Miesystävä ei halua ajaa ajokorttia, mutta kyyti kelpaa minulta.
Miesystävä puhuu aina kuinka hän ei ajokorttia tarvitse koska hänellä ei ole varaa sitä maksaa, eikä autoa pitää. Nyt kun olemme viettäneet öitä paljon yhdessä, niin mies olettaa minun aina vievän hänet aamulla töihin koska itse olen lomautettuna. Töistä pois matkustaa työkaverin kyydillä. Kauppaan haluaa mielellään minun tai kaverin kyydillä. Suunnittelee yhteistä lomareissua ja minähän sinnekin ajaisin ja varmasti kulettelisin paikasta toiseen. Olen sanonut, että ei tässä kannata reissuun lähteä kun on tuo korona. Oikeasti en lähde siksi etten jaksa olla hänen kyyditsijä.
Olenko aivan turhaan tästä tilanteesta suutuksissa?
Kommentit (29)
Miksi tapailet miestä jolla ei ole varaa edes ajokorttiin?
Luuletko että tilanne siitä jotenkin paranee, kun pitäisi ottaa yhteinen asuntolaina?
Törkeästi käyttää hyväksi. En olisi tuollaisen kanssa. Sinua alkaa yhä enemmän ottamaan päähän asia, että mietipä sen kannalta tarkkaan.
Mahtaa olla varaton mies, pummaa siis esim. työkaverilta kyydit. Sanot,ettet halua olla ainoa kuski, hankkikoon kortin, kuten muutkin, ei tarvitse kerralla maksaa. En katselisi, kai hän jotenkin korvaa autokyydit.
Meillä vähän sama, asutaan tosin yhdessä. Koko ajan puhuu, että pitäisi säästää ajokorttiin, mutta sellaista ei ole tapahtunut.
Eniten keljuttaa, jos itselläni olisi vapaata ja saisin nukkua pitkään niin pitää kumminkin herätä klo 8 häntä kuskaamaan jonnekin omiin menoihin - ja tietysti hakemaan. Pahimpia ovat päivät, kun häntä pitää kuskata yli tunnin ajomatkan päähän pakollisille asioille. Julkisilla ei kulje, koska vetoaa ettei hänellä ole hyvä suuntavaisto niiden käytön suhteen, tai ole juna- tai bussilippuun varaa.
Ja arvatkaa kuka tankkaa, kun pitää käydä siellä tunnin ajomatkan päässä? Jep. Ei ole puolisoni kertaakaan edes tarjoutunut kustantamaan bensoja, vaikka hänen asioilla pitää ajella.
Monta vuotta tuota bensoissa kiskasttelussa olen katsellut, mutta alan kyllä ensi kerrasta alkaen vaatimaan, että kun hänen asioillaan ollaan niin hän myös tankkaa.
En ikimaailmassa seurustelisi miehen kanssa, jolla ei ole edes ajokorttia hommannut. Mistä tuollaisia luusereita löytyy?
Toinen asia mikä miehessä ihmetyttää on se, miten kiinnostunut hän on tuloistani ja menoistani. Hän haluaa eritellä kuinka paljon rahaa minulla jää laskujen jälkeen ja laskeskelee sitten omia menojaan. Tietää tuloni ja vuokran määrän, muita pienempiä laskuja kuten vakuutuksia, nettiä, sähköä en ole miehelle selvitellyt. Autoon menee mitä menee.
Miehellä itsellä on hieman paremmat tulot kuin minulla (muutama satanen), mutta elää kädestä suuhun. Hän usein mainitsee ohimennen veloistaan. En ole kehdannut koskaan kysyä mistä nämä velat on tulleet. Mies ei omista mitään mikä voisi olla velaksi hankittua. Menotkin on hänellä pienemmät. Pienempi vuokra, ei kuluja autosta... Miten voi olla ettei palkasta mitään jää käteen? Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä vähän sama, asutaan tosin yhdessä. Koko ajan puhuu, että pitäisi säästää ajokorttiin, mutta sellaista ei ole tapahtunut.
Eniten keljuttaa, jos itselläni olisi vapaata ja saisin nukkua pitkään niin pitää kumminkin herätä klo 8 häntä kuskaamaan jonnekin omiin menoihin - ja tietysti hakemaan. Pahimpia ovat päivät, kun häntä pitää kuskata yli tunnin ajomatkan päähän pakollisille asioille. Julkisilla ei kulje, koska vetoaa ettei hänellä ole hyvä suuntavaisto niiden käytön suhteen, tai ole juna- tai bussilippuun varaa.
