Kukaan katsonut vanhaa sarjaa Mennyt maailma? Oliko ajateltu niin että pääosan pojat olivat pari- tai ainakin seksisuhteessa?
Kommentit (68)
Ei. Sarja kertoo ystävyydestä homon ja heteron kesken. Hienovaraisin vihjauksin.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sarja kertoo ystävyydestä homon ja heteron kesken. Hienovaraisin vihjauksin.
Kumpi niistä oli homo?
Tunnari muuten edelleen telkkarisarjojen parhaimmistoa.
Siinä on paljon teemoja. Olet keksinyt vain yhden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi niistä oli homo?
No se rikas. Et ilmeisesti ole sarjaa katsellut...
Eikös se olleet jossain nuorten miesten hienostokoulussa. Sebastianin nalle, en muista nimeä. Ottivat alasti aurinkoa Bridesheadin linnan katolla.
Ottivat aurinkoa munasillaan kartanon katolla.
Luulen että se oli sen ajan sensuurissa ainoa keino näyttää miestenvälistä.
Ehkä ylitulkitsin?
Vierailija kirjoitti:
Sivuhahmona oli tahallaan sössöttävä hienostelija, joka oli selkeä homo.
Se ja rikas poika oli sarjan alussa yhdessä?
Ihana sarja, mulla on se dvd-boksi. Suosittelen lukemaan alkuperäisteoksen, kirjoittanut Evelyn Waugh. Sitten se elokuva, missä annetaan ymmärtää, että nuorukaisilla olisi seksuaalinen suhde, oli aika roskaa.
Sebastianin nallen nimi oli Aloysius.
Olisko joku lukenut ne? Voisi käydä ilmi tarkemmin.
Jatkan vielä, sarjan päähenkilöllä Charlesilla (jota näyteli Jeremy Irons), oli suhde Sebastianin siskon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihana sarja, mulla on se dvd-boksi. Suosittelen lukemaan alkuperäisteoksen, kirjoittanut Evelyn Waugh. Sitten se elokuva, missä annetaan ymmärtää, että nuorukaisilla olisi seksuaalinen suhde, oli aika roskaa.
Minäkin tykkäsin sekä kirjasta että sarjasta. Äskettäin lueskelin niitä koskevia artikkeleita kuvauspaikoista, symboliikasta ja erityisesti henkilöhahmojen esikuvista. Aika mullistavia kulttuurinmuutoksia koettiin noina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Samoin mulla, paras tv-sarja ikinä. Olihan pojilla suhde, sitähän se kuvasi. Toinen oli "hetero", mutta tunsi vahvaa vetoa homokaveriaan kohtaan. Minusta se oli myös kolmiodraama, päähenkilö rakastuu sekä siskoon, että tämän veljeen.
Sitä on kuvailtu maailman parhaaksi tv-sarjaksi. Olen vahvasti samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tykkäsin sekä kirjasta että sarjasta. Äskettäin lueskelin niitä koskevia artikkeleita kuvauspaikoista, symboliikasta ja erityisesti henkilöhahmojen esikuvista. Aika mullistavia kulttuurinmuutoksia koettiin noina aikoina.
Lisään vielä: myös nallekarhulla oli esikuvansa. Sen nimi oli Archibald Ormsby-Gore. (Piti kyllä käydä tarkistamassa.)
Löytyy YouTubesta Brideshead revisited.
Evelyn Waughin teoksissa oli paljon homoja, mutta kuvaus sellaista häveliästä, jotain jäi aina puuttumaan. Hänen perheensä mietti hänen kuoltuaan, oliko hän itsekin homo, mutta siihen aikaan "kaapista" tulo oli varmasti mahdotonta.
Sivuhahmona oli tahallaan sössöttävä hienostelija, joka oli selkeä homo.