Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä voin tehdä, kun isäni leski haluaa isälleni ihan hirveän hautakiven?

Vierailija
17.05.2020 |

Minä olisin halunnut sellaisen aivan tavallisen ja kauniin hautakiven, nyt leski on keksinyt, että laitetaan sellainen yli metrin korkea ja aika kapea kivi, jollaisia hautausmailla oli joskus 1700-luvulla (jenkeissä?) ja on kaikissa kauhuleffaparodioissa.

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis alkuun oli harkinnassa aivan tavallinen kivi. Ehkä jokin koriste tai lyhtyluukku. Nyt tulee sellainen Thriller-hautausmaakivi.

Ap

Vierailija
42/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että tällaista sitten. Kasva aikuiseksi ja vingu täällä sitten kun olet itse leski ja huomaat että se on vaikeaa ilman vittuiluakin. Jostain syystä se nainen kuitenkin oli isäsi puoliso, koittaisit vähän miettiä sitä.

En leskenä ikinä kehtaisi olla noin itsekeskeinen.

Ap

Huutonaurua! Sinähän et muuta kehtaakaan kuin olla aina ja joka tilanteessa itsekeskeinen. 

No katsotaan kun sinun rakastamasi ihmisen haudalle valitaan naurettava parodiakivi, etkä se valinnantekojä ole sinä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi korkea ja kapea on mielestäsi ruma? Juuri sellainen tuli isälleni kun samassa hautapaikassa on sukumme kiviä jo 1800- luvun alusta. Mielestäni arvokkaan näköinen.

Vierailija
44/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että tällaista sitten. Kasva aikuiseksi ja vingu täällä sitten kun olet itse leski ja huomaat että se on vaikeaa ilman vittuiluakin. Jostain syystä se nainen kuitenkin oli isäsi puoliso, koittaisit vähän miettiä sitä.

Ap

Huutonaurua! Sinähän et muuta kehtaakaan kuin olla aina ja joka tilanteessa itsekeskeinen. 

No katsotaan kun sinun rakastamasi ihmisen haudalle valitaan naurettava parodiakivi, etkä se valinnantekojä ole sinä.

Ap

Okei, palataan silloin asiaan. :D Sinua itsekeskeisempää ihmistä ei tosin taida tässä maassa olla. 

Vierailija
45/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis isä ei ollut valinnut mitään kiveä. Kuka hullu siis miettisi, millaisen haudan haluaa? Pitää olla aika ankea elämä, jos sellaisia miettii. Minusta leski ei saisi olla noin välinpitämätön minun tunteistani, kuin on. Hän ansaitsee saada siitä samalla mitalla takaisin.

Ap

Elämä syöpäsairaana on jossain määrin ankeaa. Me sovimme mieheni kanssa monta asiaa ennenkuin hän kuoli. Suosittelen samaa kaikille koska kaikki me kuollaan joskus.

Suosittele ihan rauhassa, mutta tiedän, että isälle se ois ollut loukkaus.

Ap

Vierailija
46/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä itsekään kovin kauniisti isäsi muistoa tunnu kunnioittavan.

Miten niin en?

Ap

Tiedän, että isä olisi inhonnut tuota kiveä. Juuri siksi, että se on mauttomalla tavalla erilainen ja viittaa todellakin kauhuleffaparodioihin. Se kivi on siis yksinkertaisesti naurettava ja tyhmä. Sanoin kyllä leskelle, että pidän enemmän tavallisista, Kun kerran kysyit, mutta jatkoin, että eihän minun mielipiteeni asiaan mitään vaikuta. Koska ei vaikuttaisikaan. Asiasta on puhuttu jo puhelimessakin, ja akkka perusteli valintaa sillä, että ei halunnut ”tavallista” kiveä. Vähänkö noloa ja lapsellista.

Ap

Isäsi inhoaisi varmasti myös sitä, että nimität hänen puolisoaan akaksi ja pelkäksi sänkykaveriksi. Olet häpeäksi koko suvulle.

Vierailija
47/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten käy sääliksi isää pilvenreunalla, että saa niin hirveän kiven. Siis muistona hänestä. Mutta ei se leski isääni oikeasti ole koskaan rakastanutkaan. Siis sitä ihmistä, joka isäni oli. Omaa kuvaansa hänestä ainoastaan.

Ap

En makaa siellä kiven alla, kuten tiedätkin. Täällä yläilmoissa on mielenkiintoisempiakin seurattavia kuin teidän loputtomat erimielisyytenne merkityksettömistä asioista. - Parasta kuolemisessa oli juuri tuo kun pääsin niistä eroon ikuisiksi ajoiksi :D

T. ex-isä, nyk. huoleton enkeli

Vierailija
48/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Okei, palataan silloin asiaan. :D Sinua itsekeskeisempää ihmistä ei tosin taida tässä maassa olla. 

Kukahan tässä on se itsekeskeinen, joka ei osaa samaistua kenenkään tunteisiin muuten, kuin että itse on kokenut saman. Sinä. Jos kerran sitten vasta kykenet palaamaan asiaan ja käsittelemään sitä.