Ja arvatkaa kuka tankkaa, kun pitää käydä siellä tunnin ajomatkan päässä? Jep. Ei ole puolisoni kertaakaan edes tarjoutunut kustantamaan bensoja, vaikka hänen asioilla pitää ajella.
Monta vuotta tuota bensoissa kiskasttelussa olen katsellut, mutta alan kyllä ensi kerrasta alkaen vaatimaan, että kun hänen asioillaan ollaan niin hän myös tankkaa.
Katso viesti 2.
Samat kysymykset.
Vierailija kirjoitti:
Toinen asia mikä miehessä ihmetyttää on se, miten kiinnostunut hän on tuloistani ja menoistani. Hän haluaa eritellä kuinka paljon rahaa minulla jää laskujen jälkeen ja laskeskelee sitten omia menojaan. Tietää tuloni ja vuokran määrän, muita pienempiä laskuja kuten vakuutuksia, nettiä, sähköä en ole miehelle selvitellyt. Autoon menee mitä menee.
Miehellä itsellä on hieman paremmat tulot kuin minulla (muutama satanen), mutta elää kädestä suuhun. Hän usein mainitsee ohimennen veloistaan. En ole kehdannut koskaan kysyä mistä nämä velat on tulleet. Mies ei omista mitään mikä voisi olla velaksi hankittua. Menotkin on hänellä pienemmät. Pienempi vuokra, ei kuluja autosta... Miten voi olla ettei palkasta mitään jää käteen? Ap
Miksi edes mietit tuollaisia?
Maailma on täynnä miehiä, joilla on raha-asiat kunnossa.
Pihi hyväksikäyttäjä, ei jatkoon...
Norminainen. Aina on kyydit kelvanneet.
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala. Mies myös lupailee että hankkii kortin koska ei "kehtaa" kulkea muiden kyydillä. Luulen kyllä ettei korttia tule hankkimaan. Ennen hän kulki bussilla ja puhui aina miten ajokortti on täysin tarpeeton eikä koskaan hanki sitä. Nyt autokyyti kelpaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko hyvät kyydit?
Taitaa olla vähän isompi ja ruskeampi patukka kyseessä.
Miksi ette hoida auton bensakuluja yms. suhteessa siihen miten paljon kyyditsette miestä? Jos ette saa suutaan auki niin..
Samoin ei kukaan pakota heräämään ja lähtemään viemään vapaapäivänä minnekään, ainakaan ellei siitä etukäteen yhdessä sovita.
Kommunikointi on aika vähäistä näköjään parisuhteissa.
Jos ei auton käytöstä pystytä asiallisesti keskustelemaan niin miten muista asioista sitten?
No miksi kuskaat? En todellakaan veisi puolisoa töihin jos olisin itse jäämässä kotiin. Jos ollaan menossa samaan suuntaan niin toki kyytiin pääsee.
Tää on ollu yleensä naisten juttu olla ilman korttia. Mulla on ollu kaikki naiset semmosia jolla ei ole korttia. Tai siis semmoset joiden kanssa olen asunu.
Millon on huonoa säätä tai painava kannettavaa tai väsyttää. Tekosyy löytyy aina.
Yhtään kortitonta en aio enään tavata
Vierailija kirjoitti:
Eli mies tuhlaa rahansa turhuuksiin ja elää siivelläsi.
Vierailija kirjoitti:
En ikimaailmassa seurustelisi miehen kanssa, jolla ei ole edes ajokorttia hommannut. Mistä tuollaisia luusereita löytyy?
Ei tosiaankaan ole luuseri, jos korttia ei hanki ellei siihen ole tarvetta, saati varaa.
Tietenkin polttoaine- ja muihin kuluihin pitää osallistua, jos kyydillä pääsee.
Kenenkään ei tietenkään pidä olettaa, että toinen, vaikka asuinkumppani onkin, olisi jatkuvasti kuljettamassa omalla vapaallaan, eikä siihen autollisen pidä suostua.
Kaikilla ei raha pysy hyppysissä, vaan velkaannutaan. Eihän tämä köyhyys kivaa ole, mutta silti siedettävää, kun pitää periaatteenaan säästää ensin, ostaa vasta sitten.
Et, kyllä aikuisella ihmisellä pitää ajokortti olla jos aikoo autokyydillä kulkea.