Av-mamma, miksi sinä ei lisäänny? Kun kuitenkin koko ajan julkkisnaisilla masut pömpöttämässä näyttävämässä mallia
Mistäs nyt oma kenkä puristaa?
Tässä viimeisin:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuija-pehkosen-ja-eero-ettalan-ylla…
Kommentit (36)
Vedin piuhat poikki toisen lapsen jälkeen. Ei kestä kroppa eikä pää enempää.
Mulla on jo 2 lasta ja terveys ei kestä enempää. Kiitos kysymästä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Siksi minä ei lisäänny, kun kirjoitetaan otsikkoon tuolla tavalla.
Hyvä pointti :)
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta lapset minua eikä avopuolisoa. Ollaan oltu kohta 15 vuotta onnellisesti yhdes, ei kaivata tähän mitään häiriöitä.
Olen 35, traumaperäistä kremppaa selässä ja jaloissa. Mies alkaa olla 40, joten ei e ää jaksettaisi samalla tavalla yövalvomista sun muuta kuraa. Pidän työstäni, se on mielekästä ja haastavaa, harrastukseni vie sen verran aikaa, että niiden + työn sovittaminen prismalapsiperhearkeen ei ole mahdollista. Niin. Olen tyytyväinen näin, enkä halua tilanteeseen muutosta. Miksi se edes ap sinua kiinnostaa, onko joku keskustelupalstan anonyymi tiineenä?
Osanotto ankean elämänne johdosta.😢
Tissit rupsahtaa, raskausarpia tulee, takapuoli leviää, mukulat huutaa ja sotkee, ei pääse koskaan minnekään, isovanhemmat ei halua alkaa kasvattamaan ja hoitamaan lapsia, elämä on kurjaa.
Minä ei lisäänny kun minä ei ole halu.
Kun ei hedelmöityminen onnistu ni minkä minä sille voin.
Vierailija kirjoitti:
57-vuotiaana se ei enää luomuna onnistu eikä hoitoihin otettaisi.
Mutta jos oikein ahkeraan harjoittelis lasten tekoa, mikä tietää vaikka luomuna onnituisikin.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei hedelmöityminen onnistu ni minkä minä sille voin.
Surullista😓
Lisääntyisin heti, jos elämäntilanne olisi suotuisa!
Ei vain ole hyvä elämäntilanne eikä kumppaniakaan, niin en voi lisääntyä.
Minä olen niitä ihmisiä jotka voisivat tehdä vaikka 7 lasta jos tilanne sallisi, mutta ei ole sallinut.
Jos olisin jäänyt vl-yhteisöön jossa kasvoin, olisin luultavasti naimisissa hyvän miehen kanssa ja monen lapsen äiti kauniissa kodissa ja yhteisön tukemana.
Saattaisin olla onnellisempi kuin nyt, mutta arvostin ja arvostan vapautta yli kaiken, joten näillä mennään.
Kaikki kunnioitukseni monilapsisten perheiden äideille ja iseille, jotka kykenevät vielä ajattelemaan muutakin kuin omaa peršettään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisääntyisin näiden ikuisten pikkupoikien kanssa, joita nyky"miehet" pääasiassa on?
Ei kiitos.
Minkälainen on oikea mies?
Tajuaa ettei tuoretta äitiä painosteta makkariin ja seisomaan sateeseen hyväntekeväisyys jonoon. Pihi mies kannattaa jättää ottamatta. Pihejä/muuten vain varattomia on tää palsta täynnä.
No sitten ei kannata harrastaa suojaamatonta seksiä sellaisten miesten kanssa, joiden ei usko olevan isällistä tyyppiä tai jotka ovat varattomia tai vaikuttavat piheiltä.
Pitäydynkin. Joudun muutenkin siirtymään toiseen maahan töiden takia ja siinä samalla voin hiljalleen katsella toisenlaisia miehiä mille on luonnollista osallistua perheen pyörittämiseen.
Ärsyttää lähinnä tällä palstalla ainainen valitus naisten nirsoudesta 🙄
Minä täyttää 41, lapsi on kasvatettukin jo ja piuhat olla poikki 10 v.
Vierailija kirjoitti:
Ei vain ole hyvä elämäntilanne eikä kumppaniakaan, niin en voi lisääntyä.Minä olen niitä ihmisiä jotka voisivat tehdä vaikka 7 lasta jos tilanne sallisi, mutta ei ole sallinut.
Jos olisin jäänyt vl-yhteisöön jossa kasvoin, olisin luultavasti naimisissa hyvän miehen kanssa ja monen lapsen äiti kauniissa kodissa ja yhteisön tukemana.
Saattaisin olla onnellisempi kuin nyt, mutta arvostin ja arvostan vapautta yli kaiken, joten näillä mennään.Kaikki kunnioitukseni monilapsisten perheiden äideille ja iseille, jotka kykenevät vielä ajattelemaan muutakin kuin omaa peršettään.
Suomessa on todellinen kohtaanto-ongelma. Toisaalta haaveillaan perheestä ja kuitenkin samalla saatetaan saada paniikkikohtaus naisen ilmoittaessa raskaudesta. Pahimmillaan lähdetään menemään koko suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vain ole hyvä elämäntilanne eikä kumppaniakaan, niin en voi lisääntyä.Minä olen niitä ihmisiä jotka voisivat tehdä vaikka 7 lasta jos tilanne sallisi, mutta ei ole sallinut.
Saattaisin olla onnellisempi kuin nyt, mutta arvostin ja arvostan vapautta yli kaiken, joten näillä mennään.Kaikki kunnioitukseni monilapsisten perheiden äideille ja iseille, jotka kykenevät vielä ajattelemaan muutakin kuin omaa peršettään.
Suomessa on todellinen kohtaanto-ongelma. Toisaalta haaveillaan perheestä ja kuitenkin samalla saatetaan saada paniikkikohtaus naisen ilmoittaessa raskaudesta. Pahimmillaan lähdetään menemään koko suhteesta.
En minä tiedä haaveillaanko?
Niillä vl-yhteisössä kasvaneilla miehillä halu lisääntymiseen on ihan normaalia jo nuorena tai sitä pidetään vähintäänkin luontevana asiana jota ei sen kummemmin stressata, mutta olen saanut sen käsityksen etteivät ”tavalliset” suomalaiset miehet halua lapsia ainakaan kuin vasta joskus 30+ jos silloinkaan?
Tosi eri kulttuuri tässä lapsi-asiassa vl vs. pääväestö, kuin yö ja päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä tiedä haaveillaanko?
Niillä vl-yhteisössä kasvaneilla miehillä halu lisääntymiseen on ihan normaalia jo nuorena tai sitä pidetään vähintäänkin luontevana asiana jota ei sen kummemmin stressata, mutta olen saanut sen käsityksen etteivät ”tavalliset” suomalaiset miehet halua lapsia ainakaan kuin vasta joskus 30+ jos silloinkaan?
Tosi eri kulttuuri tässä lapsi-asiassa vl vs. pääväestö, kuin yö ja päivä.
Ei-vl:lle lapset on enemmän status kuin ideologinen kaipuu. Kerta kavereillakin on.. Tuon lausahduksen olen kuullut todella usein.
No sitten ei kannata harrastaa suojaamatonta seksiä sellaisten miesten kanssa, joiden ei usko olevan isällistä tyyppiä tai jotka ovat varattomia tai vaikuttavat piheiltä.