Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia palashampoosta?

Vierailija
17.05.2020 |

Pidän kauheasti ajatuksesta palashampoosta, mutta onko se oikeasti hyvä tukan pesuun? Voiko sen kanssa pesaista pikaisesti? Mistä olette hankkineet? Eihän tuo tietenkään mikään taloudenkaatava investointi olisi ihan vain tilata ja kokeilla, mutta olisi kauhean kiva kuulla kokemuksia.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa myös.

Vierailija
2/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on eri hiyslaaduille niinkuin tavallista shampootaa. Helppo käyttää ja ei vaadi sen pidempää pesu aikaa kuin purkki shampoo... Jos on paljon siitepöly ja ruoka-aine allergioita ei ehkä luonnontuotteita pysty käyttämään, joten lukekaa huolellisesti tuoteselosteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hauraat ja liukkaat hiukset sai kyllä ryhtiä oliiviöljypalasaippuasta. Löytyi ainakin näistä ruohonjuuri yms. kaupoista, oliva-niminen muistaakseni. Hintakin jotain pari euroa vaan.

Vierailija
4/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että saippuan ph olisi päänahalle liian emäksinen. Pitääkö paikkansa?

Vierailija
5/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Lushin shampoo palat käytössä reilun vuoden, hento tukka on tykännyt tosi paljon etenkin siitä turkoosinsinisestä shampoosta. Vaahdottuu hyvin ja voi pestä nopsastikin. Yksi pala kestää mulla n 6 viikkoa, hiukset olkapäille.

Vierailija
6/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun teepuu (flow) palashampoota käytän ns. perusteellisempaan pesuun, joskus harvoin. Ei kovin hellävarainen ja jättää samanlaisen tunteen kuin olisi saippualla pessyt. Kannattaa vähän katsoa, että ostaa sellaisen mikä kosteuttaa.

Vierailija
7/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin flown palashampoota. Meni noin 10 pesua että hiukset tottuivat. Sen jälkeen pesutulos oli hyvä. Aikaa ei mielestäni pesuun mennyt kauempaa kuin normistikaan.

Sitten se loppui enkä päässyt kauppaan hakemaan uutta ja kuin huomaamatta siirryin takaisin normiin..

Vierailija
8/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pari vuotta Lushin Seanik käytössä. Ihanat hiukset ja todella,riittoisa tuote. Mulla on rasvoittuva päänahka, pitkät hiukset, kuivuvat latvat. Latvoihin tarvii vähän öljyä, muuten seanik korjaa kaiken. Myös pesuväli pidentynyt.

Vierailija
9/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsheille "Le Chat" on paras palasaippua. Suurimmista marketeista saa. Voit kokeilla päänahan pesuun. Ei hiuksia kannata muuten hangata millään saippualla. Eikä pyyhkeelläkään. Pesu lämpimällä, ei kuumalla. Pyyhekuiviin latvoihin suosittelen Lorealin Coco extra ordinary oil -hoitoainetta.

Vierailija
10/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisia shampoopaloja saa kotimaiselta Catteco:lta. Olen käyttänyt jo kaksi vuotta, omiin ohuisiin ja rasvoittuviin (pesen päivittäin) käytän merilevää ja valkosavea. Ihan ”normipuhdasta” tulee.

Vierailija
11/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat hauraat ja liukkaat hiukset sai kyllä ryhtiä oliiviöljypalasaippuasta. Löytyi ainakin näistä ruohonjuuri yms. kaupoista, oliva-niminen muistaakseni. Hintakin jotain pari euroa vaan.

Ihan mikä tahansa oliiviöljyyn (tai kookos- tai palmuöljyyn, jos haluaa) tehty saippua ajaa saman asian, jos saippuapesu yleensä sopii.

Vierailija
12/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minulla toimi. Satunnaisessa käytössä ihan ok, mutta pelkästään palasamppoota käyttäessä tukka alkaa haista todella ummehtuneelta. Olen kokeillut useita eri samppoita, oliivia, mustaa saippuaa ym.

Vierailija
13/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marsheille "Le Chat" on paras palasaippua. Suurimmista marketeista saa. Voit kokeilla päänahan pesuun. Ei hiuksia kannata muuten hangata millään saippualla. Eikä pyyhkeelläkään. Pesu lämpimällä, ei kuumalla. Pyyhekuiviin latvoihin suosittelen Lorealin Coco extra ordinary oil -hoitoainetta.

Le Chat ei vaan ole marseille, joka tehdään aina kasviöljyyn. 

http://www.kemikaalitutka.fi/2016/01/20/suomessa-eniten-myyty-marseille…

Vierailija
14/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edullisia shampoopaloja saa kotimaiselta Catteco:lta. Olen käyttänyt jo kaksi vuotta, omiin ohuisiin ja rasvoittuviin (pesen päivittäin) käytän merilevää ja valkosavea. Ihan ”normipuhdasta” tulee.

Edullisia? Näkyivät olevan jopa yli 13 euroa. Edellinen ostamani maksoi alle 6 e.

Vierailija
15/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Le Chat ei vaan ole marseille, joka tehdään aina kasviöljyyn. 

http://www.kemikaalitutka.fi/2016/01/20/suomessa-eniten-myyty-marseille…

Aa, linkki on rikki. No anyway, Le chat tehdään taliperäiseen sodium tallowateen.

Vierailija
16/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tuo tekee ohuista liukkaista hiuksista vähän karheat joten ei mene niin päätä pitkin ja näyttää tuuheammalta. Vinkkinä vielä että tuo oliva on aika pieni ja kalliimpi kuin Marseille saippua, isompi koko ja halvempi.

Vierailija
17/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut pari vuotta Lushin Seanik käytössä. Ihanat hiukset ja todella,riittoisa tuote. Mulla on rasvoittuva päänahka, pitkät hiukset, kuivuvat latvat. Latvoihin tarvii vähän öljyä, muuten seanik korjaa kaiken. Myös pesuväli pidentynyt.

Tämä on sinänsä vähän eri juttu, että Lushin kaikki palashampoot ja osa saippuoista ovat SLS-pohjaisia (natriumlauryylisulfaatti), siis käytännössä tavallista shampoota ilman vettä.

Vierailija
18/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lushin violetti palashampoo (jumping juniper nimeltään) pelasti hiukseni rasvoittumiselta. Ekan pesun jälkeen tuntui hiukset vähän kummilta, mutta sen jälkeen pesuvälini pidentyi huomattavasti (joka päiväisestä pesusta 2-3krt/vk). Hinta voi vähän kirpaista (n. 16e), mutta itselläni yksi pala riittää useamman kuukauden, koska tarvitsee vain kastaa ja pari kertaa hieroa hiuksia vasten, koska vaahtoutuu niin hyvin. Eli halvemmaksi tuli ainakin kohdallani, kun omaan hieman olkapäiden yli ylettävät hiukset. Muita palashampoita en ole kokeillut, joten en sen enempää osaa sanoa.

Vierailija
19/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt useamman vuoden palashampoota. Vuodessa kuluu n. 2 palashampoota. Hiukseni ovat olkapäille saakka, levitän saippuaa vain juureen.

Vierailija
20/25 |
17.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin kerran kokeeksi oliivisaippualla. Hiukset jäivät jotenkin oudon tuntuisesti, en osaa selittää. Voi olla, että vaatii totuttelua.

Minulla on polkka, hiukset hyväkuntoiset ja ei tarvitse hoitoainetta pesun jälkeen.

Minulle on kuitenkin helpointa pestä shampoolla. Melkein kaikki käy, ei ole vaikeutta mitä ostaa ja tykkään myös, että tuoksuu joltain hyvältä. Usein on useaa merkkiä samaan aikaan hyllyssä joita vaihtelen.

Palankäyttö tuntui hankalammalta ja joutui huuhtelemaan enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi