Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

keskiviikkoon MAALISMASUT =)

05.07.2006 |

aloitan nyt uuden pinon meille

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää kamalasti. Menen huomenna ultraan (oman perussairauteni vuoksi) katsovat onko matkalainen oikeassa paikassa.

En kyllä usko, että sykettä näkyy vielä ainakaan huomenna.

Kerron kuulumisia huomenna iltapäivällä.

Liinukka2006 + Piipero rv 5+ 3

Vierailija
2/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen koittanut heti aamusta saada terkkariin yhteyttä, että saisin varattua ajan ekaan neuvolaan. Hitto en ole saanut kiinni ja jättänyt jo pari soittopyyntöäkin. Outoo, että en voi varata aikaa muuten...vaan pitää terkkarille soittaa eka. Toivottavasti soittaa pian...ei jaksais kytätä puhelin kourassa, koska soittaa.

Oon ihan turvoksissa. Masu on niin pinkeenä, että se varmaan räjähtää kohta ;)

jeps... kirjottelen taas myöhemmin

anzq rv 5+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oireetomuus pitää jännityksessä. Ihan pikkasen rinnat raskaat (ei siis kipeet, niikuin aik.) ja välillä sellanen hento kuvotuksen aalto pyyhkäisee. Alavatsaa ja -selkää juilii menkkamaisesti. Tosin onhan noita viikkojakin vasta vähän kasassa.

Yritin etsiä niitä kiellettyjä ruoka-aineita, kun kaikki ei muistu mieleen. Kuopusta odotellessa söin kyllä kaikkea mitä tarjottiin (paitsi maksaa). Nyt ajattelin kyllä vähän katsoa syömisiä, noita kiloja on muutenkin kertynyt muutamia. Kuopuksen aikana nimittäin ainoa ilo oli syödä mässyttää, luulin, että kun esikoisestakin lähti niin helposti, niin kyllähän nytkin, heh heh. Eipä sitä kahden kanssa niin vaan liikutakkaan.

Mites muut useamman raskauden kokeneet, huomasin nimittäin aamulla, että se masuviiva, mikä yleensä tulee vasta loppupuolella näkyy mulla jo nyt, kaipa sekin on ihan tavallista.

Aurinkoista viikkojen keräystä

-m- rv 5

Vierailija
4/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu sit Liinukka heti kertomaan kuulumisia.

Ja Anzq: meillä kans piti terkkarilta varata aika, kun siinä samalla kysellään viime menkat ja sen mukaan annetaan aika. Täällä Helsingissä eka aika n. rv 10 paikkeilla (ainakin mulla oli ed. ja myös nyt). Ja kyselin siinä samalla mieltä vaivaavista asioista.

-m-

Vierailija
5/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vatsa turvoksissa. muita oireita ei ole.

ehkä juuri siksi tämä tuntuukin edelleen niin epäuskottavalta. pitääköhän mun tehdä vielä toinen testi varmuuden vuoksi...

veilä en ole neuvolaan soitellut, pitäisikö sinne nyt jo ottaa yhteyttä?

rv 5+1

Vierailija
6/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään toisen testin ja haamu muuttui nyt selkeäksi viivaksi. Ihanaa! Olin kyllä jo viime viikolla aivan varma, että oon raskaana. Mahaa jomotti ja viilteli aivan eri tavalla kuin ennen menkkoja. Oon ollu myös tosi kiukkunen, tätä oiretta ei kyllä esikoisesta ollut. Niin meidän esikoinen on syntynyt 05/05 eli ikäeroa tulee vajaa 2v. Ajatus vähän karkailee, niin niistä oireista vielä eli eipä ole oikeestaan sitten vielä muita, paitsi vessassa juokseminen tosi usein. Viikkoja mulle ei olekaan kuin 4 eli eipä tuo ole ihmekään. Esikoisesta voin pahoin viikot 6-10 ja väsymys oli aivan järkyttävää. Nyt väsyttää vähäsen, mutta eipä liikaa. Oireita odotellessa siis : )

Vierailija
7/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on päivä lähtenyt hyvin käyntiin. Tänään ei sellaista kuvotuskohtausta ole tullut kuin kahtena edellisenä aamuna (heti pelkää pahinta, kun vointi parempi..), ihmetten asiaa kovasti. Nyt eilen turposi minunkin alavatsani, ja housut jotka viimeviikolla olivat ok, kiristävät. Kuopuksesta tutut arvasivat raskauden rv 9, niin turvonnut vatsa oli. Toivon, että pystyn tätä salaamaan pidempään, mutta katsotaan! Alavatsaa on myös särkenyt tämän aamun.

Minäkin varasin eilen ekan neuvolan, sain rv 9+2. Niillä tienoilla olen aikaisemmissakin raskauksissa ollut. Kovin on vaan pitkä aika tuonne asti!! Ja kun ajattelin, etten mene alkuraskauden ultraan, niin tuonne niskapoimuun sitä vasta matkaa onkin!! Toivottavasti kaikki menee hyvin.

T. Caius rv 5+2

Vierailija
8/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika sinne on vasta 27.7 saas nähdä jaksaako ootella sinne asti...

masuli68: mä oon kanssa oireeton...ei oikeestaan ole mitään kunnon oireita. Ellei turvotusta ja hiotusta oteta huomioon. Mulla on kanssa navan alla ruskea viiva. Tosin jouluna mulle tuli kanssa, mutta lähti pois(en sitten tiedä onko tullut silloin varhaunen km). Nyt se tuli takaisin viikko oviksen jälkeen. Mulla ekasta raskaudesta on jo aikaa 8 vuotta...kaikki on niin uutta ja ihmeellistä =)

Vierailija
9/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein vieläkään tiedä uskaltautua täysin tälle puolelle (lapsettomuuspuolelta kurkkimassa), mutta ajattelin nyt kuitenkin rohkaistua ja avata suuni, kun olen jo hetken täällä kurkkinut. =)

Plussa tuli testiin jo tasan viikko sitten, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja testasin vielä varmistuksen varmistukseksi myös tänään ja plussa on vain entisestään vahvistunut (nyt vahvempi kuin kontrolliviiva). Ensimmäinen inssi tuotti siis tulosta. Toivottavasti myös pysyvän sellaisen. =)

Kaipa se täytyy uskoa, vaikka uskomatonta se silti on.

Oireita ei kamalasti ole. Viime viikolla oli menkkajomotuksia ja rinnat kipeät. Tällä viikolla jomotuksia vain satunnaisesti ja rinnat ovat kyllä jonkin verran kipeät, mutta ei niin kuin viime viikolla. Sekin tuntuu huolestuttavalta, mutta kerkeehän tässä tietysti oirehtia jos niin käy..

Huomasin tässä tosin erään mielenkiintoisen seikan..

Käytiin Mäkissä ruokatauolla ja siellä haisi mielestäni aivan järkyttävälle (hikiselle ja tunkkaiselle...??), mutta työkaverini mielestä siellä ei ollut sen kummempaa hajua.. hassua..

Ranskalaiset kuitenkin maistuivat ja hampparinkin sain alas, kun mentiin ulos syömään. Sisälle en olisi voinut jäädä.

Alkuraskauden ultra on reilun kahden viikon päästä, joten sinne asti tarttisi sinnitellä, jotta selviää onko pikkuinen varmasti oikeassa paikassa ja voimissaan.

Neuvolaa en ole uskaltanut vielä varata.

Laskettuaika olisi 7.3. , jos vain kaikki sujuu hyvin.

-viivi-

Vierailija
10/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juu..

rv:t tänään tasan 5+

-viivi-

Vierailija
11/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on masu aikas turvoksissa. Ihan kuin olisi jo ainakin 20 viikolla :)

Rinnat aristaa mutta muuten olo mainio :)

Masuli: kertoilen kyllä heti huomenna kuulumisia, toivottavasti olisi hyviä :)

Vierailija
12/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohhoh ja tämä väsymys senkun jatkuu...eilen kaupassa meinas itku tulla kun ei tiettyä mehujäätä ollutkaan tarjolla x) kiukutti vietävästi sen jälkeen.huono omatunto rassaa kun on niin väsynyt jatkuvasti eikä jaksa tuon ykkösen kanssa riekkua..

eilen kerrottiin appivanhemmille,hyvin onnellisia olivat=)

maha ei tunnu olevan turvoksissa,mutta tota vararavintoa riittää muutenkin vyötäisillä... rinnat ei arat,ainoastaan tämä väsymys ja etova olo.

saa nähdä millon masu alkaa näkymään,esikoisesta rv 12-13,tuulimunaraskaudesta rv8-9 :O saa nähdä miten pullahtaa..vessassa oon ravannu aika paljon,ei kiva=/

näin muuten ihan ok päivä..nyt tyttö huutelee sängyssä,vaipan vaihtoon ja syöttö puuhiin!!!

Vierailija
13/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin noita teidän juttuja ja huomasin myös että eilen mäkkärillä käydessä se haju sai kuvotuksen aikaan. Itse asiassa tilattiin autosta ja se haju tunki nenään sen pikkusen luukun kautta, yäk. Ja hampurilaista ei edes tehnyt mieli. Otin vain pirtelön ja hedelmiä.

Me kerrottiin eilen myös tuleville kummeille; eivät ensin meinanneet tajuta kun kysyin että saako kummille kertoa uutisia...täh????...vastasin; että johan mä kerroin. Kyllä niilläkin oli sit naamat näkkärillä. Itselle oli helpotus saada vähän purkaa mieltä jollekin, mies ei aina ymmärrä ja jaksa kuunnella.

Mäkin odottelen koska pitää mennä ekat housut ostamaan. Esikoisesta käytin omia yli puolenvälin, mutta kuopuksesta jouduin jo ostamaan rv8.

Edeelleen niitä muita oireita odotellen ;))

-m- rv5

Vierailija
14/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös pientä oireilua ilmaantunut; Rinnat arat, väsyttää vaiia nukkuisi kunka pitkään, ruoka ei maistu (voi toki johtua kuumuudestakin..) vatsaa ja alaselkää jomottelee, välillä oikein kunnollakin. Ja pinna ajoittain TODELLA kireällä, miesraukka! : )

Ja itse rekisteröi jokaisen asian todella tarkoin, ensimmäisestä raskaudesta kun on aikaa jo 8 vuotta, eli kaikki tuntuu niin uudelta ja jännittävältäkin... : )

Mietiskelin tässä, että kuinkahan tuolla töissä tulee jaksamaan, olen kolmivuorotyössä terveydenhoitoalalla. Siellä myös fyysisesti raskasta, nosteluita ym.

Ei huvittaisi kovin aikaisessa vaiheessa töissä asiasta puhua, toivotaan että kaikki menee hyvin.. : )

Vierailija
15/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista neuvola-ajoista... Soitin eilen neuvolaan ja sain ajan 27.7, oma terkkari onkin sitten elokuun lomalla. Onneksi tuli soitettua ajoissa, ihanaa päästä samalle terkkarille, hän kun tietää ja muistaa edellisestä raskudesta paljon!

Mulla on nyt alkanut polttamaan alamahaa ja selkää todella paljon. Ja väsymys on aivan sietämätön! Lisäksi rintoja aristaa. Hermot on myös aivan riekaleina, kaikki ärsyttää tai itkettää. Mies parkaa, ku kaiken joutuu kestämään ;)

Sitten tosta mahan esille tulosta... Mulla kun esikoista odotin, niin jouluna ei asiakkaat edes tajunnut että olen raskaana ja poika syntyi maaliskuun lopussa. Mielenkiinnolla odotan miten tässä raskaudessa käy!

Aamulla siivosin koko asunon lattiasta kattoon ja nyt on olo sen mukainen! Selkää särkee aivan järkyttävästi ja VÄSYTTÄÄ!!

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille

mammma 5+1

Vierailija
16/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin Prismassa ja siinä yhteydessä on lindexin liike. Siellä oli mamma-farkkuja alessa -70%. Yksien farkkujen hinnaksi tuli jotain 10 ¿. Ostin niitä kahdet. Nyt vaan pitää alkaa odottamaan, että masu kasvaa ja pääsee pitämään niitä.

Onneksi mulla on alkuraskauteen muutamat isot ja joustavat farkut. Ei heti mammahousuja tarvii pitää =)

-anzq rv 5+0

Vierailija
17/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt on aika varattu alkuraskauden ultraankin, eli 24.7 nähädään, onko kaikki masussa kunnossa. Ja neuvolaankin on ensimmäinen aika varattu, 4.8 asti pitäisi jaksaa.

Edelleenkään en jaksa uskoa, että oikeasti olisin raskaana. Esikoisesta ei ollut mitään tälläisiä tuntemuksia, vaan käveltiin vauvapunaiset lasit silmillä :D Mutta nyt tietenkin on tullut luettua paljon enemmän kaikista " komplikaatioista" mitä voi sattua. Mutta myönnetään, että kahdet potkarit on tullut jo kirpparilta ostettua .. Ja mammavaatteitakin olen jo sillä silmällä katsellut, vaikka viimeksi mammavaatteita pääsi käyttämään vasta reilusti puolenvälin jälkeen.

Mutta tarrasukkia vauvoille jalkoihin ja käsiin!

eldhis ja Rusina 5 + 3

Vierailija
18/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti rekisteröityä uudella nimimerkillä kun tämä raakkine ei hyväksynyt vanhaa... Eli esittäydyin jo toissapäivänä uutena maalismammana, jolla siis esikoinen tulossa ja la 5.3.2007.

Olo on ollut ihan hyvä, menossa rv6. Vatsa on edelleen pinkeä, mutta ei lainkaan niin turvoksissa kuin joskus menkkojen aikaan. Pahoinvointia ei ole ollut, paitsi aamusella tunnin ajan aamupala seilasi eestaas ruokatorvessa, mutta päätti sitten pysyä alamaissa eli ei oksenneltu.

Olen syönyt paljon enemmän kuin yleensä! Tämän päivän pupellukset:

tuoremehua, jogurttia, 1litra mansikoita, 1litra herneitä, kolme palaa pullaa, teetä, mehua taas, lounaaksi riisiä kanalla ja salaattia, juomaksi vettä, välipalaksi omena ja ananaspaloja, jälkiruuaksi jäätelöä ja sitten vielä jossain välissä kolme isoa siivua ruisleipää lauantaimakkaralla.

Ja vielä tässä aion ehtiä syömään enemmän. Onhan tässä vielä monta tuntia aikaa.

Vierailija
19/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisamimi: toi sun pupellukses kuullostaa ihan mun viime raskaudelta. Nyt olen päättänyt pitää oman syömisen kurissa ja yritän lieventää nälkää vihanneksilla ja salaatilla, voipi olla ettei onnistu..... ;))))

Onko muuten kukaan huomannut vielä mitään mielitekoja, mulla oli viime raskaudessa sitruuna, esikoisen aikana ei mitään. Sitäkin tässä odotellessa.

-m-

Vierailija
20/26 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivihkaa koitan tänne teidän joukkoon liittyä, kun en millään meinaa uskoa, että olisin oikeasti raskaana. Yritettiin vuosi lasta ja toinen inseminaatiokerta näyttäisi vihdoin tuottaneen tulosta. Eli nyt siis rv6+0, LA 7.3.

Vielä en ole uskaltanut ilmoittautua neuvolaan, mutta ehkä olisi aika. Ensin haluisin kyllä käydä omalla lääkärilläni ultrassa sydänäänien varmistamiseksi. Oireena on ainoastaan rintojen aristaminen.

-amelia