Varaanko häävieraalle paikan, jos hän ei vielä ole maksanut osallistumismaksua?
Laitoimme hääkutsut postiin heti kun koronarajoitukset poistettiin.
Olemme mieheni kanssa asuneet yhdessä jo 14 vuotta, joten ei tarvita mitään lahjoja, ainoastaan rahaa.
Laitoimme kutsuihin, että hääkustannuksien kattamiseksi olemme laskeneet summan per osallistuja. Vieraita on kutsuttu 120 henkilöä, joten summaksi jäi 113,50e/nenä. Läheskään kaikki eivät ole vielä laittaneet rahoja tilille.
Häät ovat heinäkuussa. Mietin, että entä jos joku ei maksa siihen päivään mennessä, kun ruokamäärä pitää varmistaa, niin jätetäänkö hänet automaattisesti pois. Pitääkö hänelle ilmoittaa, että ei ole enää listalla?
Ettei käy niin, että ilmaantuu paikalle kuokkimaan muiden kustannuksella.
Kommentit (106)
Tylsät häät korona-aikaan täyteen ahdetussa kirkossa satasen pääsymaksusta. Joo, väliin jäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin kaikille kutsuvieraille laskun etukäteen ja jos eivät maksa, tässä olisi vielä aikaa ennen heinäkuuta hakea suoritusta ulosoton kautta, viivästyskorkoineen, jolloin rahaa tulee vielä enemmän.
Laskuun maksuaika mahdollisimman lyhyt esim. 7pv netto ja sen jälkeen heti ulosottoon, oppivanhan kerrasta.
Tosin, summa kuulostaa tosi pieneltä, jos ruokatarjoilua, kahvit ja juomat, sillä tuo 113.50€ ei riitä edes laadukkaaseen viinipulloon ja tunnetusti naiset saattavat juhlissa ryystää parikin lasia hyvää viiniä.
Itse kun järjestin hääjuhlan, meillä sisäänpääsymaksu oli 500€/henkilö, eikä siitä jäänyt edes häämatkaa varten rahaa.
:DDDDDD Joopa joo. Tää oli hyvä! Ihan ku tuolla käytöksellä sulla oikeassa elämässä edes olis ketään kaveria joka tulis häihin. Ois aika yksinäiset häät veikkaan.
Onko kavereita vai ei, se ei ole pointti, vaan miten maksattaa kutsuvierailla prinsessahäät pitkän kaavan kautta, jotta vieraanvaraisuus näyttäisi mahdollisimman runsaalta ja kalliita.
Voihan olla, että toiseen mahdollisuuteen voi mennä aikaa, sillä jotkut kipuilevat eron kanssa ja pitkittävät sitä tahallaan, eikä voi uudestaan järjestää ylellisiä ja ihania prinsessahäitä, jolloin tulisi lisää liksaa.
Persaukiset eivät pidä isoja prinsessahäitä. Itse ne maksetaan ja kaikki mitä lahjaksi saadaan, jos siis toivoo rahaa, on ektraa. Mutta sitäkään ei ole pakko tuoda.
Vierailija kirjoitti:
Huono.
Eikös tämä aihe ala olla jo aika legendaarinen täällä? Näitä bridezilla aloituksia tulee säännöllisin väliajoin.
Onko nämä jonkun mielestä oikeasti hauskoja?
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, tää ketju alkaa kuihtua. Vähän nyt lisää pökköä trolli-pesään, että saa lukemista ennenkuin popparipussi on ihan tyhjä...
https://www.vauva.fi/keskustelu/400766/ketju/mita_mielta_haista_joihin_…
Ja ideakin on jo ainakin 14 vuotta vanha. Mutta aina niin tunteita herättävä, joten siinä mielessä hyvä provoaihe. :)
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä jonkun mielestä oikeasti hauskoja?
Ehkä enemmän siksi, että tämä sama aihen on pyörinyt täällä jo vuosia. Toisaalta surullista, että teidän sen. Pitäisi perustaa AVA, eli anonyymit AV-palstalaiset, niin pääsisi eroon tästä. Olen monta kertaa jo päättänyt lähteä täällä, mutta addiktin tavoin palaan aina takaisin. Oli helpompaa lopettaa röökinpoltto.
Kuulostaa tosi vaatimattomilta ja tylsiltä häiltä, jos sisäänpääsymaksu 113,50€/henkilö. Antaa jotenkin rahvaan ja tylsän kuvan hääparista. Eihän noin vähällä rahalla saa edes 100g luomuhäämakaronilaatikkoa.
Jos haluat loistaa hääpäivänä ja antaa hyvän ja elitistisen vaikutuksen, vähintäin 2000€/henkilö sisäänpääsymaksu. Monet varmasti olisivat valmiit maksamaan enemmänkin.
Ennen varaamista kannattaa ainakin tarkistaa kutsuvieraiden luottotiedot, löytyykö maksukykyä, sillä luottotiedottomilta on tosi vaikea saada rahaa, ainakin jos ovat ehtineet käydä syömässä häätarjoilut.
Kannattaa ensi kerralla tarjota joku Early Bird- special nopsille ilmoittautujille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on klassikkoainesta, pääsee makarnilaatikon ja raikkaiden voileipien kanssa samaan sarjaan :D
Mä olen jäänyt jostain paitsi, mitä juttuja nää on?
https://www.vauva.fi/keskustelu/4495949/ketju/hjalp_riittaako_200gr_mak…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole vielä ollut häissä, joihin on pääsyliput.
Meinaatko mennä jos vastaan tulee?
En takuulla mene, älä mene sinäkään.
Saanko alennusta jos seuraan suurta päiväänne kotoa käsin teamsin kautta?
Siis MITÄ??? Pääsymaksu häihin!? Ei ole TODELLISTA! Ei vaan VOI kukaan olla noin oikeasti niin nolo että kehtaisi laittaa kutsun jossa oikeasti pyytää maksua häihinsä osallistumisesta!!! Ihan kuin itse ajattelisi että on niin suuri kunnia saada osallistua MINUN häihini että kyllähän siitä nyt maksu pitää saada! Ja tottakai ihmiset niin kovasti haluavat osallistua MINUN juhliini että ilomielin sen maksavat! Siis.. jos tää ei ole provo, niin en löydä sanoja kuvaamaan tyrmistystä jonka vieraat ovat varmasti kokeneet kutsun saadessaan! Jos mulle tulis tuollainen hääkutsu siitä tulisi yleinen naurun ja kauhistelun aihe tuttavapiirissä, aivan varmasti! Ja kun tarpeeksi oltais asiaa päivitelty, ihmetelty ja naurettu, voisin tuollaisella kutsulla vaikka pyyhkiä pers**ni!
sittenkin kesämorsio kirjoitti:
Eikä ole provo tämä.
Asiallisia vastauksia toivotaan.
Ihan asiallisesti voin sinulle kertoa että on erittäin epäasiallista pyytää minkäänlaista pääsymaksua häihin! Miten kehtaat edes enää näyttää naamaasi missään jos oikeasti olet noin mennyt tekemään? Hitto mikä moukka!
sittenkin kesämorsio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos tulee pariskunta, niin se maksaa 227 €? Mitä tää hinta sisältää? Majoitus myös?
Kirkossa vihitään, joten vieraat tulee ensin sinne.
Kukin omalla kyydillään hääpaikalle, olemme varanneet hotellista isot tilat.
Lämmin ruoka (karjalanpaisti, kasvisruoat, monenlaiset lisukkeet, leivät jne)
Kakkukahvit (monenlaista tarjottavaa tässäkin)
Ohjelmaa mm. tanssia (duo orkesteri soittaa)
Iltapalaa (suolaista piirakkaa, leipiä, leikkeleitä, lisukkeita jne. ja kakkukahvien jämät)Hotellista saa 20% alennuksen normaalihinnasta, jos jää yöksi.
Kukin maksaa majoituksen itse.
Provohan tämä on mutta ihan ohiksena vaan että tuolla aiemmin mainitsit että teillä on oikein pitopalvelu häissänne (aivan kuin tämä ei olisi normaalia kaikkien muidenkin häissä) ja että ei mitään makaronilaatikkoa tarjota. Nyt kuitenkin kerrot että tarjoatte noinkin arkista ruokaa kuin karjalanpaistia. Alkaa tarina vähän ontumaan.
Aika halvat häät sinulla ap (vaikka provo varmaan oletkin). Ota mallia tästä morsiamesta: https://www.reddit.com/r/ChoosingBeggars/comments/a35hv9/bride_demands_…;
https://www.brides.com/story/this-bride-set-a-1000-dollar-wedding-dress… (lehtiartikkeli kyseisestä tarinasta ja jatko-osa)
Jos maksaisin yli 110e minulle tarjotuista aterioista, odottaisin ennemmin jotain fine diningia, esim poron sisäfileetä, tai riekkoa pariisinperunoilla, suklaamarkiisia, kreemikakkua ja illalla hienoa pikkusyötävää, blinejä mätipäällisellä jne jne you name it. Hienompaa viiniä tietysti.
ENKÄ mitään suurkeittiön isossa keittopadassa hämmennettyä lihapataa, perus synttärikakkua ja kaffepullaa, karjalanpiirakoita ja "lisukkeita" joiden oletan olevan leikkeleitä, juustoa, kirsikkatomaatteja ja kurkkuviipaleita, munavoita, jos olettekin anteliaalla päällä. Juomana vettä ja joku perus skumppa Alkosta
Juu, näyttää pahasti siltä, että saatte vetää karjalanpaistia kolmistaan. Te hääpari ja pappi.
Jos mulla ei olis varaa järjestää häitä menisin kyllä maistraatissa naimisiin. Olishan tuo aika älytöntä pyytää vierailta jotain sisäänpääsyhintaa. Jäis kyllä itellä tuommoset häät välistä.