Millaisen auton ostaisit? Viestissä lisää
Olen päättänyt, että 5t on maksimi, sillä pitäisi jo ihan ok auto saada. Sen pitäisi sopia pienikokoiselle ihmiselle, mahtua suht. ahtaaseen katospaikkaan (taloyhtiössä on peräti kaksi vapaata vuokrakatospaikkaa ja isännöitsijän mukaan kukaan ei ole kysellyt, joten saan heti), jossa on katokset kahdella puolella, eikä väli ole kovin iso. Pääasiassa olisi kaupunkiajoa, mutta muutaman kerran vuodessa, sitten kun tilanne on taas normaali, olisi reissu perikunnan taloon, 400 km matkaa ja osa matkasta aika "korpea", missä mennään n. 100 km ettei mitään huoltoasemia ole kovin lähellä.
Nissania en osta, se on heti poissuljettu.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Citroen SM
No jotain rajaa sentään, kuka kumma vanhaa ranskalaista suosittelee :D Onhan ne hyviä niin kauan kuin takuuta on, sen jälkeen vaihtoon heti :)
Bmw'täkin joku suositteli, kalliit varaosat. Kantsii joku karvalakkimalli perusauto olla jos halpaa kaipailet. Toyota Yaris vaikka, tosin hinnassa joutuu tojota-lisää maksamaan kun hyvän maineessa. Joskus Polo ollut, hyvä ajaa pieneksi autoksi ajaa, halvat vara-osat, tosin siitä ei kyllä hajonnut mitään.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Itse opin kerrasta, ettei käytettyä, halpaa autoa kannata ostaa.
Jätti tielle, ei lähtenyt käyntiinkiin aina, korjaukset kalliita ja se harmi, kun töihin piti mennä taksilla kun auto korjaamolla.
Ostin auton osarilla, tulee loppupeleissä halvemmaksi, kun korkokin on mitätön.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citroen SM
No jotain rajaa sentään, kuka kumma vanhaa ranskalaista suosittelee :D Onhan ne hyviä niin kauan kuin takuuta on, sen jälkeen vaihtoon heti :)
Bmw'täkin joku suositteli, kalliit varaosat. Kantsii joku karvalakkimalli perusauto olla jos halpaa kaipailet. Toyota Yaris vaikka, tosin hinnassa joutuu tojota-lisää maksamaan kun hyvän maineessa. Joskus Polo ollut, hyvä ajaa pieneksi autoksi ajaa, halvat vara-osat, tosin siitä ei kyllä hajonnut mitään.
Oivoi tuota ennakkoluuloa ranskalaisia autoja kohtaan. Itse olen jo 3v ajanut 20v vanhalla muutaman satasen meganella, eikä ole ollut mitään vikaa. Veljelläni on muutaman vuoden tuoreempi Citroen jo useamman vuoden ollut ja ainut vika hajonnut jarrunestesäiliön anturi.
Jonkun 5000 euron auton kanssa toimivuus on aina vähän arpapeliä. Voi sattua kohdalle todella hyvä yksilö, tai sitten päinvastoin. Siksi kannattaa suosia niitä merkkejä, jotka todistetusti on kestäviä,pitkäikäisiä ja laadukkaita. Ja joiden vuosihuollon hinta ei vie vararikkoon. Tässä kohtaa valinta kannattaa tehdä järjellä, ilman tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citroen SM
Oivoi tuota ennakkoluuloa ranskalaisia autoja kohtaan. Itse olen jo 3v ajanut 20v vanhalla muutaman satasen meganella, eikä ole ollut mitään vikaa. Veljelläni on muutaman vuoden tuoreempi Citroen jo useamman vuoden ollut ja ainut vika hajonnut jarrunestesäiliön anturi.
Jos sinulle ja veljellesi on sattunut se kuuluisa maanantaikappale :D On minullakin ollut ranskalainen joskus, se ei ruostunut millään ja perusmoottori oli kestävä. Kaikki muu sitten olikin huonosti :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Satanen autotohtorille on elämäsi paras sijoitus. Pajalla satasella ei sanota edes päivää.
Päähuomio korin kuntoon. Kaikkea muuta voi huoltaa mutta mätäkorisen kanssa se on menoa.
Katsastustilastotkaan eivät paljoa kerro. Auto voidaan hylätä helposta pikuviasta tai hyväksyä vaikka se on paalausta vailla.
Tonnin pommissa on ainutlaatuinen takuu. Ei ikinä tarvitse korjata yli tonnilla. Kaikkiin käytettyihin voi paukahtaa 5000 remontti.
Toyota Aygo, Seat/VW/Skoda Mii/Up/Citigo...
Noista ihan pienimmistä saat uusimman ja vähiten ajetun.
Ja kohta jollain loppuunajetulle ISOLLA louskulla ajava amis tulee sössöttämään, että on turvaton ja ei pysty ajamaan maantiellä. No ei ole ja kyllä pystyy.
Citroen c1 tai peugeot 107. Voi sitä kaupunki ajon helppoutta ja edullisuutta. Ovat mukavia autoja ajaa ja kaupungissa pirteitä. Löytyy vähän ajatteja aika edullisesti--hyvinkin alle viiden tonnin.
Kannattaa hankkia mallia 2011 tai siitä uudempia, autoihin tuli siinä iässä pieni kasvojenkohutus ja moottori ohjausta ja polttoaineensyöttöä parannettiin jolloin kestävyys parani ja polttoaineenkulutus laski.
T automyyjä Pörhöltä
Olen ostanut halpoja autoja 1000-3000€. Aina katsonut, että on jotakin alan osaamista myyjällä ja että autossa on juuri katsastettu. Ihan hyviä autoja ollut. Korjauskassaa olen pitänyt myös, koska vanha auto on vanha auto ja niiden vioista ei aina tiedä. Joskus ostin todella kalliin auton ja sen jälkeen en ole enää ikinä niin tehnyt. Uuden auton arvo alenee yli tonnin vuodessa. Näiden vanhojen ei.
Vierailija kirjoitti:
Ja kohta jollain loppuunajetulle ISOLLA louskulla ajava amis tulee sössöttämään, että on turvaton ja ei pysty ajamaan maantiellä. No ei ole ja kyllä pystyy.
Kertoo jotain halvalla tehtyjen kinnerien ajomukavuudesta kun usein loppuun ajettu iso louskukin on mukavampi ajaa...
Turvallisuudessa tietenkin uudempi on aina parempi, oli iso tai pieni.
Ei kyllä tietyissä Japanilaisissa hinta/laatusuhde kun pienellä budjetilla jo yleensä paljon ajettuja.
Vierailija kirjoitti:
Tsih! Kirppu on paalausta vailla kun mittarissa on 100 000.
200 000 ajetulla limolla on edessään 300 000 ilman kirpun pärinää ja tärinää.
Fysiikkaa kirpun ja Auton törmäyksestä.
Kirppu (1000 kg) ja Auto (2000) ajavat nokkakolarin, satasta kumpikin.
Törmäyksen jälkeen jatkavat yhdessä Auton suuntaan nopeudella 30.
Idiootti!