Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sp-osoitteesi kaapattu - uskallatko tarkistaa?

Vierailija
15.05.2020 |

Kuulemma joka kolmas suomalaisen sp on hakkeroitu. Ilmaiseksi voit tsekata omasi täällä: hakkeroitu.fi.
Mutta en tiedä, haluanko. Ylläpitäjähän voi kaapata sen nyt.
Mitä mieltä olette; onko turvallista tarkistaa osoitteensa tuolta sivustolta? Perustele.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on. Se on kätevää. Kysyn aina pimeän verkon hakkereilta salasanaa silloin, kun en itse muista.

Vierailija
22/26 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu - oli hakkeroitu. G-mail ja salasanakin oli liki 30-merkkinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota tuon tuloksiin. Se, että sähköpostiosoite löytyy jostain hakkerisivustolta muka salatussa muodossa olevan salasanan kanssa, ei tarkoita, että itse sähköpostin salasana olisi hakkeroitu.

Voi olla hakkeroitu jonkun muun palvelun salasana, jossa on käytösssä ko. sähköpostiosoite. Tai voi olla, että hakkereilla on tiedossa vain sähköpostiosoite ja se muka salatussa muodossa oleva salasana on joku ikivanha salasana tai vaikka kokonaan feikkiä. Ei tuollaiset hakkerisivuilta löytyvät listat ole mitenkään niin luotettavia, että ovat sitä, mitä väittävät olevansa. Jos palvelu kertoisi myös sen hakkeroidun salasanan, niin sitten vasta uskoisin.

Vierailija
24/26 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luota tuon tuloksiin. Se, että sähköpostiosoite löytyy jostain hakkerisivustolta muka salatussa muodossa olevan salasanan kanssa, ei tarkoita, että itse sähköpostin salasana olisi hakkeroitu.

Voi olla hakkeroitu jonkun muun palvelun salasana, jossa on käytösssä ko. sähköpostiosoite. Tai voi olla, että hakkereilla on tiedossa vain sähköpostiosoite ja se muka salatussa muodossa oleva salasana on joku ikivanha salasana tai vaikka kokonaan feikkiä. Ei tuollaiset hakkerisivuilta löytyvät listat ole mitenkään niin luotettavia, että ovat sitä, mitä väittävät olevansa. Jos palvelu kertoisi myös sen hakkeroidun salasanan, niin sitten vasta uskoisin.

Tuo olisikin näppärää: hakisin heti muutaman tyypin salasanat ja alkaisin stalkata niiden posteja. 😊

Vierailija
25/26 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sivu kaappaa niitä osoitteita 😅

Oleellisin asia kaion saada tunnis JA salasana yhdessä. Mitä ihmettä kukaan tekee pelkällä s-postilla?

Niin, tuo kaappaa molemmat.

Miksi asia pitäisi tarkistaa ulkopuolisen kautta? Eikö sen itse näe, onko siellä viestejä, joita ei ite ole lähettänyt 😝

Häh? Eihän kaappaa. Sinne syötetään sun S Ä H K Ö P O S T I osoite, ei salasanaa. Etkö tajua noin yksinkertaista eroa?

26/26 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo sivu kaappaa niitä osoitteita 😅

Oleellisin asia kaion saada tunnis JA salasana yhdessä. Mitä ihmettä kukaan tekee pelkällä s-postilla?

Niin, tuo kaappaa molemmat.

Miksi asia pitäisi tarkistaa ulkopuolisen kautta? Eikö sen itse näe, onko siellä viestejä, joita ei ite ole lähettänyt 😝

Häh? Eihän kaappaa. Sinne syötetään sun S Ä H K Ö P O S T I osoite, ei salasanaa. Etkö tajua noin yksinkertaista eroa?

Aloituksessa sanotaan, että voi kaapata.

Ja mistä sen tietää, mitä tuonne pitää syöttää? Js jos sivusto on tehty kaappaamista varten, niillä varmaan on keinonsa saada se salasanakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi