Ministeri Lintilä ihmetteli miksi autokauppa päin loppunut.
Miksi sinä et nyt osta uutta autoa ? Tai tuttusi?
Kommentit (20)
Hinnat on niin yläkanttiin, etten vaihda. Jos minun pitäisi vielä maksaa siitä, että saisin huonomman auton, kun minulla jo on. Siksi.
Autokauppa ei auta Suomea mitenkään. Ei tarvetta pelastaa erikseen. Korjaamopalvelu on eri juttu. Autot tehdään muualla ja rahat valuvat muualle kuin Suomeen.
Itse en osta kun ostin juuri viime vuonna. Veljeni taas kyllä osti uuden pari viikkoa sitten. Oli kuulemma nyt ostajan markkinat ja palvelu liikkeessä kuin kuninkaalla. Eli jos on taloudellista kykyä ostaa niin nyt voi olla oikeasti hyvä aika mennä kaupoille.
Ihan samasta syystä kuin Suomi on muidenkin eurooppalaisissa palvelu- ja kulutushyödykkeiden hankintatilastoissa häntäpäässä. Tuotteet ovat kohtuuttoman kalliita verrattuna yleiseen tulotasoon. Lisäksi tietysti korona tuo epävarmuutta tulevaisuudesta.
Vaikka tämä tietysti voi luoda itseään ruokkiva kierrettä niin vastuullisena ihmisenä kulutus täytyy kuitenkin sovittaa tulotasoon.
Ei ole yhtään ylimääräistä rahaa, vaikka kuinka nuukailisi. Ajan välttämättömyydet 13v Ooppelilla, loput polkupyörällä.
Ostin auton 2012. Se on toiminut todella hyvin ja olen siihen tyytyväinen. Ajattelin ajaa sillä niin kauan, kuin kulkee. Tai sitten vaihdan pienempään.
Miksi auto pitäisi uusia useammin kuin 10-20 vuoden välein?
Ja juuri oli uutisissa, että matkailuautot tehneet hyvin kauppansa.
Mullakin on viime vuoden malli, ihan näin usein en vaihtele, mutta korteni olen siis kekoon kantanut.
Ei ole syytä vaihtaa nyt.
Teknologia on murroksessa ja vanha mitoitettu kestämään siihen saakka että hybrideistä/täyssähköistä saadaan parempia kokemuksia. Joten tuplattiin normi 5v vaihtoväli (5v kuluttua voisi vaihtaa).
Myös valtion tulevat verotuspäätökset vaikuttavat päätökseen ostaako täältä vai tilata käytetty ulkomailta ja mitä tekniikkaa seuraava edustaa vai onko lopputulos jopa se että täällä verotetaan ihmiset hengiltä ja pitää siirtää omat ja firman kirjat maasta.
Ihmettelisi varmaan tätä otsikon muotoilua enemmän.
Jos vain rahaa olisi riittävästi, menisin heti koeajamaan uutta Camrya.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole syytä vaihtaa nyt.
Teknologia on murroksessa ja vanha mitoitettu kestämään siihen saakka että hybrideistä/täyssähköistä saadaan parempia kokemuksia. Joten tuplattiin normi 5v vaihtoväli (5v kuluttua voisi vaihtaa).
Myös valtion tulevat verotuspäätökset vaikuttavat päätökseen ostaako täältä vai tilata käytetty ulkomailta ja mitä tekniikkaa seuraava edustaa vai onko lopputulos jopa se että täällä verotetaan ihmiset hengiltä ja pitää siirtää omat ja firman kirjat maasta.
Samat ajatukset. Kun ostin nykyisen auton, valitsin dieselin, koska sitä hehkutettiin ympäristöystövällisenä. Nyt dieselillä ei saa joka paikassa edes ajaa.
En vaihda autoa ennen kuin on selvää, mikä on se seuraavien vuosikymmenten tekniikka: sähkö, kaasu vai jokin muu.
Autoverotus ja alv on Suomessa myös liian kova. Ei houkuttele vaihtamaan. Suomalaiset kipataan verotuksella kuiviin, ei ole, millä kuluttaa.
Suomalaiset kupataan verotuksella kuiviin.
Kai tässä pitää nyt huolehtia siitä, että on edes huomennakin rahaa ostaa ruokaa ja maksaa muut välttämättömät menot.
Ei tule heti mieleen lähteä autokaupoille.
Mutta ministerit nyt elää ihan erilaisessa maailmassa kuin me veronmaksajan, työttömät ja väliinputoajat.
Vierailija kirjoitti:
Millä rahoilla ne autot ostetaan?
Todennäköisesti eri rahoilla, kuin kesämökit. Uutisoinnissa mainostettu miten kesämökit ja matkailuautot lähes viedään myyjiltä käsistä ja kilpailu on kovaa koska myytävää niukasti kysyntään nähden.
Itse suhtaudun hyvinkin kriittisesti näihin asioihin, mitkä totuutena tuodaan julkisuuteen. Tarkoitus ohjailla rahvasta tiettyyn suuntaan.
Sitä aina luuli että meidän päättäjät on niitä meitä viisaampia. Eipä olekaan, ei edes lähellä. Miksi me äänestämme tyhmiä? (Itse en tietenkään äänestä näitä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole syytä vaihtaa nyt.
Teknologia on murroksessa ja vanha mitoitettu kestämään siihen saakka että hybrideistä/täyssähköistä saadaan parempia kokemuksia. Joten tuplattiin normi 5v vaihtoväli (5v kuluttua voisi vaihtaa).
Myös valtion tulevat verotuspäätökset vaikuttavat päätökseen ostaako täältä vai tilata käytetty ulkomailta ja mitä tekniikkaa seuraava edustaa vai onko lopputulos jopa se että täällä verotetaan ihmiset hengiltä ja pitää siirtää omat ja firman kirjat maasta.Samat ajatukset. Kun ostin nykyisen auton, valitsin dieselin, koska sitä hehkutettiin ympäristöystövällisenä. Nyt dieselillä ei saa joka paikassa edes ajaa.
En vaihda autoa ennen kuin on selvää, mikä on se seuraavien vuosikymmenten tekniikka: sähkö, kaasu vai jokin muu.
Autoverotus ja alv on Suomessa myös liian kova. Ei houkuttele vaihtamaan. Suomalaiset kipataan verotuksella kuiviin, ei ole, millä kuluttaa.
Dieseliä ei olekoskaan sanottu ympäristöystävälliseksi vaan ilmastoystävälliseksi. Siinä on iso ero. Bensakoneet tuhoaa ilman, diesel maan ja vesistön. Ei ole olemassa ympäristöystävällistä autoilua. Jos joku sellaiseen uskoo se ei ole muiden vikaa.
En voi ostaa, kun pitää pysyä kotona.
Millä rahoilla ne autot ostetaan?