Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä ei halua ajaa ajokorttia, mutta kyyti kelpaa minulta.

Vierailija
14.05.2020 |

Miesystävä puhuu aina kuinka hän ei ajokorttia tarvitse koska hänellä ei ole varaa sitä maksaa, eikä autoa pitää. Nyt kun olemme viettäneet öitä paljon yhdessä, niin mies olettaa minun aina vievän hänet aamulla töihin koska itse olen lomautettuna. Töistä pois matkustaa työkaverin kyydillä. Kauppaan haluaa mielellään minun tai kaverin kyydillä. Suunnittelee yhteistä lomareissua ja minähän sinnekin ajaisin ja varmasti kulettelisin paikasta toiseen. Olen sanonut, että ei tässä kannata reissuun lähteä kun on tuo korona. Oikeasti en lähde siksi etten jaksa olla hänen kyyditsijä.

Olenko aivan turhaan tästä tilanteesta suutuksissa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikimaailmassa seurustelisi miehen kanssa, jolla ei ole edes ajokorttia hommannut. Mistä tuollaisia luusereita löytyy?

Ei tosiaankaan ole luuseri, jos korttia ei hanki ellei siihen ole tarvetta, saati varaa.

Tietenkin polttoaine- ja muihin kuluihin pitää osallistua, jos kyydillä pääsee.

Kenenkään ei tietenkään pidä olettaa, että toinen, vaikka asuinkumppani onkin, olisi jatkuvasti kuljettamassa omalla vapaallaan, eikä siihen autollisen pidä suostua.

Kaikilla ei raha pysy hyppysissä, vaan velkaannutaan. Eihän tämä köyhyys kivaa ole, mutta silti siedettävää, kun pitää periaatteenaan säästää ensin, ostaa vasta sitten.

Selvää hyväksikäyttöä. Ap, miehiä löytyy parempiakin, jopa sellaisia jotka osallistuvat yhteisiin menoihin.

Huono palkka ellei tosiaan ole varaa ajokorttiin ja autoon. Itse tienasin ajokorttirahat ja ostin auton omalla työnteolla, noin 30 vuotta sitten. Miehelläni on kortti heti 18-vuotiaasta. Olemme asuneet yhdessä yli parikymmentä vuotta, ja kulut jaetaan tasan.

Ap, kohta mies asuu luonasi, kun saisi ilman asua...

Vierailija
22/29 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikimaailmassa seurustelisi miehen kanssa, jolla ei ole edes ajokorttia hommannut. Mistä tuollaisia luusereita löytyy?

Samaa mieltä. Ajotaidoton aikuinen ihminen on kummajainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan laskemaan kilometrikorvauksen perusteella mikä on sopiva korvaus, varmaan maksimissaan puolet kilometrikorvauksesta jos on yhteistä ajoa.

Vierailija
24/29 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen asia mikä miehessä ihmetyttää on se, miten kiinnostunut hän on tuloistani ja menoistani. Hän haluaa eritellä kuinka paljon rahaa minulla jää laskujen jälkeen ja laskeskelee sitten omia menojaan. Tietää tuloni ja vuokran määrän, muita pienempiä laskuja kuten vakuutuksia, nettiä, sähköä en ole miehelle selvitellyt. Autoon menee mitä menee.

Miehellä itsellä on hieman paremmat tulot kuin minulla (muutama satanen), mutta elää kädestä suuhun. Hän usein mainitsee ohimennen veloistaan. En ole kehdannut koskaan kysyä mistä nämä velat on tulleet. Mies ei omista mitään mikä voisi olla velaksi hankittua. Menotkin on hänellä pienemmät. Pienempi vuokra, ei kuluja autosta... Miten voi olla ettei palkasta mitään jää käteen? Ap

Luulisi hälytyskellojen jo soivan. Hänhän pohtii minkä verran sinulta voi nyhtää rahaa kun muutatte yhteen sinun asuntoosi, jonka kulut tietysti maksat yksin sinä. Toisaalta palkkasi on siis ilmeisesti aika pieni, joten etsii varakkaampaa vielä sivussa. Toisaalta sinä olet jo osoittanut olevasi sopivalla mentaliteetilla varustettu, koska lähdet häntä töihin kuskaamaan. Miten tämä muuten toimii kun hän on omassa asunnossaan yötä? Ajatko kotoasi hänet noutamaan?

Vierailija
25/29 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua.

Sanot vaan siitä lomareissusta, ettet todellakaan jaksa yksin ajaa koko matkaa, ei se ole mielestäsi kivaa.

Vaikuttaa sellaiselta mieheltä, joka ei olisi mihinkään kuluihin osallistumassa missään vaiheessa muutenkaan. Jos mitään älyä olisi päässä, olisi edes tarjoutunut tankkaamaan autosi silloin tällöin, kun häntä erikseen kuskailet.

Itsekeskeinen siivelläeläjä, jolla saattaa olla vaikka kuinka helvetillinen velka ulosotossa. Itsellä ainakin huutaisi jo hälytyskellot, varo vaan ettei ole ottamassa yhtäkkiä kulutusluottoa nimiisi, kun kerran sun maksukykyäsi jo on selvittänyt. Jätä se.

Vierailija
26/29 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oikein suututtaa puolestasi. Olen pian 60 vuotta täyttävä nainen, ja kyllä pitäisi hälytyskellojen soida. Miehellä on ilmeisesti luottotiedot menneet ja mahd. ulosoton asiakkaana. Sinä olet hänelle lähes täydellinen saalis, sanon kuten edellä, niin kauan kuin löytyy vielä varakkaampi nainen. Puhu hyt suoraan hänen kanssa, ei vaikuta kovinkaan onnelliselta teidän parisuhteenne.

Vierailija
27/29 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tapailet miestä jolla ei ole varaa edes ajokorttiin?

Luuletko että tilanne siitä jotenkin paranee, kun pitäisi ottaa yhteinen asuntolaina?

Olen kirjoittaja 6, joku oli osoittanut nämä kysymykset myös minulle.

En pidä luuserina ihmistä, jolla ei ole ajokorttia. Yleisesti ottaen ihmiset, joilla ei ole ajokorttia, kulkevat muilla kulkuneuvoilla. Totta on, että mieheni kulkee usein autokyydilläni, mutta silloin tällöin (harvemmin tosin) kävelee omiin menoihinsa jos minulla itselläni on työ- tai opiskelukiireitä.

Meidän suhde ei perustu rahaan. Miehelläni on rahaa sen verran, että voi elättää meidät molemmat + koiran ja osallistuu kyllä laskujen maksuun. Tuo autokyyditseminen on pieni osa sitä, mitä muuta hyvää meillä on.

Laina-asiat eivät kuulu kenellekään muulle kuin meille, mutta kuten totesin, niin mieheni osallistuu asunnosta koituvien kustannuksien maksuun.

Toki toivoisin, että hän joku päivä ajaisi sen ajokortin jotta ei aina tarvitsisi itse olla kuskin roolissa.

Vierailija
28/29 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että tilanne siitä jotenkin paranee, kun pitäisi ottaa yhteinen asuntolaina?

Ajokortti on oikeasti kallis, eikä siihen ole välttämättä varaa, jos on pienipalkkainen tai vaikka opiskelija (opiskelun jälkeen saattaa sitten olla varaa siihen korttiinkin). Parin valinnassa painaa normaaleilla ihmisillä enemmän ihan muut seikat kuin varallisuus.

Vierailija
29/29 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti on oikeasti kallis, eikä siihen ole välttämättä varaa, jos on pienipalkkainen tai vaikka opiskelija (opiskelun jälkeen saattaa sitten olla varaa siihen korttiinkin). Parin valinnassa painaa normaaleilla ihmisillä enemmän ihan muut seikat kuin varallisuus.

On normaalia, että ei anna käyttää itseään taloudellisesti hyväksi. Ap:n miesystävä vaikuttaa onnenonkijalta. Ajokortin saa vaikka opetusluvalla ja sen saa maksaa useassa pienessä erässä. 

Hyväksi käyttäjiä löytyy,ja sinisilmäinen,avulias, kiltti ihminen on otollinen kohde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä