Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukusi/perheesi salaisuus, jonka kaikki tietävät mutta josta ei puhuta ääneen?

Vierailija
14.05.2020 |

Kai jokaisessa suvussa näitä on? Joku tehnyt itsarin tai käyttää huumeita, on lehtolapsia, pettämisiä, jättämisiä, hulluksi tulemisia... Monilla vaietut asiat juontavat juurensa jopa sisällissodan aikaisiin tapahtumiin eikä niistä silti puhuta kuin hiljaa kuiskaten.

Mitä luurankoja teidän perheiden tai sukujen kaapeista löytyy?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sisaruksistani on todennäköisesti perhetuttumme lapsi. Siis isä ei ole sama kuin meillä muilla, äiti pettänyt isää ennen muinoin ja pamahtanut paksuksi. Ovat edelleen yhdessä, elämän ehtoopuolella jo, mutta tätä ei tulla pöydälle nostamaan enää.

Vierailija
2/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani sisaruskatraasta jokaisen lapsella on tai ollut vakava masennus jollakin lapsella. Yksi kuollut im.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punakapinan aikaan isoisäni setä (silloin vasta 12v) teki muutaman onnistuneen osuman. Asiasta ei puhuta, koska oli silloin vasta lapsi. Kunnostautui myöhemmin mainiona hirviporukkalaisena. Sanottiin, että osumatarkkuus oli yhtä hyvä kuin nuorempana.

Vierailija
4/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on syntynyt rusurutsasta. Lapsena minua kiusattiin tästä isäni vanhan luokkakaverin toimesta, joka oli yhden luokkani tytön äiti. Tytön äiti kysyi minulta ekaluokalla mm. "tiedänkö mikä on sukurutsa ja minä olen sellainen. Minulta on lisääntyminen kielletty". En muista enää kaikkea mitä se sanoi, mutta enhän ymmärtänyt noita. Joskus paljon myöhemmin selvisi mitä se tarkoitti. Asiasta ei ole ikinä puhuttu kotona tai muualla. 

Vierailija
5/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisperheen vanhin lapsi on äitinsä edellisestä suhteesta. Aikuinen lapsi sisaruksineen ei tätä tiedä.

Vierailija
6/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ainoo meijän suvussa kenellä on mielenterveys ja päihdeongelma. Ja ollut vankilassa väkivaltarikoksesta. Niistä ei ikinä puhuta ääneen vaikka kaikki tietää. Muutenkin kyllä vihaan sukuani.

Vierailija
7/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enoni oli nuorena töissä sirkuksessa, pellenä. Asia tiedetään, mutta siitä ei puhuta.

Myöhemmin opiskeltuaan hän oli pankinjohtaja. Vieläkin nolompaa. Siitäkään ei puhuta.

8/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakavasti mielenterveysongelmainen, mutta siitä ei hiiskuta tai keskustella muutenkaan. Päivystyskäynnit, suljetulla olemiset ja muut oireilut jätetään omaan nojaansa eikä ketään piittaa.

Vierailija
9/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini perunkirjoitustilanteessa selvisi, että hän oli saanut pojan 1941, joka oli kuollut noin 10 kk vanhana. Tuli täytenä yllätyksenä.

Äitini ja isäni menivät naimisiin 1948 ja saivat 10 lasta 15 vuodessa.

Muita salaisuuksia ei ole. Veljeni on ollut 2 kertaa vankilassa petoksista, mutta näistä puhutaan,

Vierailija
10/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha sukulaismies on lapsena joutunut hyljemiehen kaappaamaksi ja ne olivat siellä ruskeassa talossa tehneet kaikkea sairasta esim. laittaneet kompuralla ilmaa pyllyyn.

Ylitti aikoinaan uutiskynnyksen.

Vierailija
11/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä pani äitiään. Olin niin shokkinäky, etten taida tästä ikinä toipua. Mutta en ole tätä kellekään kertonut, muuten minut luokitellaan hulluksi tai vastaavaksi. 

Vierailija
12/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut suljetulla. Asiasta ei ikinä puhuta ja kun viittaan mielenterveysongelmiini, on kuin puhuisin seinille. Sitä asiaa ei vaan ole olemassa. Luulen liittyvän suvun mielenterveyshistoriaan, skitsofreniaan erityisesti.

Vierailija
13/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka herkkiä ihmiset oikein on? Meidän suvussa vankilatuomiot, mielenterveysongelmat, huumeet ja alkoholi on ihan perusjuttuja. Suurin osa ei ole niitä kokenut, mutta niistä voidaan kyllä puhua ihan avoimesti. Ja tiedän mikä mielikuva tällaisesta suvusta syntyi, mutta suvussamme on kyllä ihan menestyviäkin ja hyvin pärjääviä ihmisiä.

Vierailija
14/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on isoveli, joka ei kuulu perheeseemme. Hänet annettiin adoptioon paljon ennen kuin minä synnyin. Isäni ei ole hänen isänsä.

Vierailija
15/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton hyljemies ja ruskea talo????

Vierailija
16/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha sukulaismies on lapsena joutunut hyljemiehen kaappaamaksi ja ne olivat siellä ruskeassa talossa tehneet kaikkea sairasta esim. laittaneet kompuralla ilmaa pyllyyn.

Mikä on hyljemies? Entä ruskea talo? Ja kompura?

Vierailija
17/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini useine sisaruksineen (40-luvulla syntyneet kaikki) eivät hyväksy sitä, että heidän isänsä on tehnyt vanhana ukkona lapsen nuoren naisen kanssa. Lapsi on syntynyt v.-81, kuten minäkin. Se nainen on jotain mikä saattaisi heitä kiinnostaakin, mutta toisaalta aiheesta ei puhuta ja jotkut eivät sitä halua uskoa.

Kerran totesin ohimennen sukujuhlissa että se nainen on muuten minun ikäinen, hei teillähän on tosi nuori sisko, enkä tajunnut että porukka on täysin kieltänyt tuon jutun. Sitä puhinaa...

En ymmärrä miksi ovat niin faktoja vastaan. Pappa oli ihan tunnetusti naistenmies.

Vierailija
18/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea on tapahtunut ja kaikesta on puhuttu.

Vierailija
19/37 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi kiva tietää "perheen" salaisuudet kun olen adoptoitu... Mutta ei ole omasta suvusta kertomaan mitään. Paska suku

Vierailija
20/37 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan