Saako sun mies saunoa muiden naisten kanssa?
Eli esim. jos teillä on vieraita, niin saako miehesi mennä saunaan kahdestaan naispuolisen vieraan kanssa? Vai epäiletkö heti että se alkaa hommailemaan jotain sen naikkosen kanssa?
Kommentit (87)
Toki mies saa saunaseuransa valita, mutta on aivan eri asia, mitä sen jälkseen seuraa. En ehkä kuulu kovin avara katseisiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan sovittu miehen kanssa, ettei saunota.
Nauratti, että olette oikein sopineet tuosta. Itse en oikein osaa kuvitella edes, että viihtyisin miehen kanssa, jolle olisi jotenkin merkittävä asia päästä saunaan vieraamman naisen kanssa. Jee, elämän tähtihetkim ehdottomasti. Täällä aliarvioidaan miehiä aika törkeästi.
Eli tuttujen naisten kanssa hän saa saunoa, muttei vieraiden??
Huokaus. Ei jaksa, sori.
Vierailija kirjoitti:
Toki mies saa saunaseuransa valita, mutta on aivan eri asia, mitä sen jälkseen seuraa. En ehkä kuulu kovin avara katseisiin ihmisiin.
Siis mikä siinä nyt on niin vaikeaa ymmärtää, että tällaisessa kysymyksen asettelussa nimen omaan kysytään sitä että onko asia sinulle ok?
Saa = on ok sinulle.
Ei saa = ei ole ok sinulle.
Äly hoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa, sukulaistensa ja minun kavereiden kanssa. Itsellään hänellä ei ole naispuolisia kavereita kuin työtovereina. Tietysti itse olen aina paikalla jos minun kavereitakin on meillä saunomassa, ja sukulaisnaistensa kanssa hän ei sauno. Saunonhan minäkin miespuolisten kavereideni kanssa, miesten kavereiden kanssa en, koska heidän naisystävillään voi olla joku semmoinen ajatus ettei niin saa mies tehdä, joa minä kunnioitan sitä tietysti ettei tule mustasukkaisuuksia.
Toki voi saunoa työtovereidensa kanssa.
Ei oikein voi kun ei liiku työtovereiden kanssa vapaa-ajalla ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan sovittu miehen kanssa, ettei saunota.
Nauratti, että olette oikein sopineet tuosta. Itse en oikein osaa kuvitella edes, että viihtyisin miehen kanssa, jolle olisi jotenkin merkittävä asia päästä saunaan vieraamman naisen kanssa. Jee, elämän tähtihetkim ehdottomasti. Täällä aliarvioidaan miehiä aika törkeästi.
Eli tuttujen naisten kanssa hän saa saunoa, muttei vieraiden??
Huokaus. Ei jaksa, sori.
No sittenpä oli edellinenkin viestisi täysin turha, koska ei siitä tullut selväksi kenen kanssa saa sauno ja kenen kanssa ei.
Miehellä on sekä työ- että harrastusporukoissa naisia ja miehiä, joten kai jossain illanvietosss tällainen voisi tulla eteen? Joten menkööt jos haluaa mennä. Eiköhän hän osaa itse tilanteesta ja henkilöstä päätellä, onko se sopivaa.
Meillä kaveriporukalla mökillö saunotaan kaikki sekaisin, tosin uikkarit päällä. Osa saunassa, osa vilvoittelemasa ja osa uimassa. Silloinkin voi sattua mies ja nainen kahdestaan saunaan, mutta tuskin ketkään vain kahdelleen lähtisivät saunomaan.
Onko tää joku sukupolvikysymys? Itsellä ei mitään ongelmaa, jos mies saunoo tai nukkuu alasti yhden tai useamman naisen kanssa kunhan tästä on vain puhuttu etukäteen ja miehellekin ok kun teen samaa alasti toisten miesten kanssa.
-N25
Ex miehen kanssa oli ihan normaalia käydä sekasaunoissa ja kumpikin saattoi käydä kenen tahansa kanssa saunassa ilman ongelmia. Itseasiassa oli ihan ok viettää yö tai nukkua kaksin jonkun kaverin kanssa sukupuolesta riippumatta. Oltiin nuoria,boheemeja ja luotto 100%. Nykyisessä suhteessa jouduin opettelemaan ihan eri "säännöt". Hyvä myös näin.
Eli saa saunoa kavereiden kanssa minun puolestani. Vieraat tai tuntemattomat naiset varmaan vaatisi paljon ymmärrystä.
