Kotimaisten ”kansalaismaskien” tuotanto alkaa – tulee kauppojen hyllyille muutamassa viikossa
K-ryhmä on tilannut kotimaisilta valmistajilta kasvomaskeja, jotka soveltuvat muuhun kuin terveydenhuollon käyttöön.
Kuitukangasvalmistaja Ahlstrom-Munksjö ja Filterpak aloittavat kasvomaskien tuotannon K-ryhmän tilauksesta. Tarkoituksena on tuoda myyntiin kotimaisia ”kansalaismaskeja”, jotka ovat muuhun kuin terveydenhoidon tarpeisiin tehtyjä.
Ahlstrom-Munksjö valmistaa maskien kankaat ja Filterpak valmistaa itse maskit. K-ryhmä vastaa tuotteiden logistiikasta ja jakelusta.
Ensimmäinen 600 000 kappaleen erä kansalaismaskeja saadaan myyntiin kesäkuun alussa. Tuotantoa on mahdollista laajentaa noin 1,5 miljoonaan kappaleeseen kuukaudessa.
Suodatustehokkuus on VTT:n mittausten mukaan 88 prosenttia, K-ryhmä kertoo tiedotteessaan.
Kommentit (13)
Niin Neuvostoliitossakin tehtiin sinkkiämpäreitä kansalle😁
Osta 2 maksa 1 ?
Tai bonukset maksetaan kasvomaskeina. Se olis kyllä rahaakin arvokkaampi bonus.
Koskahan S puoli tuo oman maskinsa kauppoihin ?
Vierailija kirjoitti:
No niin, paljonko maksaa yksi maski ja kuinka ne pitää pestä ?
Kysytkö tosissasi hintaa? Ja ne ovat kertakäyttöisiä.
Kumpaan suuntaa tuon 88% suodatus? Eli suojaako se käyttäjäänsä saamasta joltain toiselta virustartuntaa (kuten FFP2- ja FFP3-hengityssuojaimet) vai suojaako se jotain muuta saamasta maskin käyttäjältä virustartuntaa (kuten nk kirurgimaskit)?
Vierailija kirjoitti:
Niitä oli jo eilen kaupassa
Ostitko ? Paljon maksoi. Oliko ne yksittäispakattu vai millainen pakkauskoko ?
Missä väreissä niitä saa ja onko s-, m. l- ja xl-kokoja?
Onko myös tekeillä niihin sopivia asusteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö tosissasi hintaa? Ja ne ovat kertakäyttöisiä.
Leikilläni minä kysyin hintaa.
Laita vielä tähän mitä minä seuraavaksi kysyisin, ettei sulla mene herne nenään.
Kertakäyttöisistä ei oikein kannata maksaa jos vain kauppareissulla tarvitsee.
Pestäviähän nuo jos ovat _kangas_maskeja. 88 % on hyvä, lähes yhtä hyvä kuin FFP1.
Vierailija kirjoitti:
Pestäviähän nuo jos ovat _kangas_maskeja. 88 % on hyvä, lähes yhtä hyvä kuin FFP1.
tarkoittanee, että tehty kuitukankasta kertakäyttömaskit