Olen entinen läski; nyt naiset iskee
Olen 29 vuotias mies ja entinen läski. Olin iso ja kiusattu koko yläkoulun. Amiksesta vaihdoin lukioon koska sielläkin kiusattiin. Lukiossa sain yhden kaverin.
Lihava olin koko amk:n mutta siellä ei kiusattu. Toki tytöt eivät lämmenneet ja ryhmätöitä sai tehdä välillä yksin, mutta oltiin kaverillisia kuitenkin. Tein maisterin yliopistolla ja samalla innostuin koulun salista. Sain useampia kavereita opintojen kautta, ja paino putosi ensin 20kg, nyt olen töiden ohessa saanut toiset 20kg pois ja ulkoisesti hyvässä kunnossa.
Sain myös hyvän työpaikan monen sattuman kautta, ja perinnön koska pieni suku.
Nyt menee hyvin taloudellisesti ja ulkonäkökin on kunnossa, mutta aiempi kiusaaminen ahdistaa.
Nyt todella kauniit naiset ovat kiinnostuneita ja mietin vaan että jos lihoisin niin siihenkö se loppuisi, jos menettäisin rahani lähtisikö nainenkin. En pysty sitoutumaan kehenkään ja osa pitää sitä kusipäisyytenäkin.
Mietin pitäiskö jotain ammattiapua harkita? Kiusaaminen oli todella rajua, kun olin vielä jotenkin hyväuskoinen ja hyväntahtoinen lapsi niin se tuntui käsittämättömältä. Pienessä suvussa olin myös se suurta rakkautta ja huomiota saava, joten koulu oli näistä lähtökohdista ihan katastrofi.
Mietin jopa mitä järkeä on saavuttaa mitään kun luotto ihmisiin on 0 ja itsetunto edelleen 0.
Kommentit (23)
Mulla on samat kokemukset, mutta olen nainen. En aio ryhtyä yhdenkään miehen kanssa ikinä mihinkään.
Kannattaa oikeasti hakea apua. Terve parisuhde onnistuu vasta silloin kun on terve suhtautuminen itseensä.
Minä olen ollut läski koko ikäni, minulla on krooninen sairaus joka aiheuttaa työkyvyttömyyttä ja tämä puolestaan aiheuttaa kroonista persaukisuutta. Tästä yhdistelmästä huolimatta upea nainen jostain käsittämättömästä syystä ihastui minuun. Meinasin sabotoida elämäni rakkauden sen takia, että suhtautumiseni itseeni oli niin epäterve.
Kävin siis ihan ammattilaisella juttelemassa asioistani. Olihan se vaikeaa, mutta jälkeenpäin ajateltuna kannatti.
Terapia kannattaa aina, ei naisten vaan itsesi takia.
40 kiloa ylipainoa on varsin paljon miehellekin, mutta luulen silti, että suurin muutos sinussa on tapahtunut sisäisesti. Joku muu olisi jäänyt kotiin, kun amiskaan ei onnistunut. Sinä siirryit lukioon, pääsit yliopistoon, valmistuit ja sait hyvän duunin. Ei kaikki siihen pysty, ei vaikka olisi ollut koulussa suosittu.
Jos et siis kykene omin voimin näkemään hyvää itsessäsi ja luottamaan muihin ihmisiin, kannattaa todella turvautua ammattiapuun. Sinulla on vielä pitkä, hyvä elämä edessä.
Itsellä melkein sama, mutta paino ja ulkonäkö oli aina suht normaalit. Rahatilanne vaan muuttui kolmekymppisenä kun sain perintöä.
Yhtäkkiä alkoi kiinnostaa myös ventovieraita naisia ja naisia menneisyydestä jotka olivat vain hyvänpäiväntuttuja.
Tuo aiheutti jonkin verran naisvihaa, mutta yritän tällä hetkellä vain pärjätä itsekseni ja koiran kanssa.
Miten voi olla että joillekin naisille tilin saldo = ihmisen mitta?
Vierailija kirjoitti:
Tabu aihe jostain syystä, mutta näin se on 80-90%:lle naisista.
Vaikka olisit maailman empaattisin, rehellisin, mukavin ja hauskin tyyppi, niin ei kiinnosta jos ei ole omaisuutta tai korkeat tulot.
Sitten jos yhtäkkiä tulee joku lottopotti tai perintö niin haaskalinnut syöksyvät paikalle tai "sattumalta" törmäävät sinuun siellä sun täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tabu aihe jostain syystä, mutta näin se on 80-90%:lle naisista.
Vaikka olisit maailman empaattisin, rehellisin, mukavin ja hauskin tyyppi, niin ei kiinnosta jos ei ole omaisuutta tai korkeat tulot.
Sitten jos yhtäkkiä tulee joku lottopotti tai perintö niin haaskalinnut syöksyvät paikalle tai "sattumalta" törmäävät sinuun siellä sun täällä.
Höpö, höpö. Moni nainen haluaa kunnollisen miehen, mutta ei rikkinäisyyttään tunnista sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä melkein sama, mutta paino ja ulkonäkö oli aina suht normaalit. Rahatilanne vaan muuttui kolmekymppisenä kun sain perintöä.
Yhtäkkiä alkoi kiinnostaa myös ventovieraita naisia ja naisia menneisyydestä jotka olivat vain hyvänpäiväntuttuja.
Tuo aiheutti jonkin verran naisvihaa, mutta yritän tällä hetkellä vain pärjätä itsekseni ja koiran kanssa.
Mistä ne naiset näki sen sun tilin saldon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla että joillekin naisille tilin saldo = ihmisen mitta?Mistä ne naiset näki sen sun tilin saldon?
Ei ne näekään, näkee ainoastaan asumismuodon muuttumisesta, auton muuttumisesta jne.
Häikäilemättömimmät jopa etsivät verotietoja tai omaisuustietoja rekistereistä, trafeista jne.
Synkkä on naismieli.
Vierailija kirjoitti:
Tutulta kuulostaa. Mulla oli huono koti ja kiusaamista. Lukiossa sain kavereita, mutta olin tavis, eikä pojat kiinnostunut. Aloin suhteeseen narsistin kanssa joka eristi kaikista ihmisistä ja sai ihmissuhteet sotkeutumaan ja itsetunnon olemattomaksi. Nyt oon eronnut ja yksinäinen. Komeita miehiä olisi, mutta suunnilleen pelkään kaikkia miehiä. Tavatessani uuden ihmisen mietin vain, mitä tuostakin ihmisestä paljastuu. Tuntuu kuin olisin menettänyt lapsen uskon ihmisten hyvyyteen. Tasavertainen parisuhde kuulostaa lähinnä prinsessa sadulta.
Olen myös nainen ja on hyvin samanlaisia kokemuksia kiusaamisesta sekä narsistin kanssa seurustelemisesta. Minua kiusattiin useampi vuosi koulussa ja suvun parissa vertailtiin saman ikäiseen serkkuun, joka oli se täydellinen tyttö ja itse olin ikuinen luuseri ja kakkonen. Entinen seurustelukumppani ei onneksi saanut ihmissuhteita sotkuun, mutta itsetuntoni on olematon. Minua eivät miehet lähesty, mutta jos joku sattuu lähestymään, niin säikähdän. Voin sanoa pelkääväni miehiä. Olen menossa terapiaan, kunhan tämä koronatilanne rauhoittuu sen verran, että voi käydä vastaanotolla. Etäyhteys toimisi paremmin, jos olisi jo valmiiksi tietyn terapeutin asiakas, joten sen takia en ole siitä innostunut.
Naisten kiinnostus johtuu vain työpaikasta. Jos ilmoitat olevasi työtön, naisten kiinnostus lakkaa välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Naisten kiinnostus johtuu vain työpaikasta. Jos ilmoitat olevasi työtön, naisten kiinnostus lakkaa välittömästi.
Kouluttamaton, pihi sossupummi toimii vielä paremmin. Varmasti pääsee eroon kiimaisemmastakin tapauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa ainakaan minun kohdallani.
M31
Lohdullista kuulla että muillakin samaa.
Ehkäpä varailen aikaa ammattilaiselta. Onko suosituksia Helsingin tai Tampereen seudulta? Tuntuu vähän työläältä etsiä.
Oletteko käyneet jonkun terapian vai vaan yksittäisiä kertoja? Terapia voisi olla mielenkiintoinen ja auttaa eniten kun tuntuu, että jokunen tunti näissä menisi.
Tuntuu että sellaisia jalat maassa-naisia on kovin vähän. Tai ainakin omalla kohdalla. Joko heille oma ura on tärkeä ja status, tai sitten elämä niin loppuun mietitty koirineen matkoineen, että ahdistun.
Voi olla etten ikinä saa aikaan ihmissuhdetta mutta näillä mennään. Tiedostan saaneeni paremmat lähtökohdat kuin moni ja siksi harmittaa että kompastelen näissä vuosia sitten tapahtuneissa jutuissa.
Ap
Ei läskillä ole tuossa mitään tekemistä, vaan perinnöllä! Naiset haistavat rahan ja perstyrkkysiä riittää niin pitkään kun lompakossa on massia. Sitten kun massi loppuu, lähtee perstyrkkyset kuin telkkä pöntöstä.
Miesten on aivan turha syyttää naisia rahanahneudesta.
Vain tyhmä nainen perustaa perheen ja tekee lapsia köyhän miehen kanssa. Tai jonkun elämäntapalusmun kanssa. Persaukisuus kun periytyy niille jälkeläisillekin. Totta kai omille lapsille pitää varmistaa hyvät lähtökohdat ja geenit.
Mutta miehet ovat sen verran itsekkäitä, että miettivät vain omaa p'illunsaantiaan, eivät mahdollisten lastensa parasta.
Ap kykenee itsereflektioon. Hienoa. Olet myös sinnikäs ja saavuttanut paljon. Terapia varmasti auttaa monessakin mielessä. Katkeruus vie elämästä ihan kaiken ilon, joten älä vajoa siihen kuoppaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä varailen aikaa ammattilaiselta. Onko suosituksia Helsingin tai Tampereen seudulta? Tuntuu vähän työläältä etsiä.
Oletteko käyneet jonkun terapian vai vaan yksittäisiä kertoja? Terapia voisi olla mielenkiintoinen ja auttaa eniten kun tuntuu, että jokunen tunti näissä menisi.
Tuntuu että sellaisia jalat maassa-naisia on kovin vähän. Tai ainakin omalla kohdalla. Joko heille oma ura on tärkeä ja status, tai sitten elämä niin loppuun mietitty koirineen matkoineen, että ahdistun.
Voi olla etten ikinä saa aikaan ihmissuhdetta mutta näillä mennään. Tiedostan saaneeni paremmat lähtökohdat kuin moni ja siksi harmittaa että kompastelen näissä vuosia sitten tapahtuneissa jutuissa.
Ap
Miksi uraa luovalla naisella ei voisi olla jalat maassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voisi ja monella onkin varmaan. Lause oli vähän yksinkertaistettu.
Omat tapailemani urakeskeiset ovat olleet myös statuskeskeisiä ja vähän hankalimmista oloista jolloin on tuntunut että olemme aika kaukana toisistamme. Ehkä maanläheinen on se mitä hain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voisi ja monella onkin varmaan. Lause oli vähän yksinkertaistettu.
Omat tapailemani urakeskeiset ovat olleet myös statuskeskeisiä ja vähän hankalimmista oloista jolloin on tuntunut että olemme aika kaukana toisistamme. Ehkä maanläheinen on se mitä hain.Ap
Minkä takia olet siis hakeutunut tapailemaan uranaisia? Vai vaaditko, että naisen pitäisi olla maanläheinen uranainen?
Kuulostaa vähän negatiiviselta ja raskaalta ihmiseltä. Ehkä ei niinkään kusipäistä, vaan palvelus naisille ettei ole lähtenyt seurusteluun.
Tutulta kuulostaa. Mulla oli huono koti ja kiusaamista. Lukiossa sain kavereita, mutta olin tavis, eikä pojat kiinnostunut. Aloin suhteeseen narsistin kanssa joka eristi kaikista ihmisistä ja sai ihmissuhteet sotkeutumaan ja itsetunnon olemattomaksi. Nyt oon eronnut ja yksinäinen. Komeita miehiä olisi, mutta suunnilleen pelkään kaikkia miehiä. Tavatessani uuden ihmisen mietin vain, mitä tuostakin ihmisestä paljastuu. Tuntuu kuin olisin menettänyt lapsen uskon ihmisten hyvyyteen. Tasavertainen parisuhde kuulostaa lähinnä prinsessa sadulta.