Tuttu söi 1/2 muurinpohjaletusta. Tuollaistako on hoikan naisen elämä?
Onhan tuo kaveri timmissä kunnossa vatsalihaksineen, mutta ei olisi minusta tuohon. 1/2 lettua!!
Kommentit (404)
Miksi nykyään ahmitaan ruokaa tuolla tavalla? Lapsuuden kodissa oli aina lettuja hernekeiton yhteydessä. Sitä syötiin yksi tai kaksi lettua, mutta ei sitä enempää. Olisi tuntunut hullulta, että vanhemmat olisivat siinä ahmineet 10 lettua noin vain. En voisi edes kuvitella tuota tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään ahmitaan ruokaa tuolla tavalla? Lapsuuden kodissa oli aina lettuja hernekeiton yhteydessä. Sitä syötiin yksi tai kaksi lettua, mutta ei sitä enempää. Olisi tuntunut hullulta, että vanhemmat olisivat siinä ahmineet 10 lettua noin vain. En voisi edes kuvitella tuota tilannetta.
Tätä minäkin ihmettelen. Pitää saada syödä paljon. Laihduttajaakin kehotetaan syömään kaloritonta ruokaa, koska sitä saa syödä PALJON. Täysin järjetöntä.
No minä en syö kuin yhden (laktoosittoman) letun, kun jostain syystä niistä tulee huono olo vaikka hyviä ovatkin. Johtuisiko siitä että vehnä turvottaa. Jossain torilla on ollut laktoosittomia gluteenittomia lettuja, joista ei niinkään ole jäänyt turvonnut olo.
Voin syödä vaikka kuinka monta lettua, hillolla ja kermavaahdolla. Tietenkään en syö lettuja joka päivä, mutta en kyllä ikinä ajattele paljonko jossain on kaloreita. Olen hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskeillä on ihme kuvitelma, että kaikki nauttii lettujen, jäätelön, sipsien yms. syömisestä. Usein otan itse vaikka juhlissa pakosta sen sentin siivun kakkua. Pitää kohteliaisuudesta maistaa, vaikka mieluusti olisi ilman.
Ketoilijoilla (ent. karppaajilla) on samanlainen ihme kuvitelma että kaikki haluaisivat mättää aamusta iltaan pekonia, kermaa, voissa paistettuja munia ja ”täysrasvaisia” juustoja. Sitten halveksitaan normaaleja tyyppejä, jotka aivan mielellään syövät kaurapuuroa, hedelmiä ja rasvatonta maitoa.
Minulle olisi erittäin voimakas rangaistus joutua syömään aamupalaksi käristettyä pekonia ja rasvakahvia.
Joo, inhoan pekonia ja melkein kaikkea muutakin paljon eläinrasvaa sisältävää, tykkään hedelmistä, kasviksista ja täysjyväviljasta. Ja hmm, olen oikein hoikassa kunnossa. Rasvakahvi kuulostaa ällöttävälle jo ihan ajatuksen tasolla.
Surullista.
Mitä järkeä ottaa sitten edes sitä puolikasta, ois kokonaan ilman.
Onneksi olen pullea, saan syödä kerralla niin monta lettua kuin haluan/jaksan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskeillä on ihme kuvitelma, että kaikki nauttii lettujen, jäätelön, sipsien yms. syömisestä. Usein otan itse vaikka juhlissa pakosta sen sentin siivun kakkua. Pitää kohteliaisuudesta maistaa, vaikka mieluusti olisi ilman.
Ketoilijoilla (ent. karppaajilla) on samanlainen ihme kuvitelma että kaikki haluaisivat mättää aamusta iltaan pekonia, kermaa, voissa paistettuja munia ja ”täysrasvaisia” juustoja. Sitten halveksitaan normaaleja tyyppejä, jotka aivan mielellään syövät kaurapuuroa, hedelmiä ja rasvatonta maitoa.
Minulle olisi erittäin voimakas rangaistus joutua syömään aamupalaksi käristettyä pekonia ja rasvakahvia.
Joo, inhoan pekonia ja melkein kaikkea muutakin paljon eläinrasvaa sisältävää, tykkään hedelmistä, kasviksista ja täysjyväviljasta. Ja hmm, olen oikein hoikassa kunnossa. Rasvakahvi kuulostaa ällöttävälle jo ihan ajatuksen tasolla.
Jokaisella on omat mieltymyksensä. Tosin tuollaisella sokerin syömisellä saattaa ajan mittaan sairastua. Hoikkakin.
Vierailija kirjoitti:
Surullista.
Mitä järkeä ottaa sitten edes sitä puolikasta, ois kokonaan ilman.
Siis miksi? Jos tulee kylläiseksi siitä puolikkaasta, niin miksi olla kokonaan ilman? Eikö ole järkevintä ottaa juuri se puolikas ja saada just mitä haluaa?
No nuo muurinpohjaletuthan on lakanan kokoisia, jos ne tehdään siihen tarkoitetussa pannussa. Olen pulska mutten minäkään jaksaisi paljoa puolikasta enempää kerralla syödä
En yhtään ihmettele, että suomalaiset ovat lihavia, kun tuntuu olevan ihan normaalia, että lettujakin ahdetaan naamaan kymmenittäin ja pidetään outona, että jokus syö vain puolikkaan letun. Voi hyvänen aika sentään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön kerralla 5-6 lettua. Paistan voissa, teen oikeaan maitoon ja paljon sokeria. Vähintään kerran viikossa paistan lättyjä. Ja olen hoikka.
Et usko miten kade olen kaltaisillesi ihmisille.
Olen tehnyt ison työn että pääsen normaalipainoon. Projektin aikana ei syöty edes sitä puolikasta. Nyt ylläpidon kanssa voin syödä mutta vain tuon puolikkaan, muuten taas paino nousee. Olen ihan iloinen siitäkin. Liikun aktiivisesti, mutta silti pitää olla ruokavalion kanssa tarkkana
Tuntuu oikeasti pahalta kun Kaltaisesi kehuskelevat miten paljon voivat herkutella, mutta eivät liho. Mutta minkäs teet... Mutta valitsen kuitenkin ennen olla terve kuin syödä 5 lettua.Toisaalta en tiedä mikä on oikeasti totuus heidän kohdallaan. Kuinka paljon muuten syövät kuin se minkä esittelevät somessa
Miten ihmeessä paino voi nousta muutamasta letusta? Sehän on sentään vaan muutama sata kilokaloria ylimääräistä - alle tuhat joka tapauksessa vaikka söisi useita. Millainen aineenvaihdunta pitää olla, jos paino nousee heti tuosta? Vai tarkoitatko, että paino nousee sen letun verran kun se on vatsassa?
Vierailija kirjoitti:
Itselläni menee jotenkin kausittain. On aikoja kun ruoka ja herkut maistuu. Voin syödä enemmän silloin. Sen vastapainoksi tulee aina kausi kun joutuu väkisin syömään, eikä oikeasti tee mieli kuin kahvia. Tuollainen syöntikausi saattaa kestää kuukaudenkin, sitten pari kuukautta väkisin syömistä. Paino seilaa +-5 kiloa vuoden ympäri. Onko muilla tällaista?
Mulla on! Yhdistän tämän jotenkin vuodenaikoihin (syksyllä pimeällä kiva löhötä ja mättää herkkuja välillä), stressiin ja yleiseen aktiivisuuteen.
Sinä ainaki, valaalta näyttävä vanhapiika
Vierailija kirjoitti:
No nuo muurinpohjaletuthan on lakanan kokoisia, jos ne tehdään siihen tarkoitetussa pannussa. Olen pulska mutten minäkään jaksaisi paljoa puolikasta enempää kerralla syödä
Tiedätkö, ettei ole mikään pakko paistaa koko pannun kokoista lettua!! Vähän sama kuin lautastakaan ei ole pakko mättää täyteen, vaikka se olisi mallia pitsalautanen.
Joo. 850 kcal vuorokaudessa on se, mitä mä syön pysyäkseni painoindeksissä 20 ja vähärasvaisena. On tälle nimikin, muttei siitä nyt sen enempää.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön kerralla 5-6 lettua. Paistan voissa, teen oikeaan maitoon ja paljon sokeria. Vähintään kerran viikossa paistan lättyjä. Ja olen hoikka.
Paistan 5-6 lettua voissa, teen kermaan, hilloa, sokeria ja maapähkinävoita. Vähintään kerran päivässä, joskus kahdesti paistan. Laiha olen.
Joo varmaan paistat kaksi kertaa päivässä lettuja. Kuka edes haluaa niitä joka päivä.
Ymmärsit sitten vitsin...
T:ohis
Vierailija kirjoitti:
Niin, hoikka voi herkutella vaikka mitä, salaisuus on määrässä. Minkäkin voin ottaa pienen palan kakkua ja keksin. Sitten tuleekin jo paha olo. Mulle siis tulee mskeasta sellainen ällö ja pyörryttävä olo. Joku diabeteksen esiaste varmaan tai sitten keho kertoo, että sokeri ei vaan ole hyväksi.
Voin siis syödä mitä vain, mutta vähän kerrallaan. Ja hoikka olen ollut aina, ikää nyt 40.
Tämä se just on.
Idea ei ole siinä että joutuisi varsinaisesti kieltäytymään mistään. Hyvä olo tulee muualta kuin suuresta määrästä ruokaa. Herkkuja tykkään syödä, mutta vähän.
Totuttelukysymys, ja varmaan geeneissäkin jotain. Asenne on se että herkkujen määrä ei ole hyvän olon lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistan 5-6 lettua voissa, teen kermaan, hilloa, sokeria ja maapähkinävoita. Vähintään kerran päivässä, joskus kahdesti paistan. Laiha olen.
Taikinaan laitan voita, kermaa, sokeria, munia, lettujen päälle kermavaahtoa, sokeria, nutellaa, hunajaa, mansikka-, vadelma- ja lakkahilloa sekä suklaarouhetta, syön joka päivä 5-6 lettua aamupalalla, lounaalla jälkkärinä, välipalana, päivällisellä jälkkärinä ja iltapalana. Ja hoikka olen.
Samat lisukkeet kuin minullakin. Käyn kyllä vielä öisin vetäisemässä parit letut suoraan jääkaapista. Joskus kun ehtii on kiva vielä friteerata koko komeus. Olen ampiasvyötäröinen, tiimalasivartalo.
Ainakin kahteen kertaan rasvakeittimen läpi tosiaan, päälle läjättävät vaahtokarkit ja Snickersit myös.
Ja blenderissä kun tekee itse puoli litraa kookoskermakokista niin avot.
Olen kokoa 34, tiukka takamus ja isot mutta pystyt rinnat. Tumma olkapäille ulottuva tukka ja kauniit kasvot.
Syön myös vähän ja säännöllisesti, kolmesti päivässä.