Ap

Vierailija
49/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin en?

Ap

Tiedän, että isä olisi inhonnut tuota kiveä. Juuri siksi, että se on mauttomalla tavalla erilainen ja viittaa todellakin kauhuleffaparodioihin. Se kivi on siis yksinkertaisesti naurettava ja tyhmä. Sanoin kyllä leskelle, että pidän enemmän tavallisista, Kun kerran kysyit, mutta jatkoin, että eihän minun mielipiteeni asiaan mitään vaikuta. Koska ei vaikuttaisikaan. Asiasta on puhuttu jo puhelimessakin, ja akkka perusteli valintaa sillä, että ei halunnut ”tavallista” kiveä. Vähänkö noloa ja lapsellista.

Ap

Isäsi inhoaisi varmasti myös sitä, että nimität hänen puolisoaan akaksi ja pelkäksi sänkykaveriksi. Olet häpeäksi koko suvulle.

Ei inhoaisi. Ei isä tätä leskeä kovinkaan paljon arvostanut.

Ap

Vierailija
50/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Pitääkin muistaa lisätä hoitotahtoon, että haluan parodiakiven. Inhoan kuolemanvakavuutta kuolemani yhteydessä.

-eri

Vierailija
51/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Kukahan tässä on se itsekeskeinen, joka ei osaa samaistua kenenkään tunteisiin muuten, kuin että itse on kokenut saman. Sinä. Jos kerran sitten vasta kykenet palaamaan asiaan ja käsittelemään sitä.

Ap

Oikeasti, älä viitsi. 

Vierailija
52/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin en?

Ap

Ap

Ap

Tarpeeksi paljon kuitenkin mennäkseen hänen kanssaan naimisiin.

Etpä tainnut tuntea isääsi kovinkaan hyvin.

Vierailija
53/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä sanoi vielä joitain vuosia ennen kuolemaansa, kun akka uhkaili erolla, että haluaa etsiä facebookista minun avullani yhden naisen, jonka kanssa voisi lähteä ulkomaan asunnolle, jos vaimonsa haluaa erota. Täysin ilman mitään eron ajatuksen tuskaa. Tärkeintä oli, että olisi joku, joka pitää seuraa ja huoltakin. Nainen löytyikin facesta, mutta akka ei sitten eronnutkaan, niin se jäi. Epäilin kyllä aika lailla, että se toinen olisi ollut kauhean kiinnostunut... ellei sitten asumisesta talvisin lämpimämmässä.

Ap

Vierailija
54/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin en?

Ap

Ap

Ap

Tarpeeksi paljon kuitenkin mennäkseen hänen kanssaan naimisiin.

Etpä tainnut tuntea isääsi kovinkaan hyvin.

Tunnen kyllä, isä sanoi akan uhkailleen erolla, ellei mennä naimisiin. Ja se on erittäin helppoa uskoa. Isä oli pikemminkin liian välinpitämätön omasta elämästään ja itsestään, kun antoi toisen ihmisen kiristää ja pakottaa itseään. Ei todellakaan ollut rakkaudesta se liitto.

Ap

Vierailija
55/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

He siis olivatyhdessä vajaat 10 vuotta ennen naimisiin menoa. Mitään syytä sille naimisiin menolle ei ollut, paitsi sen akan uhkailut. Hyvä suhde ei mitään avioliittoa kaipaa.

Ap

Vierailija
56/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Oikeasti, älä viitsi. 

Minä en viitsi? Mitäs jos itse siivoaisit sen suusi.

Ap

Vierailija
57/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes haluaisi samanlaisen hautakiven kuin kaikilla muillakin? Harmaata mieleenpainumatonta massaa. Masentava ajatuskin.

Vierailija
58/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He siis olivatyhdessä vajaat 10 vuotta ennen naimisiin menoa. Mitään syytä sille naimisiin menolle ei ollut, paitsi sen akan uhkailut. Hyvä suhde ei mitään avioliittoa kaipaa.

Ap

Just joo. Pistooli isäsi ohimolla menivät naimisiin. Olet sinä lapsellinen akka.

Vierailija
59/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi korkea ja kapea on mielestäsi ruma? Juuri sellainen tuli isälleni kun samassa hautapaikassa on sukumme kiviä jo 1800- luvun alusta. Mielestäni arvokkaan näköinen.

Meillä ihan sama. Se on tietenkin rahvaan piirissä erilaista, kun ei ole vanhoja sukuhautoja.

Vierailija
60/164 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Pitääkin muistaa lisätä hoitotahtoon, että haluan parodiakiven. Inhoan kuolemanvakavuutta kuolemani yhteydessä.

-eri

Minusta mautonta. Se juttu aukeaa kovin pienelle sisäpiirille, lisäksi kannattaa itsekeskeisyyksissäsi muistaa, että kaikki vitsit eivät ole kaikkien sisäpiirivitsejä.

Mitäs jos mä olisin halunnut parodiakiven, joka osoittaa lesken olleen pelkkä pyykkäri?

Ap