Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennen vanhaan (kasari) riitti kauniiksi tulemiseen paksut pitkät hiukset, paksut huulet, pitkät tummat ripset ja normaali keho.

Vierailija
14.05.2020 |

Mietin tätä yksi päivä, nythän olen jo vanha täti mutta kasarilla kaunis ja suosittu. Silloin ylläkuvatut ominaisuudet oli todella harvinaisia, koska EI ollut hiuslisäkkeitä, tekoripsiä, huulitäytteitä. Olin silloin todella kaunis koska vain aniharva ”pystyi” tuohon.
Aloin miettiä että nykyteineillä nuo kaikki saa kaupasta, siis lisäkkeet tukkaan, huuliin täytettä, ripisen pidennys. Nyt siis kaikilla on nuo ja se onkin uusi normaali.
Varsinainen kyssäri on tässä: MIKÄ sit on se asia joka tekee nykyisin kauniin ja halutun? Mikä on se ”harvinainen ja liki saavuttamaton” ominaisuus jota ihaillaan? Kun nuo entisajan kauneuden elementit on nyt jokaisen ostettavissa.

Nykynuorilla on rankkaa kun joutui satsaamaan todella paljon rahaa (ja aikaa, vaivaa) ulkonäköhärpäkkeisiin. Katsokaapa joskus kasarin koulukuvia! Silloin oltiin nykypäivään verrattuna aika... noh, ”persoonallisen” näköisiä :)

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hourglass-vartalo. Litteä vatsa ja pyöreä perä. Etuvarustuksella ei ole niin tarkasti väliä enää.

Hourglass? Ihan kuule tiimalasi vaan kun Suomessa ollaan.

En ihan oikeasti muistanut sanaa tiimalasi kyseisellä hetkellä. Mietin kyllä, että mikä se olikaan. Näin käy, kun ei näe ketään suomalaisia ja katsoo paljon videoita...

Vierailija
42/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasarilla nimenomaan silmät olivat tärkeät esim näyttelijöillä kuten monet ovat jo maininneetkin. Huulet olivat toisarvoisia. Iso takapuoli ei myöskään ollut muotia. Jos vertaa nykyaikaan niin ei pitkiä hiuksiakaan ollut niin paljon. Ehkä joillakin sellainen permanentattu heviletti. T: vm -73

Iso takapuoli oli todella nolo silloin.

Muistan tämän. Tytöt joiden takamuksia mollattiin olivat omissa silmissä kuumimpia.

m78

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko asian kääntää peräti näin päin. Minusta nykyään naiset ovat hölmöjä kun laittavat rahansa näihin huuliin, tukkajatkeisiin, tekoripsiin ja kynsiin. Ja ihan tavallisten miesten kanssa ovat. Kallista on miehen pitäminen itsellään, jos vaatii kaiken tuon, luulis miestenkin tykkäävän ihan luonnollisista naisista. Ite oon jo 50 ja miehiä on riittänyt ilman noitakin varustuksia.

Vierailija
44/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko asian kääntää peräti näin päin. Minusta nykyään naiset ovat hölmöjä kun laittavat rahansa näihin huuliin, tukkajatkeisiin, tekoripsiin ja kynsiin. Ja ihan tavallisten miesten kanssa ovat. Kallista on miehen pitäminen itsellään, jos vaatii kaiken tuon, luulis miestenkin tykkäävän ihan luonnollisista naisista. Ite oon jo 50 ja miehiä on riittänyt ilman noitakin varustuksia.

Naiset tekevät sen siksi koska on kivempaa ostaa rahalla kauneushoitoja ja meikkejä, kuin liikkua ja syödä terveellisesti.

Vierailija
45/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monet miehet nimenomaan tykkää pitkistä hiuksista ja laitetusta ulkonäöstä. Itselle ei kasva pitkät, paksut luonnostaan, koska hiuslaatu on karhea. Ottajia nyt löytyy, mutta on kiva olla käyttämättä hipiltä tai hiirulaiselta, jos ajatusmaailma ei kumminkaan ole sellainen.

Vierailija
46/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin parikymppinen opiskelija, luokalla + rinnakkaisluokalla oli sellaiset 20 tyttöä. Pukeutuminen oli tuohon aikaan vielä vaatimatonta, koska lamasta ei ollut kauaa.

Noista 20 tytöistä 4-5 oli sporttisia ja todella hyväkroppaisia. Lopuista kaikki muut paitsi yksi olivat nykymittapuulla hoikkia. Yksi olisi ehkä olut normaalipainon ylärajoilla.

Siksi ei tarvittu meikkejä, hiuslisäkkeitä ja rakennekynsiä.

Vierailija
47/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Varsinainen kyssäri on tässä: MIKÄ sit on se asia joka tekee nykyisin kauniin ja halutun? Mikä on se ”harvinainen ja liki saavuttamaton” ominaisuus jota ihaillaan? Kun nuo entisajan kauneuden elementit on nyt jokaisen ostettavissa."

Normaalipainoisuus.

Ei ole. Nykyään on muotia olla thicc eli paksuperseinen ja reitinen, jo ylipainon puolella.

Vierailija
48/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opettajana huomannut, että "nykynuoret" ovat usein joko näitä instabeibejä palkkikulmakarvoineen ja tekoripsineen tai sitten todella, todella luonnollisia. Kun omassa nuoruudessani (2000-luvulla) meikittä kulkivat vain nörtit ja uskikset, nykyään sanoisin että lähes puolet ei ehostaudu lähes ollenkaan - tai tekevät sen ainakin todella huomaamattomasti. Kauniita lienee molemmissa kategorioissa.

Varmaan kaikilla "aikakausilla" on puolensa. Itse olen iloinen, että oman nuoruuteni heroin chic -vartalomalli on poistunut muodista.

Vierailija
49/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt isot pyllyt ovat olleet muotia nyt toistakymmentä vuotta, aina vain suuremmat ja suuremmat. Tuleekohan taas seuraavaksi Pamela-tissien paluu? Pienet pyllyt ja isot rinnat. Se on suomalaisittainkin yleisempää.

Vierailija
50/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kasarilla taisi riittää että oli tavallisen näköinen nuori, ja lyhyt tukka sai olla eikä tarvinnut meikkiä. vaikka silloinkin laittauduttiin ei ollut tällaisia ulkonäköpaineita kuin nyt.

Taas kerran unohtuu se että kasarilla lähes kaikki tytöt olivat normaalipainoisia, ja useimmilla oli mm. tästä ja liikunnasta johtuen hyvä kroppa.

Ei tarvita nostalgiaa, ihan vanhoja koulukuvia katsoessa selviää että silloin tytöt olivat paremman näköisiä kuin nyt.

Jos kroppa ei ole kunnossa, meikki ja lisäkkeet eivät pelasta tilannetta.

Sporttinen mutta meikitön ja luonnollinen tyttö oli suosiossa silloin, ja on yhäkin. Sellaisia vain alkaa olemaan harvassa, tyttöjen jakautuessa fitnessmimmeihin ja laitettuihin mutta pulleisiin pullan puputtajiin.

Juuri kukaan ei kasarilla, ysärillä eikä vielä 2000-luvullakaan ollut "sporttinen". Sporttinen tarkoitti himourheilijaa, joka oli oma vähän oudoksuttu ihmislajinsa. Arkiliikuntaa oli kyllä enemmän ja herkkuja vähemmän. Mutta liikunnan harrastaminen on tullut mainstreamiksi vasta 2010 -luvulla. Mammat kävi ysärillä ehkä jumpassa ja kävelyllä, miehet teki piha- ja metsätöitä jos asui maalla, muuten ei mitään.

Vierailija
51/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä on just kuvaileman näköinen. Pitkä paksu tukka, minulla on kauniit tavat, vanha aikainen ja kiltti, sopusuhtainrn vartalo. Syrjäytynyt nainen olen. Työyhteisössä naurettu pihalle.

Vierailija
52/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksut huulet? Ei tietääkseni ollut kauneusihanne silloin.

Vierailija
53/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso massu ja pieni pehva on kuuminta hottia 2025.

Vierailija
54/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kasarilla taisi riittää että oli tavallisen näköinen nuori, ja lyhyt tukka sai olla eikä tarvinnut meikkiä. vaikka silloinkin laittauduttiin ei ollut tällaisia ulkonäköpaineita kuin nyt.

Taas kerran unohtuu se että kasarilla lähes kaikki tytöt olivat normaalipainoisia, ja useimmilla oli mm. tästä ja liikunnasta johtuen hyvä kroppa.

Ei tarvita nostalgiaa, ihan vanhoja koulukuvia katsoessa selviää että silloin tytöt olivat paremman näköisiä kuin nyt.

Jos kroppa ei ole kunnossa, meikki ja lisäkkeet eivät pelasta tilannetta.

Sporttinen mutta meikitön ja luonnollinen tyttö oli suosiossa silloin, ja on yhäkin. Sellaisia vain alkaa olemaan harvassa, tyttöjen jakautuessa fitnessmimmeihin ja laitettuihin mutta pulleisiin pullan puputtajiin.

Juuri kukaan ei kasarilla, ysärillä eikä vielä 2000-luvullakaan ollut "sporttinen". Sporttinen tarkoitti himourheilijaa, joka oli oma vähän oudoksuttu ihmislajinsa. Arkiliikuntaa oli kyllä enemmän ja herkkuja vähemmän. Mutta liikunnan harrastaminen on tullut mainstreamiksi vasta 2010 -luvulla. Mammat kävi ysärillä ehkä jumpassa ja kävelyllä, miehet teki piha- ja metsätöitä jos asui maalla, muuten ei mitään.

Kun sanon "sporttinen", tarkoitan sporttista nykymittapuulla.

Siihen aikaan noita sporttisia tyttöjä ei pidetty sporttisina, pl. yksi joka - nyt kun mainitsit asiasta - oli SM-tason kilpaurheilija.

Vierailija
55/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso massu ja pieni pehva on kuuminta hottia 2025.

Sehän on sitten mitä mainioin uutinen suominaisten kannalta.

Vierailija
56/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava peräsin ja pulleat purjeet

Vierailija
57/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla oli irtoripset 80-luvulla. Oli myös pitkät hiukset, mitkä eivät muotia olleet tosin. Iso peffakin löytyy, mutta se on luojan luoma, joten sille en ole mitään ikinä mahtanut. Painoa sillon oli rapiat 40kg, eli ei painosta johtunut. Ala-asteella joku sitä kommentoi, sen jälkeen ei enää ikinä. Se tosin riitti siihen, että paidalla on tullut sitä peiteltyä. Korsettikin oli tohon aikaan.

Vierailija
58/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joo toi iso maha tule seuraavaksi muotiin. Raskausmaha taitaapi olla suosituin.

Nyt jo huomaa, että vauvabuumi tekee tuloaan.

Vierailija
59/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ennenvanhaan myös ihmiset ei värjäilly hiuksii huonoon kuntoon ja leikelly, jos ne halus pitää pitkän tukan. Nykyään ihmiset kokeilee kaikkea siksikin, koska tietää että voi laittaa pidennykset päähän. :D Et älä luule olevasi niin ihmeellinen pitkien hiusten kanssa..

Vierailija
60/60 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että luonnonkauniin markkina arvo on aika kova tänäkin päivänä.

Sellainen kultainen keskitie on kaikessa paras, överit muotijutut muuttuu aina muutaman vuoden välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä