Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia palashampoosta?

Vierailija
17.05.2020 |

Pidän kauheasti ajatuksesta palashampoosta, mutta onko se oikeasti hyvä tukan pesuun? Voiko sen kanssa pesaista pikaisesti? Mistä olette hankkineet? Eihän tuo tietenkään mikään taloudenkaatava investointi olisi ihan vain tilata ja kokeilla, mutta olisi kauhean kiva kuulla kokemuksia.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se Oliva on tosiaan saippua, ja saippuaa saa ihan joka kaupasta. Jos saippua/palahampoopesu (näiden ero on käytettyjen öljyjen keskinäisessä suhteessa ja ylirasviotusprosentissa) jättää hiukset lähmäisiksi tai harjaan harmaata karstaa (kerrostunutta saippuaa), saattaa hapanhuuhtelusta olla apua. Monet käyttävät (omena)viinietikkaa, itse en pidä etikan hajusta, joten käytän sitruunahappoa, E330, säilöntähyllystä. Hyvin laimennettuna. Persmittaiselle tukalle vajaa rkl ämpärilliseen vettä.

Vierailija
22/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt useamman vuoden, mutta siirryin takaisin nestemäiseen. Palashampoo ei mielestäni sovi polkkaa pidemmille paksuille hiuksille. Lyhyillä hiuksilla se oli vielä ok, mutta hiusten kasvatessa osa hiuksista jäi väistämättäkin tahmaisiksi. Tuosta tahmaisuudesta sanotaan, että se loppuu muutaman pesukerran jälkeen. No ei loppunut, vaikka käytin useamman vuoden.

Lisäksi hiuksiin kerääntyi paljon pölyä, joka aina teki hiusharjasta harmaan. Aloin alun perin käyttämään muovijätteen ja kemikaalikuorman vähentämiseksi. Mutta palashampoolla pesu vaatii enemmän aikaa, eikä sitä kaikkea saa kuitenkaan huuhdeltua pois. Lisäksi se on paljon kalliimpaa ja huonommin saatavilla kuin nestemäinen shampoo.

Nyt mulla on taas kevyet ja helposti käsiteltävät hiukset, joita ei juurikaan tarvitse harjata. Hiusten pesukaan ei ole rasittava operaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt useamman vuoden, mutta siirryin takaisin nestemäiseen. Palashampoo ei mielestäni sovi polkkaa pidemmille paksuille hiuksille. Lyhyillä hiuksilla se oli vielä ok, mutta hiusten kasvatessa osa hiuksista jäi väistämättäkin tahmaisiksi. Tuosta tahmaisuudesta sanotaan, että se loppuu muutaman pesukerran jälkeen. No ei loppunut, vaikka käytin useamman vuoden.

Lisäksi hiuksiin kerääntyi paljon pölyä, joka aina teki hiusharjasta harmaan. Aloin alun perin käyttämään muovijätteen ja kemikaalikuorman vähentämiseksi. Mutta palashampoolla pesu vaatii enemmän aikaa, eikä sitä kaikkea saa kuitenkaan huuhdeltua pois. Lisäksi se on paljon kalliimpaa ja huonommin saatavilla kuin nestemäinen shampoo.

Nyt mulla on taas kevyet ja helposti käsiteltävät hiukset, joita ei juurikaan tarvitse harjata. Hiusten pesukaan ei ole rasittava operaatio.

Oliiviöljysaippua on halvempaa, yksi 400g pala kestää mulla vuoden ja maksaa 3-4e.

Vierailija
24/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliiviöljysaippua on halvempaa, yksi 400g pala kestää mulla vuoden ja maksaa 3-4e.

Vii hyvin olla totta. Minä tosiaan käytin palashampoota, joka maksaa vähintään kympin/pala. Ja sitä pitää vaahdottaa aika paljon, eli ei se vuotta kestä.

Vierailija
25/25 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon käyttänyt Elsan ekopajan silkkitipun palashampoota & hoitoainetta. Shampoo kuluu suhteellisen nopeasti, mutta hoitoaine ollut käytössä kohta jo vuoden, eikä ole vielä edes puolillaan. Nyt Elsan ekopajan lopettaessa netissä myynnin ostin turvepalashamoon, joka on öljypohjainen ja rakastuin. Hiuspohja voi paremmin ja latvatkinnkiiltävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän