Miten saa jauhelihan nopeasti sulatettua
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Laita se astianpesukoneeseen. Siellä se kypsyy samalla.
Hero heko
Mikroon sulatukselle. Pari kertaa kannattaa poistaa sulanutta lihaa jäisen osan päältä. Muutaman minuutin välein.
Laita jääkaappiin kylmäpussin sisälle.
Kylmäpussi jääkaappiin ja jäinen jauheliha kylmäpussiin. Ei auta mikään muu. Ruoka laitetaan tupperwareen ruokailun jälkeen ja jääkaappiin. Ei auta mikään muu.
Minä pistän jäisen jauhelihan kuumalle pannulle (jossa rasvaa).
Kun on tarpeeksi paistunut yhdeltä puolelta, kaavin puulastalla irti mitä lähtee ja käännän puolta.
Samalla saa paistettua lihan. On nopeaa.
Ota paketista pois ja laita pakastuspussiin (ei tarvitse jos tyhjiöpakattu). Sulje tiiviisti. Laita vesiastiaan. Sulaa nopeasti. Vesi pitää olla kylmää.
Vierailija kirjoitti:
veteen paketissa.
Meinasin myös tätä tulla kommentoimaan - toimii!
Nopeasti.
No, mikrossa
Tai kyllähän se hellallakin ykkösellä sulaa melko äkkiä.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
veteen paketissa.
Meinasin myös tätä tulla kommentoimaan - toimii!
Toimii, mutta mikrossa vaan 10x nopeammin sulaa ..
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Minä pistän jäisen jauhelihan kuumalle pannulle (jossa rasvaa).
Kun on tarpeeksi paistunut yhdeltä puolelta, kaavin puulastalla irti mitä lähtee ja käännän puolta.
Samalla saa paistettua lihan. On nopeaa.
Teen tätäkin mutta pakastan jauhelihan ohuena levynä. Toimii yhden hengen taloudessa kun lihaa riittää vain n. 200g ruokaa kohti.
Microon pienin lämpö ja vartti sulatukseen. Sitten ei kun paistamaan !
Zinc
Mikro tai pakasterasiassa vesihauteeseen (lämmin riittää, ei tarvitse olla kuumaa), riippuen jauhelihan määrästä ja mitä vaihtoehtoja sinulla on käytettävissä. Ihan huoneenlämmössäkin sulaa, mutta vie tietysti enemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikro tai pakasterasiassa vesihauteeseen (lämmin riittää, ei tarvitse olla kuumaa), riippuen jauhelihan määrästä ja mitä vaihtoehtoja sinulla on käytettävissä. Ihan huoneenlämmössäkin sulaa, mutta vie tietysti enemmän aikaa.
Kyllä se pannullakin sulaa. Olen joskus tehnyt niinkin.
Zinc
Olen sulattanut vesihauteessakin sillon kun ei kiirettä ..
Jauhelihassa on paljon bakteereja, joten se kannattaa kypsentää mahdollisimman nopeasti sulatuksen jälkeen. Itse asiassa pakasteena paistaminen on sen takia paras tapa, mikrossakin ehtii sulatuksen yhteydessä/jälkeen bakteerit vähän lisääntymään. Mutta se on aivan ok sekin, jos sitten heti sulatuksen jälkeen valmistat lihan.
Sen sijaan ei suositella huoneenlämmössä sulattamista.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000000944582.html
Ohut levy sulaa nopeasti, voi laittaa suoraan pannuun, kun ensin kuumentaa öljyn.
Laita se astianpesukoneeseen. Siellä se kypsyy samalla.