Onko totta että alapäätä ei tarvi pestä ollenkaan?
Kuulin pari vuotta sitten tällaisen huhun, että puhdistuu itsekseen ja en oo sen jälkeen sitä pessyt.
Kommentit (28)
Ei SAA pestä! Tulee tulehdus jos pesee alapään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä paljon saippuamattomia naisia. Itse pesen aina saippualla koko alakerran, myös kakkosen jälkeen. Käytän tosin siihen tarkoitettuja ph-neutraaleita tuotteita. Olisi tosi likainen olo jos pelkällä vedellä huuhtoisin.
Juu samaa ihmettelen - saippuattomuuden kannattajat ovat uskomattoman fanaattisia asiassaan. Jos ikinä kukaan mainitsee käyttävästä minkäänlaista pesuainetta mihinkään alakerran osaan, viuhuu 100 alapeukkua välittömästi ja kauheat saarnat asiasta. Ymmärrän ettei se kaikille sovi, mutta kun kerta itselleni on ok ja 20+ vuotta niin jo toiminut, mitä se ketään muuta haittaa? Ei tulehduksia, ei mitään ongelmia, gyne "siunasi" toimintatavan täysin. Mutta ei, palstalla tämä on pahin synti!
En minäkään terskaani pese millään saippualla. Pelkkä huolellinen vesipesu on riittänyt. Ei ole ollut tulehduksia, hajuja eikä mitään juustomömmöjäkään.
Vagina puhdistaa itse itsensä, sinne ei saa laittaa vettä eikä pesuaineita. Vulva pitää puhdistaa itse vedellä.
Ei ole totta. Ulkosynnyttimet voi pestä huoletta saippualla, kunhan huuhtelee hyvin. Sisäpuolelta alapäätä taas ei pestä koskaan, eikä millään.
Jos ei pese, saattaa olla terveellistä näinä korona-aikoina. Nimittäin ihmiset pysyy kyllä vähintään 2 metrin päässä ja sehän on juuri suositeltu raja.
Vierailija kirjoitti:
Muistan itsekin jotain keskustelua olleen mutta se koski emätintä. Siis että pimperoa ei tartte putsata sisältä, se hoitaa itse itsensä. Jotkut urpot tunki suihkun sisälle asti ja huuhteli sieltäkin. Ulkopuolelta kyllä pitää pestä.
Samoissa pöksyissä muhii myös pissa ja kakka pöpöt, että niiden takia pitää pestä. Sekä pöksyt että koko alapää mutta vain vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyiiiiii! Menkatkin sulla.
Menkkojen aikana käytetään siteitä. Jos siteen vaihtaa ennenkuin kaikki vaatteet ovat veressä, ei alapäätä tarvitse pestä. Itse en ole koskaan pessyt alapäätäni.
Alapääsi saisi varmasti haisunäädänkin kateelliseksi.
Raikkaiden voileipien laitto pikkuhousuihin riitää.