Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espanjassa vain 5% saanut tartunnan

Vierailija
14.05.2020 |

Laumasuojasta strategia ei sittenkään se oikea vaihtoehto

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-studie-kan-kullkasta-svenska-stra…

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tää herättäis Suomen ja Ruotsin päättäjät.

Mitä sitten mielestäsi pitäisi tehdä? Sulkea Suomi ja kuolla nälkään tai joutua Kreikan tielle?

Kreikalla on muuten nykyään

-parempi talouskasvu kuin Suomella

-vähemmän koronatartuntoja ja -kuolemia kuin Suomella.

Vierailija
22/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös sen uutisen 5% viitannut vasta-aineisiin, ei tartunnan saaneisiin? Johan Kiinasta ja Japanista maaliskuussa tuli tietoa, että sairastuneistakin vain pieni osa kehittää vasta-aineita ja vielä harvemmalla ne ovat tehokkaita. Tämän vuoksi laumaimmuniteetti ei tule koskaan onnistumaan ilman tehokasta rokotetta. Rokotteen kehittämiselle taas ei ole mitään takeita, jos viruksen aiheuttama immuunivaste on luontaisesti noin heikko.

Idiootti, jos ei synny vasta-aineita, niin ei tule syntymään myöskään toimivaa rokotetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvyys, tämä on nyt sitä kiellettyä jälkiviisautta. Suomen strategia on päätetty eikä sitä voi muuttaa, koska jälkiviisastelu on väärin.

Vierailija
24/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten mielestäsi pitäisi tehdä? Sulkea Suomi ja kuolla nälkään tai joutua Kreikan tielle?

Minullekaan ei vielä ole avautunut, miten se, että useampi sairastaisi koronan saisi talouskasvun nousemaan. Eikös Italia ole taloudellisesti pulassa?

Vierailija
25/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloudesta en jaksa keskustella, mutta se nyt vaan on itsestään selvä asia että flunssaviirukset ei pääse lämpimissä maissa jylläämään samoin kuin meikäläisten ilmastossa.

Vierailija
26/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan 5% ja 27 000 kuollutta.

Ja aivan valtava määrä muuten huonossa kunnossa taudin takia olevia joilla ensin tauti ja sitten toipuminen vie viikkoja tai kuukausia.

Ihan normaalista flunssasta toipuminen vie pari kuukautta.

Eikä mee. Moni (mukaan lukien minä, jolla tahdistinhoitoa vaativa sydänsairaus) toipuu parissa päivässä flunssasta.

Influenssastakaan ei kestä toipuminen kuukausia, enimmillään viikon tai pari.

Vierailija
27/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuna ihmetyttää miten ympäri maailmaa on selvinnyt että koronavirus on sairastuttanut ihmisiä jo alkuvuodesta tai jopa ennen vuoden vaihdetta.

Luulisi että silloin tartunnan saaneet eivät ole osanneet varoa, vaan on saatettu mennä flunssaisina töihin ym, mikä oli ihan tavallista ennen tätä pandemiaa.

Miten se ei ole silloin lähtenyt leviämään räjähdysmäisesti, kyllähän yksi tai muutama ihminen voi aiheuttaa paikallisen epidemian?

Ja todennäköisesti kyse ei ole vain yhdestä tai kahdesta sairastuneesta, varmasti on niitä jotka on jäänyt pimentoon tai sairastaneet lievästi.

Leviääkö tämä kuitenkaan ihan niin helposti kuin mitä on puhuttu? Onko tämä kevään ensimmäinen aalto oikeasti toinen?

Vierailija
28/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aivan valtava määrä muuten huonossa kunnossa taudin takia olevia joilla ensin tauti ja sitten toipuminen vie viikkoja tai kuukausia.

Eikä mee. Moni (mukaan lukien minä, jolla tahdistinhoitoa vaativa sydänsairaus) toipuu parissa päivässä flunssasta.

Älä yleistä. Olen sairastanut rajun influessan 3 kertaa ja joka kerralla normaalikuntoon palautuminen on kestänyt n. 2 kk. Olen perusterve.

Vierailija
29/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös sen uutisen 5% viitannut vasta-aineisiin, ei tartunnan saaneisiin? Johan Kiinasta ja Japanista maaliskuussa tuli tietoa, että sairastuneistakin vain pieni osa kehittää vasta-aineita ja vielä harvemmalla ne ovat tehokkaita. Tämän vuoksi laumaimmuniteetti ei tule koskaan onnistumaan ilman tehokasta rokotetta. Rokotteen kehittämiselle taas ei ole mitään takeita, jos viruksen aiheuttama immuunivaste on luontaisesti noin heikko.

Idiootti, jos ei synny vasta-aineita, niin ei tule syntymään myöskään toimivaa rokotetta.

Niinhän sä luulet. Luepa pari kirjaa immunologiaa. Vasta-aineita syntyy, mutta tässä tapauksessa ne pyörivät kehossa max pari viikkoa parantumisen jälkeen. Valkosolutkaan eivät ilmeisesti opi kunnolla tunnistamaan virusta. Rokotteella tätä saadaan tehostettua, kuten näiden muutaman ihmiskokeisiin asti ehtineen kohdalla on käynyt. Nyt vain pitää odottaa, toimiiko rokote ihmisillä samoin kuin lähisukulaisillamme.

Vierailija
30/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuna ihmetyttää miten ympäri maailmaa on selvinnyt että koronavirus on sairastuttanut ihmisiä jo alkuvuodesta tai jopa ennen vuoden vaihdetta.

Luulisi että silloin tartunnan saaneet eivät ole osanneet varoa, vaan on saatettu mennä flunssaisina töihin ym, mikä oli ihan tavallista ennen tätä pandemiaa.

Miten se ei ole silloin lähtenyt leviämään räjähdysmäisesti, kyllähän yksi tai muutama ihminen voi aiheuttaa paikallisen epidemian?

Ja todennäköisesti kyse ei ole vain yhdestä tai kahdesta sairastuneesta, varmasti on niitä jotka on jäänyt pimentoon tai sairastaneet lievästi.

Leviääkö tämä kuitenkaan ihan niin helposti kuin mitä on puhuttu? Onko tämä kevään ensimmäinen aalto oikeasti toinen?

Siihen räjähdysmäisesti leviämiseen tarvittiin iso joukko sullottuna samaan tilaan aukomaan suuta - jalkapallomatsi, uskonnollinen tilaisuus, konsertti, ryhmämatka, häät jne. Siksi meillä on nyt rajattu näitä. kokoontumisia.

Vierailija
31/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa on ollut jo ennen tätä pandemiaa....ja tulee olemaan sen jälkeenkin. Ehkä ihmiset oppivat tästä jotain tarttuttamisesta ja tautien levittämisestä.

Kun joku sanoo älä yski niin jokainen tietää nykyään mitä se tarkoittaa vielä puolivuotta sitten katsottiin ymmärtämättä että pilasinko nyt jotain asenteella. 

Vierailija
32/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä. Olen sairastanut rajun influessan 3 kertaa ja joka kerralla normaalikuntoon palautuminen on kestänyt n. 2 kk. Olen perusterve.

Sinun otantasi on 1, minun otantani kymmeniä, ja MINÄ olen se joka yleistää? 😂

Ps. Jos kroonisesti sairas toipuu nopeammin kuin itseään perusterveeksi väittävä, joko jälkimmäinen ei ole perusterve tai jälkimmäisen kannattaa selvittää mistä immuunipuutos johtuu. Vanhemmissa lähisukulaisia? Geenivirhe? HIV?

Vierailija
33/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kysyn kirjoitti:

Milläs tukahdutat, kun ihmiset eivät pysy kotonaan ja kaupat, sekä koulut ovat auki?

Mitä voisi tehdä? Kaikki kotiin ja nälkäkuoleman kautta hautaan?

No tässä vaiheessa toivoisi vähän sitä kuuluisaa innovaatiokykyä. Jos arkielämä pitää väliaikaisesti mukauttaa vaikeassa tilanteessa, niin sen ei pitäisi olla vaikeaa, varsinkaan nykyään kun on teknologiaa millä mällätä. Miten hemmetissä kukaan pärjäisi jonkin suuren luonnonkatastrofin tai sodan kourissa, kun rutiinien muuttaminen edes väliaikaisesti on olevinaan näin vaikeaa?

Vierailija
34/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun otantasi on 1, minun otantani kymmeniä, ja MINÄ olen se joka yleistää? 😂

Ps. Jos kroonisesti sairas toipuu nopeammin kuin itseään perusterveeksi väittävä, joko jälkimmäinen ei ole perusterve tai jälkimmäisen kannattaa selvittää mistä immuunipuutos johtuu. Vanhemmissa lähisukulaisia? Geenivirhe? HIV?

Luepa vähän tutkimustietoa influenssasta toipumisesta. Voit myös itse kokeilla millainen sykevaihtelu on esim. 10 km juoksulenkillä 2vkoa/4vkoa/6 vkoa/8 vkoa sairastamisen jälkeen. On nimittäin aika helvetisti eroa.

Vierailija
35/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kysyn kirjoitti:

Milläs tukahdutat, kun ihmiset eivät pysy kotonaan ja kaupat, sekä koulut ovat auki?

No tässä vaiheessa toivoisi vähän sitä kuuluisaa innovaatiokykyä. Jos arkielämä pitää väliaikaisesti mukauttaa vaikeassa tilanteessa, niin sen ei pitäisi olla vaikeaa, varsinkaan nykyään kun on teknologiaa millä mällätä. Miten hemmetissä kukaan pärjäisi jonkin suuren luonnonkatastrofin tai sodan kourissa, kun rutiinien muuttaminen edes väliaikaisesti on olevinaan näin vaikeaa?

Sinun ajatusmalli taitaa perustua siihen että sinä makaat kotona karanteenissa perse homeessa, mutta kaikki muut ovat töissä, jotta palvelusi toimivat.

Vierailija
36/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Eihän sitä nyt normi lentsun jälkeen olla viikkotolkulla henkihieverissä, mutta noin 2 kuukautta menee takaisin normaalikuntoon toipumiseen. Esimerkiksi huippu-urheilijalla menee koko kausi pilalle yhdellä flunssalla.

Vierailija
37/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse urheilin tavoitteellissti, niin flunssassa valahti tosiaan hukkaan noin 2kk työ. Eli meni pari kuukautta flunssan jälkeen että olis samassa kunnossa kuin ennen flunssaa.

Vierailija
38/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä 5%  tarkoittaa että kuolleisuus on 1,1%. Tämä laskettu virallisten kuolleiden määrästä. Monessa maassa kotona kuolleet eivät ole lukemissa mukana. Joten jos Espanjan luvuista nämä kotona kuolleet puuttuvat, tuo 1,1% on minimi kuolleisuus. Suomessa se takoitta 60000 kuollutta kun tauti pyyhkäisi kokonaisuudessa läpi Suomen. Ruotsissa 120000.

Edelleen kaikki data tukee että tauti on 10 kertaa vaarallisempi kuin THL:n Mika Salminen ja Ruotsin Tengele kuvittelevat.

Vierailija
39/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kysyn kirjoitti:

Sinun ajatusmalli taitaa perustua siihen että sinä makaat kotona karanteenissa perse homeessa, mutta kaikki muut ovat töissä, jotta palvelusi toimivat.

Ei, vaan siihen, että mukautan elämäni tilanteen mukaan. Teen itse etätöitä, käyn kaupassa harvoin, otan muiden ihmisten terveyden huomioon käyttämällä maskia, harrastan asioita joita voi tehdä kotona, katson livekonsertteja netin kautta, ja niin edelleen. Näin on pakko toimia kun perheessä on useampaan riskiryhmään kuuluva henkilö.

Vierailija
40/67 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa samoissa lukemissa, vain 4.4% vasta-aineita. Laumasuojaa ei synny. Ruotsikin alkaa olla huolissaan, strategiaa on muutettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi