Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onhan se hoopoa, jos allergiasta kärsivä saa pärskiä

Vierailija
15.05.2020 |

Ikäänkuin pitäisi hyväksyä siitepölyallergikon aivastelu, koska hän ei näet tartuta ketään. Lähtöolettama on siis, että kukaan allergiasta kärsivä ei kanna koronavirusta!?
Oikein THL ohjeisti, että siitepölyallergiasta kärsivien on pysyttävä kotona.

Viheliäinen tauti, en sitä sano.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et hallitse yskimistäsi tai aivastelua pysy kotona. Ei allergikko tarkoita että yskisi ja parskisi automaattisesti hallitsemattomasti. Eikä ei allergikko tarkoita sitä etteikö yskisi ja pärskisi. 

Vierailija
2/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ihmiset ovat alkaneet vaatia mitä hulluimpia vapauksia henkilökohtaisiin koronarajoituksiin.

Kuten 'minä en maskia käytä, ei ole kivaa kun maski kastuu kun nenä vuotaa'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ihmisten päättelykyky on huteraa.

Juurikin tuo väärä päätelmä, että minulla on vain heinänuhaa, ei tämä ole koronaa. Itsellä ei ole siitepölyallergiaa, mutta ajattelen voin olla viruksen kantaja ja siksi suojaudun.

Vierailija
4/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä mitään, näin opettajana, joka on pahasti sitepölyallerginen, voin siis olla palkallisella saikulla helmiikuun alusta elokuun loppuun, tai joinakin vuosina jopa kauemmin... vai miten se menikään? 

Vierailija
5/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli allergikko pysyy kotona huhtikuusta syyskuulle? Mitähän työnantaja tästä tykkää. Allergiaanhan ei saa sairauslomaa eli käytännössä mahdotonta. Multa lääkkeet vievpahimman pärskinnän, mutta nenä on tukossa silti ja yskittää. En mä silti voi olla neljää kuukautta vain kotona. Kohtuuton vaatimus.

Vierailija
6/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli allergikko pysyy kotona huhtikuusta syyskuulle? Mitähän työnantaja tästä tykkää. Allergiaanhan ei saa sairauslomaa eli käytännössä mahdotonta. Multa lääkkeet vievpahimman pärskinnän, mutta nenä on tukossa silti ja yskittää. En mä silti voi olla neljää kuukautta vain kotona. Kohtuuton vaatimus.

Unohdit nyt lepän, ainakin täällä etelässä alkaa olla pieniä määriä lepän siitepölyä ilmassa jo heti alkuvuodesta, kun eteläisemmästä Euroopasta kulkeutuu. Eli oireet voivat käytännössä olla päällä todella monta kuukautta. 

Vierailija
7/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pysyn kotona, jos saan saikkua sen 5 kuukautta, minkä mun allergiakausi kestää. Jos ei, niin onhan se töihin mentävä.

Vierailija
8/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten allergikko voi pysyä kotona koko kesä? Kertoiko THL?

Vierailija
9/9 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yskin astmani takia ja nenä ja silmät vuotaa allergian takia ja tietysti aivastelen. Korona on sairastettu aikaa päivää sitten. Koittakaa tekin päästä siitä yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän