Vieläkö joku polttaa tupakkaa vuonna 2020?!
Siis ei ole totta! Uusi naapuri vetää röökiä parvekkeella. Nuori ihminen kyseessä. Mä olen aivan järkyttynyt, vieläkö jotkut tupakoi vaikka haitat tiedetään? Siihen kuolee!
Miksi tupakkaa ei saada lailla kiellettyä?
Kommentit (22)
Minä poltan. Sähkötupakkaa tosin. Onhan näissä haittansa, mutta kaikki me joskus kuollaan. Jotkut vetää viinaa kaiket päivät, itse en juo. Valintoja.
Tupakoimattomatko sitten elävät ikuisesti eivätkä saa koskaan mitään sairauksia?
Niin kieltäähän kaikki aina pitäs!Jotta ei AP loukkaannu!
Minäkin polttaisin mielelläni. Olen lopettanut ja muistelen vieläkin miten kivaa se oli.
Ei, kukaan ei polta enää. Tupakka on muuten vaan myynnissä?
Ja ei, itse en polta mutta tiedän kyllä ihmisiä jotka polttaa eli itselle ei tullut yllätyksenä tämä että röökiä vielä 2020-luvulla vedetään.
Niin, miksi sitä ei kielletä lailla? Olen itsekin pohtinut tuota.
Nykyään tupakkaa polttaa vain se kaikkein pahin yhteiskunnan pohjasakka. Kaikki, joilla on vähänkin järkeä päässä ovat lopettaneet.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin polttaisin mielelläni. Olen lopettanut ja muistelen vieläkin miten kivaa se oli.
Minäkin olen ollut nelisen vuotta polttamatta ja edelleen sitä kaipaa aina silloin tällöin erityisellä kaiholla.
M 45
Jos kaupoista poistettaisiin vaaralliset ja epäterveelliset asiat, niin kovin jäi tyhjiksi hyllyt.
Vierailija kirjoitti:
Niin kieltäähän kaikki aina pitäs!Jotta ei AP loukkaannu!
Siitä on kyllä haittaa muillekin kuin vaan polttajalle.
isäni, äitini, äitini mies ja veljeni (sekä hänen tyttöystävänsä). eli siis kaikki perheessäni paitsi minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ollut nelisen vuotta polttamatta ja edelleen sitä kaipaa aina silloin tällöin erityisellä kaiholla.
M 45
Joo, tossa vaiheessa niitä lipsahduksia voi tulla vielä. Itellä jo yli 10 vuotta lopettamisesta jua sitä paskan makua suussa en kaipaa yhtään. Ruuatkin alko sen jälkeen maistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tupakkaa polttaa vain se kaikkein pahin yhteiskunnan pohjasakka. Kaikki, joilla on vähänkin järkeä päässä ovat lopettaneet.
Todella fiksua tehdä yleistyksiä useammasta sadasta tuhannesta ihmisestä yhden sellaisen asian perusteella, joka ei vielä kerro ihmisestä juuri mitään. Tupakoitsijoitakin on moneen lähtöön, toiset tyhmiä ja toiset viisaita. Aivan niin kuin teissä tupakoimattamissakin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi sitä ei kielletä lailla? Olen itsekin pohtinut tuota.
Kannabiskin on terveellisempää.
Minäkin polttaisin vielä jos kroppa antaisi uudestaan aloittaa, vaan ei. Se oli kivaa, niinku joku jo sanoi.
Mää en henkilökohtaisesti usko tupakan olevan niin vaarallista kuin annetaan ymmärtää, sääntö Suomessa se olisi jo vedetty pois markkinoilta jos oikeasti tupakan tuomat haitat olisivat niin mittavia ja kalliita yhteiskunnalle.
Meillä työpaikalla huomaa hyvin eron - korkeasti koulutetusta asiantuntijaporukasta (n. 50hlö) tietääkseni vain yksi tai kaksi polttaa tupakkaa.
Matalammin koulutetuista varastomiehistä ja asiakaspalvelun työntekijöistä varmaan 20-30% notkuu joka tauolla pihalla rööki suussa.
Olen ollut viime vuosina töissä sekä kaupassa, että huoltoasemalla ja ihmetyttää kyllä miten paljon sitä tupakkaa edelleen ostetaan. Paljon luodaan kuvaa, että nykyään ei enää juuri kukaan polta, mutta kylläpä se aika yleistä tuntuu olevan edelleen. Ja nuorisohan on siirtynyt paljolti nuuskan käyttöön...
Ei siihen välttämättä kuole, mutta onhan se hyvä merkki näyttää kuuluvansa roskasakkiin.