Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopetit imetyksen?

Aloittaja
14.05.2020 |

Miten lopetit imetyksen? Minkä ikäinen lapsesi oli silloin? Kävikö helposti?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kietouduin lakanaan yöksi, jotta lapsi ei päässyt juomaan yöllä minulta salaa. Jatkoin muina imetysaikoina. Vähitellen harvensin myös päiväimetyksiä. Onnistui hyvin. Rinnat tuli imettyä ns kuiviksi eli kiinteiksi kasaan, jotta eivät jääneet löysänahkaisiksi ja roikkuviksi. Imetin kauan. Ekaa 1,5 vuotta, tokaa 2 v ja kolmatta 4 vuotta.

Kuopuksen imetys harveni viimeisinä vuosina enintään kerran aamulla ja toisen kerran illalla tapahtuvaksi, joten ei ollut mitenkään raskasta. Jouduin neuvottelemaan lapsen kanssa, että imetys olisi aika jo lopettaa. Viimeisten imetysten väli olikin useita vuorokausia, kunnes neuvottelut saatiin päätökseen. Imetyksen päätyttyä tuli maitoa ainakin vuoden joitakin pisaroita. Jouduin lypsämään itse vähän pois.

Vierailija
2/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kietouduin lakanaan yöksi, jotta lapsi ei päässyt juomaan yöllä minulta salaa. Jatkoin muina imetysaikoina. Vähitellen harvensin myös päiväimetyksiä. Onnistui hyvin. Rinnat tuli imettyä ns kuiviksi eli kiinteiksi kasaan, jotta eivät jääneet löysänahkaisiksi ja roikkuviksi. Imetin kauan. Ekaa 1,5 vuotta, tokaa 2 v ja kolmatta 4 vuotta.

Kuopuksen imetys harveni viimeisinä vuosina enintään kerran aamulla ja toisen kerran illalla tapahtuvaksi, joten ei ollut mitenkään raskasta. Jouduin neuvottelemaan lapsen kanssa, että imetys olisi aika jo lopettaa. Viimeisten imetysten väli olikin useita vuorokausia, kunnes neuvottelut saatiin päätökseen. Imetyksen päätyttyä tuli maitoa ainakin vuoden joitakin pisaroita. Jouduin lypsämään itse vähän pois.

Kiitos tästä! Oma lapseni on hyvin temperamenttinen tissitakianen, joten aikamoinen projekti varmaan edessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lopetti itsestään puolitoistavuotiaana, koska olin taas raskaana ja maito alkoi kai maistua pahalta. Toinen lapseni lopetti yli 2 v oltuaan yön yli mummolassa ja kun hän tuli takaisin, niin ei jäänyt paljon tissiä itkemään kun tarjosinkin harvinaisen pillimehun. Sitten se unohtui. Mielestäni kannattaa antaa lapsen vieroittaa itse itsensä. 

Vierailija
4/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa lapsen ollessa 18 kk aloin vähentää. Oli niin kiinnostunut leikeistä ja ympäristöstä, ettei ollut vaikeaa. Haikeaa oli kun parin päivän tauon jälkeen yritti, mutta enää ei tullutkaan maitoa.

Vierailija
5/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen lopetti itsestään puolitoistavuotiaana, koska olin taas raskaana ja maito alkoi kai maistua pahalta. Toinen lapseni lopetti yli 2 v oltuaan yön yli mummolassa ja kun hän tuli takaisin, niin ei jäänyt paljon tissiä itkemään kun tarjosinkin harvinaisen pillimehun. Sitten se unohtui. Mielestäni kannattaa antaa lapsen vieroittaa itse itsensä. 

Niin kannattaa, jos äiti itse haluaa lapsen vieroittuvan luontaisesti, mutta on tietysti myös oikein ok vieroittaa:). Mulle oli tärkeää, että lapsi sai vieroittua luontaisen tahdin mukaan, vieroitti itsensä päälle viisivuotiaana. Nää on täysin lapsen ja äidin välisiä juttuja, muilla ei oo niihin mitään sanomista.

Vierailija
6/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kannattaa, jos äiti itse haluaa lapsen vieroittuvan luontaisesti, mutta on tietysti myös oikein ok vieroittaa:). Mulle oli tärkeää, että lapsi sai vieroittua luontaisen tahdin mukaan, vieroitti itsensä päälle viisivuotiaana. Nää on täysin lapsen ja äidin välisiä juttuja, muilla ei oo niihin mitään sanomista. <3

En haluaisi vielä lopettaa imetystä, mutta toinen lapsi olisi toiveissa mahdollisimman pian, eikä uusi raskaus näytä alkavan imettäessä... Niin ristiriitaiset tunteet tämän asian takia... :(

Vierailija
7/11 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 v poika vaihtoi imetyksen autoleluun. Asiasta juteltiin useita viikkoja ja kun viimein kaupassa houkutus kävi ylivoimaiseksi, hän luopui vapaaehtoisesti. Pidettiin siis tissinlopetusjuhlat ja sai lahjaksi tämän auton. Ei kinunnut maitoa ollenkaan, kun oli niin hyvin asia puhuttu.

Vierailija
8/11 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut imettää niin kauan, kuin lapsi itse haluaa. :)

Vierailija
9/11 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä lopetti kun lapsi oli noin 4kk kun sen piti ryypätä

Vierailija
10/11 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito loppui lapsen ollessa 4kk.

Vierailija
11/11 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen vierottautui itse ollessaan 1v4kk (olin tuolloin rv35) ja kuopus ollessaan 1v9kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi