Mieheni halveksuu avoimesti työtäni, miten tällaisen asian kanssa eletään?
Olemme siis naimisissa, oltu yhdessä vuosia ja lukuunottamatta ihan alkuaikoja mieheni on koko ajan tehnyt selväksi, että hän ei pidä ammatini edustajia minään ja tuntee vastenmielisyyttä työpaikkaani kohtaan.
En ole strippari tai missään ilotalossa töissä, sitten voisin jotenkin ymmärtää. Kyse on aivan tuikitavallisesta, ihan ok työstä/työpaikasta ja palkkani on hieman keskimääräistä parempi jopa.
Eli tämä klassikko, ennen kuin joku ennättää: muuten hyvä mies, mutta... :D
Miten tällaisen asian kanssa voi oikeasti elää? Työ määrittelee kuitenkin ihmistä aika paljon ja vie ajastakin leijonanosan. Joudun jotenkin himmaamaan tuota puolta elämästäni, en koskaan voi riemuita esim. jostain onnistumisistani - tai voin, mutta pahan mielen siitä vaan saa kun mieheltä ei voi ikinä odottaa mitään tsemppaavaa, myötäelämistä, vastakaikua tms.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli oikeasti pahoillaan mun puolesta kun mun määräaikainen sopimus valtion virastossa päättyi. Kyllä hänkin tykkäsi kun toin kotiin ihan ok palkan. Nyt heiluttelen käsiäni himassa työttömänä. Sekö on sitten parempi näiden mielestä, jotka pilkkaa valtion virkamiehiä/naisia? Ja kyllä mä siellä töissä jouduin ihan töitä tekemään, välillä stressiin asti. Ei onnistunut todellakaan laiskottelu.
Tuo päänaukoja on vakiokirjoittaja täällä. Sama levy pyörii aina. Siksi osa tunnistaa jo tekstistä.
Ilmiantoa vain, ei se muuta huomiota tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
AP on työkkärin täti tai maahanmuuttovirkailija? Joka tapauksessa AP:n mies on k*sipää.
Totta, ap:n mies on koopää.
Niin on munkin isäni, jolla on koko joukko narsistisia piirteitä ja samalla tavalla tapana väheksyä muiden ammatteja, muun muassa äitini.
No, anyway. Tämä pariskunta on nyt päälle seitsemänkymppisiä. Niin kauan kuin asuin kotona, nälvimistä jatkui, äiti yleensä lähinnä itkeä tyrskytti. Jostakin kuulemma kasasi jossakin kohtaa itsetuntonsa (olin jo muuttanut pois) ja on tasannut puntit myöhempinä vuosikymmeninä saamalla hillittömiä raivareita, jotka ovat kuulemma ainoa konsti katkaista se toistuva vittuilu. En minäkään tiedä, mikä nuo pitää yhdessä, itse suosittelin heille säännöllisesti eroa teinivuosista lähtien.
Mulla on toisenlainen käsitys siitä, minkälainen parisuhteen kuuluu olla.
Joskus tätä palstaa lukiessa tuntee itsensä valioyksilöksi ihan pelkästään hyvillä käytöstavoilla.
Ap miehesi on lyttäävä ääliö. Hän vain haluaa musertaa itsetuntoasi. Vaikka ymmärrän kyllä, että olet jäänyt jumiin suhteeseen.
Minun mieheni on tänään vähätellyt mua jo ehkä kolme kertaa. Siihen jotenkin tottuu ja turtuu. Ja myös olen taipuvainen ajaytelemaan, että olisin tehnytkin jotain tyhmää tai olen huono.
Hienoa siis, että sinulla on työ ja vielä tuollainen hienon kuuloinen virka. Voit olla ylpeä siitä. Monella ei ole työpaikkaa, ei minullakaan.
Ehdota miehellesi että voisit jäädä kotiin ja hän voisi elättää sinut. Voit samalla alkaa vaikka shoppailemaan hieman enemmän ja kysy mieheltäsi rinnakkaisluottokorttia nimiisi.
Vierailija kirjoitti:
Ehdota miehellesi että voisit jäädä kotiin ja hän voisi elättää sinut. Voit samalla alkaa vaikka shoppailemaan hieman enemmän ja kysy mieheltäsi rinnakkaisluottokorttia nimiisi.
Kerro miehellesi että tarvitset uutta ilmettä
ja haluat satsata laadukkaaseen kosmetiikkaan, vaatteisiin ja asusteisiin jotta voit sitten kotona ollessa katsella vähän tasokkaampaa työpaikkaa itsellesi.
Näin meillä Porvoossa lauantai-iltana.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen mies-aloitus tällä kertaa.
Miksi kommentoit jokaisen miehestään kirjoittavan aloitusta näin?
Se on sen porvoo-huutelijan identtinen kaksonen.
Vierailija kirjoitti:
eli ap on julkisen sektorin käsienheiluttelija. en kyllä itsekään arvostaisi
Ja pitää mainitsemiaan ammatteja halveksittavina.
Vaikutta nokka pystyssä kulkevalta nykynaiselta, joka vaatii kunnioitusta tekemättä mitään ansaitakseen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Eli hän halveksuu myös sinua. Kukaan ihminen ei ole toista parempi, oli työ mikä hyvänsä. Moukkia ovat sellaiset ihmiset jotka väheksyvät toisen työtä.
Ei kai nyt sentään. Ei kaikkia töitä ja ammatteja ole mikään velvollisuus arvostaa. Mitäs uusmoraalia tämä nyt oikein on.
Tiedän tunteen. Onko miehesi jotenkin kateellinen koulutuksestasi, työstä tai palkastasi ja siksi lyttää? Osoittaako hän missään muussakaan asiassa pientäkään arvostusta ja kunnioitusta sinua kohtaan? Jaa ei vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli ap on julkisen sektorin käsienheiluttelija. en kyllä itsekään arvostaisi
Näemmä teitä tuon kaltaisia ihmisiä tosiaan on. Onko hyvä mieli?
-AP
Koska julkean puolen käsienheiluttajat ja suunaukojat, jotka nyt poikkeuksetta ovat naisia, syövät tämän valtion konkurssiin. MENKÄÄ OIKEISIIN TÖIHIN ! Ja tehkää jotain hyödyllistä ja tuottavaa, niin kukaan ei teitä morkkaa. Mutta tuollaisille loisistelijoille, joita pidetään aikuisten päivähoito paikoissa säilytyksessä verojenmaksajien piikkiin, se on aivan oikein että teitä morkataan. Te nollaatte meidän tuottavaa työtä tekevien saavutukset verotuksen vuoksi, että teille voidaan maksaa "palkkaa" verovaroista, että saatte larpata työssäkäyntiä.
Ok, mitä töitä itse teet?
Mun mies oli oikeasti pahoillaan mun puolesta kun mun määräaikainen sopimus valtion virastossa päättyi. Kyllä hänkin tykkäsi kun toin kotiin ihan ok palkan. Nyt heiluttelen käsiäni himassa työttömänä. Sekö on sitten parempi näiden mielestä, jotka pilkkaa valtion virkamiehiä/naisia? Ja kyllä mä siellä töissä jouduin ihan töitä tekemään, välillä stressiin asti. Ei onnistunut todellakaan laiskottelu.