Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin etäterapian, kun se ahdisti.

Vierailija
15.05.2020 |

Koronan takia psykoterapia alettiin järjestää videon välityksellä. Se muutti terapian luonnetta merkittävästi. Useamman viikon yritin silti sinnitellä. Lopulta päädyin lopettamaan terapian. Nyt voin paremmin kuin etäterapiassa. Enää en tule etäterapiaa kokeilemaan, olen mieluummin vaikka ilman käyntejä kuin käyn niitä videon välityksellä.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela olisi voinut huomioida ohjeistuksessaan paremmin sen, ettei etäterapia sovi kaikkeen työskentelyyn.

Vierailija
2/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäterapia ei todellakaan korvaa tapaamisia kasvokkain. Se muuttaa niin voimakkaasti vuorovaikutustilanteiden luonnetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten huomasit sinulla ei ollut tarvetta terapiaan.

Vierailija
4/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Miksi muuten luulet, että tällä palstalla hengailisin?

Vierailija
5/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla etten ole ainoa joka koki näin. Itse koin aivan samoin, ja laitoin terapian tauolle ekan etätapaamisen jälkeen. Tarkoitus jatkaa kun rajoitukset höllentyvät ja kasvokkain saa tavata.

Ei sitä siis olisi tarvinnut lopettaa, kun voi tauottaakin.

Vierailija
6/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion yrittää terapiaa uudelleen jonkun toisen terapeutin kanssa siinä vaiheessa, kun Kela ei enää rajoita tapaamisia. Etäjakson aikana aiemmin hyvä terapiasuhde meni niin jumiin, ettei sitä enää ole järkeä jatkaa. Aiemmin hyödyin terapiasta paljon, mutta se lakkasi toimimasta etäjakson aikana, kun vuorovaikutuksen luonne muuttui.

Vierailija
7/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla etten ole ainoa joka koki näin. Itse koin aivan samoin, ja laitoin terapian tauolle ekan etätapaamisen jälkeen. Tarkoitus jatkaa kun rajoitukset höllentyvät ja kasvokkain saa tavata.

Mietin tauottamista, mutta etäjakson aikana luottamus terapeuttiin katosi. Ei ollut enää edellytyksiä jatkaa tapaamisia.

Vierailija
8/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tauottamista, mutta etäjakson aikana luottamus terapeuttiin katosi. Ei ollut enää edellytyksiä jatkaa tapaamisia.

Toivottavasti vielä löytyy sopiva terapeutti.

Vierailija
9/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten terapeuttisi suhtautui tauottamiseen? Minä sanoin useaan otteeseen etten koe tällaisenaanetäterapiaa toimivaksi, mutta viesti ei mennyt kunnolla perille. Terapeutti vaikutti hämmästyneeltä, kun ilmoitin etten enää halua jatkaa.

Vierailija
10/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia on hölynpölyä, kyse on yhteiskunnan maksamasta vuokrakuuntelijasta, johon narsistinen oman itsensä ympärillä pyörijä kuormittaa maksua vastaan loputtomia juttuja itsestään.

Vierailija
11/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia on hölynpölyä, kyse on yhteiskunnan maksamasta vuokrakuuntelijasta, johon narsistinen oman itsensä ympärillä pyörijä kuormittaa maksua vastaan loputtomia juttuja itsestään.

Sori, en pysty auttamaan sinua ongelmiesi kanssa. Jos asenteesi ovat tuollaisia, niin tuskin pystyy kukaan muukaan.

Vierailija
12/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä joku oikein tällaisesta kirjoittelusta saa? Eihän kenenkään ole pakko terapiassa käydä. Mikä toisten terapiassa näin paljon voi jotain ärsyttää?

Vierailija
13/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kommentoi, jos et yhtään tiedä, mistä psykoterapiassa on kyse. Ja tiedoksesu: narsistiset ihmiset eivät ole hoitomyönteisiä, eivätkä terapiaan suostu.

Vierailija
14/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kommentoi, jos et yhtään tiedä, mistä psykoterapiassa on kyse. Ja tiedoksesu: narsistiset ihmiset eivät ole hoitomyönteisiä, eivätkä terapiaan suostu.

Aivan totta. Tällaiset ihmiset sairastuttavat lähipiirinsä ongelmillaan.

Vierailija
15/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän aika monella terapiassa käyvällä ole taakkanaan hyvin hoitokielteisiä läheisiä. Sellaisia, jotka eivät ole omiin ongelmiinsa hakeneet apua, vaan kuormittaneet oireilullaan vuodesta toiseen läheisiään. On tervettä, että osaa hakea itselleen apua silloin, kun voi huonosti.

Vierailija
16/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän aika monella terapiassa käyvällä ole taakkanaan hyvin hoitokielteisiä läheisiä. Sellaisia, jotka eivät ole omiin ongelmiinsa hakeneet apua, vaan kuormittaneet oireilullaan vuodesta toiseen läheisiään. On tervettä, että osaa hakea itselleen apua silloin, kun voi huonosti.

Psyykkisesti kunnossa oleva ihminen ei koe jonkun muun saamaa apua uhkaksi itselleen, vaan rohkaisee ihmisiä hakemaan tarvittaessa apua.

Vierailija
17/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta on auttanut minua ymmärtämään kunnolla sen, että diagnosoimattomat mielenterveysongelmat ovat todella yleisiä.

Vierailija
18/48 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myöskään koe mielekkääksi etäterapiaa videon kautta. Minua harmittaa kun joutuu maksamaan saman hinnan ja jos tauottaa terapian niin ei kuulemma ole takeita, etteikö terapeutti ottaisi uutta asiakasta tilalleni ja jatkaisi mun kanssa face to face myöhemmin vain jos on yhä tilaa. Onneksi terapian lopetus oli sovittu jo ennen tätä etäilyä ja etäkäyntejä ei nyt hirveesti tule. Kyllä se silti harmittaa, että loppukerrat menevät turhaan jaaritteluun kun en osaa avautua, enkä tiedä edes miksi se ei onnistu videon kautta. Aluksi terapeutti ehdotti puhelimen kautta etäterapiaa kun se on nyt (tai ainakin oli?) sallittua, mutta en todellakaan maksa 45 min puhelinkeskustelusta samaa mitä kasvokkain tapahtuvasta terapiasta. Oletteko muut saaneet halvemmalla? Ihmetyttää miksi pyytää saman hinnan, eihän normaalitilanteessakaan etäterapia ole yhtä kallista tai eikö esim. etälääkäri ole halvempi? Toki tulonmenetystähän se alennuksen antaminen olisi terapeuteille, mutta silti tämä on mun mielestä asiakasta kohtaan vähän kohtuutonta.

Vierailija
19/48 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/48 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puhuin terapeutin kanssa tästä asiasta ja yhdessä mietittiin miten voitaisiin helpottaa etäterapian vaikutuksia. Onneksi vaan väliaikaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi