Varaanko häävieraalle paikan, jos hän ei vielä ole maksanut osallistumismaksua?
Laitoimme hääkutsut postiin heti kun koronarajoitukset poistettiin.
Olemme mieheni kanssa asuneet yhdessä jo 14 vuotta, joten ei tarvita mitään lahjoja, ainoastaan rahaa.
Laitoimme kutsuihin, että hääkustannuksien kattamiseksi olemme laskeneet summan per osallistuja. Vieraita on kutsuttu 120 henkilöä, joten summaksi jäi 113,50e/nenä. Läheskään kaikki eivät ole vielä laittaneet rahoja tilille.
Häät ovat heinäkuussa. Mietin, että entä jos joku ei maksa siihen päivään mennessä, kun ruokamäärä pitää varmistaa, niin jätetäänkö hänet automaattisesti pois. Pitääkö hänelle ilmoittaa, että ei ole enää listalla?
Ettei käy niin, että ilmaantuu paikalle kuokkimaan muiden kustannuksella.
Kommentit (106)
Tässä ketjussa on klassikkoainesta, pääsee makarnilaatikon ja raikkaiden voileipien kanssa samaan sarjaan :D
Minä tykkäsin tästä, tässä on kaikki klassikon piirteet, sekin miten se laitetaan sopivasti illalla juuri ennen palstan sulkeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut voi olla etteivät uskalla koronan vuoksi osallistua, ja sen vuoksi eivät vielä tohdi ilmottautua.
Mahdollisuuksien rajoissa on sekin, ettei joku halua osallistua tai, ettei naurultaan ole pystynyt vastaamaan.
Joko häävieraiden päät on käännetty menosuuntaan?
Vierailija kirjoitti:
Lähettäisin laskun jossa 14vrk maksuaikaa.
Sen jälkeen lasku lähtee perintään. Rangaistukseksi myöhässä maksaneille kielletään pääsy häihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähettäisin laskun jossa 14vrk maksuaikaa.
Sen jälkeen lasku lähtee perintään. Rangaistukseksi myöhässä maksaneille kielletään pääsy häihin.
Ja seuraaviin häihin ei tule kutsua ollenkaan!
sittenkin kesämorsio kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos tulee pariskunta, niin se maksaa 227 €? Mitä tää hinta sisältää? Majoitus myös?
Kirkossa vihitään, joten vieraat tulee ensin sinne.
Kukin omalla kyydillään hääpaikalle, olemme varanneet hotellista isot tilat.
Lämmin ruoka (karjalanpaisti, kasvisruoat, monenlaiset lisukkeet, leivät jne)
Kakkukahvit (monenlaista tarjottavaa tässäkin)
Ohjelmaa mm. tanssia (duo orkesteri soittaa)
Iltapalaa (suolaista piirakkaa, leipiä, leikkeleitä, lisukkeita jne. ja kakkukahvien jämät)Hotellista saa 20% alennuksen normaalihinnasta, jos jää yöksi.
Kukin maksaa majoituksen itse.
Taitaa olla kallis ohjelma, jos osallistumismaksu on noin tolkuttoman kallis. Eihän kukaan järkevä ihmisen tuollaisiin häihin lähde.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole vielä ollut häissä, joihin on pääsyliput.
Kätevää, näin estetään liian suuri yleisöryntäys häihin.
sittenkin kesämorsio kirjoitti:
Eikä ole provo tämä.
Asiallisia vastauksia toivotaan.
Onhan. Lisäksi rikot trollikettiä tekohengittämällä ns. kuollutta provoa.
Nämä varmaan olisi myös lapsettomat häät, mutta meidän suuperheelle osallistuminen maksaisi 794,50e. En olisi menossa vaikka morsian olisi kuinka rakas tahansa ja olisin miljönääri. Rajansa kaikella.
Melko halpishäät sulla. Mä laitoin kutsuun 207e/hlö. 197 vierasta tuli. Upeat oli häät ja kaikki rakasti niitä ja sanoivat ettei ole ikinä olleet yhtä hienoissa häissä. Mä en sun häihin vaivautuisi. Pelkkää rosk@väkeä paikalla ilmeisesti, pyh.
Jos tämä olisi totta, olette siis rahapulassanne päättäneet hankkia vähän tuloja ja keksitte tällasen häähomman 14 vuoden jälkeen ykskaks vai mitäs nyt v—a?
Joo. Jos ei ole varaa järjestää häitä ja oikeasti tarjota kutsuvieraille yhdessäoloa ja hääateriaa, lopettakaa tuollainen itsenne ja vieraiden kidutus .
Kutsukaa sensijaan ne vaikka 3-5 rakasta ja läheistä ja tarjotkaa heille oikeasti jotain mitä teillä on varaa tarjota. Siis tarjota. Älkääkä kerjätkö, hyvänen aika.
Jos joku on laittanut hääkutsua niin siinä on ollut mainintaa, että lahjan voi laittaa tilille ilman, että siinä hääpari olisi määrännyt hinnan. Itse olen tykännyt tuosta versiosta. Koska voi olla niin surkea taloudellinen tilanne joissakin talouksissa, että saa miettiä ruokakaupassa aina mitä ostaa. Jäisi ap:n häät väliin.
Vaikka tämä on ilmiselvä provo, niin valitettavasti tällaisia löyhäpäitä kyllä löytyy. Onneksi ei omasta tuttavapiiristä. Monissa häissä olen vieraana ollut ja yksissäkään ei kyllä ole ollut osallistumismaksua. Sellaisiin en olisi edes mennyt.
En olisi menossa, jos noin tarkka summa on esitetty mitä kinutaan. Voi olla, että monikin jättää menemättä 😂 siinäpä sitten maksatte teidän budjetille liian kalliit tarjottavat itse...
Minä ilmoittaisin teille kohteliaasti että työtäkää häänne vaikka toistenne per.....Noin törkeetä en ole vielä kuullut ikinä😲
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole vielä ollut häissä, joihin on pääsyliput.
Meinaatko mennä jos vastaan tulee?
Vuoden jälkeen voitte viettää erojuhlat, joihin pikkuisen halvemmat liput 😉
Jotkut voi olla etteivät uskalla koronan vuoksi osallistua, ja sen vuoksi eivät vielä tohdi ilmottautua.