Juu saa, jos ne naiset on lesboja
No ei tietenkään. Valitsin paremman.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää joku sukupolvikysymys? Itsellä ei mitään ongelmaa, jos mies saunoo tai nukkuu alasti yhden tai useamman naisen kanssa kunhan tästä on vain puhuttu etukäteen ja miehellekin ok kun teen samaa alasti toisten miesten kanssa.
-N25
No ei ole sukupolvikysymys... tuollainen järjestely ei tulisi meillä kuuloonkaan.
N24
Vierailija kirjoitti:
Ex miehen kanssa oli ihan normaalia käydä sekasaunoissa ja kumpikin saattoi käydä kenen tahansa kanssa saunassa ilman ongelmia. Itseasiassa oli ihan ok viettää yö tai nukkua kaksin jonkun kaverin kanssa sukupuolesta riippumatta. Oltiin nuoria,boheemeja ja luotto 100%. Nykyisessä suhteessa jouduin opettelemaan ihan eri "säännöt". Hyvä myös näin.
Eli saa saunoa kavereiden kanssa minun puolestani. Vieraat tai tuntemattomat naiset varmaan vaatisi paljon ymmärrystä.
Miksi oli merkityksellistä tuntea ne naiset kuitenkin jos luotto oli suuri? Eiväthän he olleet menossa saunaa kummempaan tilaan. Ei siis sinänsä mitään vaarallista terveyttä tai henkeä uhkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä siinä nyt on niin vaikeaa ymmärtää, että tällaisessa kysymyksen asettelussa nimen omaan kysytään sitä että onko asia sinulle ok?
Saa = on ok sinulle.
Ei saa = ei ole ok sinulle.
Äly hoi!
Joo, minäkin aina ihmettelen näitä muka-nokkelia "saa tehdä mitä haluaa mutta sitten minä otan eron" -viisastelijoita. Juuri sitähän tässä haetaan, että onko sinulle ok jos kumppanisi tekee näin ja näin.
Vierailija kirjoitti:
-N25
MIllaista puhetta tarkoitat? Sen ilmaisemista kuinka kovasti haluaa tuollaista vai ilmaisemista että tapahtui mitä tahansa ei-seksuaalista niin ei tarvitse olla huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän vieraatkin ruukaa käydä pesulla ennen kuin tulevat meille kylään. Meidän ei tarvitse ensitöikseen heitä saunottaa, että voisimme seurustella heidän kanssaan
Voin kuvitella että teillä on tosi miellyttävät ja rennot illan vietot :D
Istutteko myös suorassa ryhdissä ja nautitte järkevästi vain hanavettä?
Renkompaa minusta on mennä kylään, kuin tilanteessa, missä kyläpaikan emäntä ensimäisenä sanoisi, että hyh hyh, et ole käynyt pesulla. Meneppä tuon minun miehen kanssa ensin saunaan ja pesulle
En ymmärrä näitä "saako miehesi" sitä ja tätä-juttuja. Aikuinen ihminen, en voi tai edes halua määräillä häntä. Tottakai kaikesta keskustellaan ja hän ottaa mielipiteeni huomioon, mutta tuollainen "mieheni ei saa" on ihan teinien touhua.
Mieheni ei halua mennä muiden kanssa saunaan, ollaan uskovaisia. Tai siis otetaas uudestaan: totta kai haluaa, vaikka bylsiä koko maailmaa, mutta ei tee kaikkea mitä haluaa ;)
Miksi ihmeessä menisi toisen naisen kanssa saunaan kahdestaan? En oikein keksi tilannetta, missä näin "pitäisi" toimia. Toinen nainen menee joko mun tai oman puolisonsa kanssa. Mutta ei vaihdella puolisoita.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä "saako miehesi" sitä ja tätä-juttuja. Aikuinen ihminen, en voi tai edes halua määräillä häntä. Tottakai kaikesta keskustellaan ja hän ottaa mielipiteeni huomioon, mutta tuollainen "mieheni ei saa" on ihan teinien touhua.
Mieheni ei halua mennä muiden kanssa saunaan, ollaan uskovaisia. Tai siis otetaas uudestaan: totta kai haluaa, vaikka bylsiä koko maailmaa, mutta ei tee kaikkea mitä haluaa ;)
Ei rajojen asettamisessa ole mitään pahaa. Modernia ja mediaseksikästä se ei toki ole.
Miehesi ei tee kaikkea mitä jossakin tilanteessa olisi mahdollisuus tehdä ja sinulla on täysi oikeus olla aktiivisesti samaa mieltä.
Toki voi saunoa työtovereidensa kanssa.