Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erikoinen tapahtuma Helsingissä tai harvinainen ainakin

Vierailija
14.05.2020 |

Tuntematon ihminen alkoi puhumaan mulle metroasemalla. Juttu luonnistui ihan hyvin ja katkes kun metroni tuli.
Siis selvinpäin oli tämä ihminen.
Tätä ei tapahdu kuin kerran kymmeneen vuoteen!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ois kiva kun näin kävis useamminkin.

2/7 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa olla metroasemalla. Ja Helsinki muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Minä maalainen jouduin vielä viime syksynä usein odottelemaan junaa ja siellä asemalla usein joku halusi jutella kanssani, siis tavalliset suomalaiset keski-ikäiset tuntemattomat ihmiset.

Vierailija
4/7 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Liikut kai sitten harvoin, tai muuten on käynyt hyvä/huono tuuri. Itse en ole kauhean avoin persoona, mutta kyllä mullekin ihmiset Helsingissä ovat puhuneet esim. kaupoissa, dösäpysäkillä, jonoissa. Väsynyttä sterotypiaa. 

Vierailija
5/7 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan hitto, olen rikkonut etikettiä usein.

Bussia, ratikkaa tai metroa odotaessa, kahvilan jonossa, yleensä jos joutuu jonottamaan ... älkää mestatko minua.

Vierailija
6/7 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee pian 20 vuotta täyteen Helsingissä, niin alan tottua tähän täkäläiseen tuntemattomien kanssa jutteluun, joka yleensä EI ole a) urkintaa, b) juoruilua, c) hyväksikäyttöyritys, d) uskonnollinen käännytysyritys, e) poliittinen käännytysyritys.

Tottuminen on kestänyt näin kauan, koska olen kotoisin syvältä Sisä-Suomesta, missä oli vain noita lajeja, pahantahtoisia tai jotenkin häiriintyneitä keskustelunavauksia. Helsingissä taas on sellaista normaalia ihmisten small talkia jostain ratikan reittimuutoksesta tai pormestarin toilailuista. Yhden kerran iski jehovat kimppuuni kadulla, mutta muuten olen saanut olla rauhassa. Mutta kauan se tosiaan otti, että sillä tavalla rentoutui ihmisten seurassa.

Vierailija
7/7 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa, junassa ja ratikassa tapahtuu useammin. Miksiköhän?