Tapailemallani miehellä on AINA uudet vaatteet kun tapaamme. Siis kirjaimellisesti aina upouudet vaatteet. Miksiköhän?
Olemme tapailleet kohta kuukauden ajan. En kehtaa kysyä suoraan mieheltä, koska emme ole puhuneet rahasta. Onko mies varakas vai mitä ihmettä? Eilen kun nähtiin, niin googlailin netistä ja löysin samat kengät ja paidan mitkä miehellä oli päällä. Pelkän paidan ja kenkien arvo yhteensä oli 3500 euroa. Älytöntä!!
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa:
1) Mies huijaa. Tilaa vaatteet eri nettikaupoista ja palauttaa ne kerran käytettyään. Kun ihastut häneen, muuttaa nopeasti asuntoosi tai alkaa lainata sinulta rahaa. Lahja kuulostaa vähän huolestuttavalta.
2) Mies on varakas, mutta vähän epävarma ja pedantti. Olisiko nörtti, ehkä firmansa myynyt? Pitää vaatteistaan hyvää huolta, mm. käyttää nukanpoistajaa. Tutustu mieheen ihmisenä, viihdytkö hänen surassaan oikeasti. Älä anna varakkuuden sokaista, eihän se itsessään onnea elämään tuo.
Kokemusta jälkimmäisestä vaihtoehdosta on. Kurkkasin hetun lompakosta ja kävin katsomassa verotiedot. Sen jälkeen en epäillyt huijariksi. Ollaan yhä yhdessä, hän on aina tyylikäs merkkivaatteissa (myös ulkoiluvaatteissa!). Itse olen enemmän homssuinen, joten olen skarpannut pukeutumisen ja hiustenlaiton kanssa. Hän kuitenkin tuntuu tykkäävän minun luonteestani ja teemme yhdessä kaikenlaista aika arkista, harjoitellaan golfia ja retkeillään (hän maksaa aina bensat ja ravintolaruoat, minä saan tarjota kahvit).
"Kurkkasin hetun lompakosta ja kävin katsomassa verotiedot."
Mitä helvettiä? Minkälainen ihminen tekee tällaista? Oikeasti?
M31
Miten tiedät vaatteen hinnan? Oliko niissä hintalaput? :D
No siinäpä teille seuraava keskustelun aihe viinilasin äärelle. Kysyppä mitä ne vaatteet sille merkitsee, oot pistäny merkille että se on nähny vaivaa sen eteen. Sieltä voi tulla ihan hyviäkin juttuja tai ainakin jotain paljastavaa.
Herrainvaatehtimon omistajan täytyy esitellä kaikissa mahdollisissa tilanteissa liikkeensä parasta tuotantoa.
Vierailija kirjoitti:
Herrainvaatehtimon omistajan täytyy esitellä kaikissa mahdollisissa tilanteissa liikkeensä parasta tuotantoa.
Jos viittaat minuun niin olen tällä palstalla tasan kaksi kertaa tuonut esille, että olen ko. liikkeestä vaatteita ostanut (pääasiassa työvaatteiksi). Viimeksi jossakin ketjussa, jossa vaatealan yrittäjä kyseli, mitä ihmiset olisi valmiita maksamaan käsityönä tehdyistä vaatteista Suomessa. Ketju taisi olla joskus maalis-huhtikuussa täällä. Itsekin palstailen kerran pari kuukaudessa yleensä.
Ja ei, en ole kyseisen liikkeen omistaja, osakas tai edes mikään varsinainen kanta-asiakas. Teen töitä ihan eri alalla.
Pahoitteluni, jos nämä kaksi viestiäni ovat sinulle jotenkin tuoneet mielikuvan kyseisen vaateliikkeen mainostamisesta. Se nyt vain on aika ainutlaatuinen (lue: ainoa) Suomessa.
M31
No tiedätkö mitä tekee työkseen?Lääkäri,d.insinööri,firman johtaja,tai paperi-tai metallityöläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa:
1) Mies huijaa. Tilaa vaatteet eri nettikaupoista ja palauttaa ne kerran käytettyään. Kun ihastut häneen, muuttaa nopeasti asuntoosi tai alkaa lainata sinulta rahaa. Lahja kuulostaa vähän huolestuttavalta.
2) Mies on varakas, mutta vähän epävarma ja pedantti. Olisiko nörtti, ehkä firmansa myynyt? Pitää vaatteistaan hyvää huolta, mm. käyttää nukanpoistajaa. Tutustu mieheen ihmisenä, viihdytkö hänen surassaan oikeasti. Älä anna varakkuuden sokaista, eihän se itsessään onnea elämään tuo.
Kokemusta jälkimmäisestä vaihtoehdosta on. Kurkkasin hetun lompakosta ja kävin katsomassa verotiedot. Sen jälkeen en epäillyt huijariksi. Ollaan yhä yhdessä, hän on aina tyylikäs merkkivaatteissa (myös ulkoiluvaatteissa!). Itse olen enemmän homssuinen, joten olen skarpannut pukeutumisen ja hiustenlaiton kanssa. Hän kuitenkin tuntuu tykkäävän minun luonteestani ja teemme yhdessä kaikenlaista aika arkista, harjoitellaan golfia ja retkeillään (hän maksaa aina bensat ja ravintolaruoat, minä saan tarjota kahvit)."Kurkkasin hetun lompakosta ja kävin katsomassa verotiedot."
M31
Vanha sossun täti. On tullut nähtyä kaikenlaista valehtelijaa, todella taitaviakin, joille muut ohmiset ovat vain oman mielihyvän välineitä. Niin että tulee tsekattua perustiedot, ennenkuin päästän deitin esim. kotiini. Julkista tietoa saa hyvin, kun osaa kysyä ja viittii muutaman euron maksaa. Mm. osoitteen, firman tilinpäätöksen, kuka auton omistaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa:
Kokemusta jälkimmäisestä vaihtoehdosta on. Kurkkasin hetun lompakosta ja kävin katsomassa verotiedot. Sen jälkeen en epäillyt huijariksi. Ollaan yhä yhdessä, hän on aina tyylikäs merkkivaatteissa (myös ulkoiluvaatteissa!). Itse olen enemmän homssuinen, joten olen skarpannut pukeutumisen ja hiustenlaiton kanssa. Hän kuitenkin tuntuu tykkäävän minun luonteestani ja teemme yhdessä kaikenlaista aika arkista, harjoitellaan golfia ja retkeillään (hän maksaa aina bensat ja ravintolaruoat, minä saan tarjota kahvit)."Kurkkasin hetun lompakosta ja kävin katsomassa verotiedot."
M31
Vanha sossun täti. On tullut nähtyä kaikenlaista valehtelijaa, todella taitaviakin, joille muut ohmiset ovat vain oman mielihyvän välineitä. Niin että tulee tsekattua perustiedot, ennenkuin päästän deitin esim. kotiini. Julkista tietoa saa hyvin, kun osaa kysyä ja viittii muutaman euron maksaa. Mm. osoitteen, firman tilinpäätöksen, kuka auton omistaa...
nimi ja puhelinnumero, niillä pääsee yllättävän pitkälle myös jos asiallinen ihminen eikä mikään alamaailman veikko, tosin alamaailman veikot löytyy sitten muita teitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa:
M31
Miksi ihmeessä ne sinua kiinnostavat? Saat korkeintaan viitteellistä tietoa ihmisestä. Jotenkin menee jonkun rajan yli jo se, että vaikka tilaa rahalla jonkun yksityisyrittäjän tilinpäätöksen. Teetätkö treffeillä ravintolalaskunkin kirjanpitäjällä, että varmasti menee tulojen suhteessa maksu?
Onneksi olen tajunnut kieltää tietojeni luovuttamisen väestörekisterikeskuksessa. Et löytäisi rekisterinumerollakaan mitään, koska se on täysin omistuksessani.
Aivan sairasta stalkkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Mies, jolla on tyyliä ja rahaa. Mikä on ongelma siis? Keskity nyt siihen mieheen, eikä sen kuteisiin, jos siis haluat hänet pitää. Ja panosta itsekin vähän tavallista enemmän ulkoasuusi, että näytätte parilta.
Mielestäni miehen "tasolle" meneminen tai edes pyrkiminen olisi typeryyttä. Itse en ainakaan arvosta jollakin pukeutumisella elvistelyä ja varsinkin kerskakulutusta, jota tuo ap:n tyyppi harrastaa.
Mitä mies haluaa viestiä vaatteillaan?
Veisin tuollaisen miehen vaikka uimaan tai saunaan, jossa vaatteet eivät ole se juttu ja katsoisin miten hän siellä olisi. Voisin pyytää häntä avuksi myös pihkaisen kuusen kaatoon ja polttopuiden tekemiseen tai johonkin muuhun likaiseen puuhaan. Olisiko mies Mies vai pelle?
Vierailija kirjoitti:
Pelle mikä pelle, tai Håkan. Juoksisin ja kauas, sillä en todellakaan jaksaisi mitään vaatepelleä, vaan odottaisin, että kiinnostuksen kohteet olisivat fiksumpia.
Mitähän nämä fiksummat kiinnostuksen kohteet ovat? Kerrohan ihmeessä. Mitä pahaa on jos mies on kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta? Mies ei ole pelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelle mikä pelle, tai Håkan. Juoksisin ja kauas, sillä en todellakaan jaksaisi mitään vaatepelleä, vaan odottaisin, että kiinnostuksen kohteet olisivat fiksumpia.
Mitähän nämä fiksummat kiinnostuksen kohteet ovat? Kerrohan ihmeessä. Mitä pahaa on jos mies on kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta? Mies ei ole pelle.
Eipä ap ole kertonut miehestä mitään muuta kuin tyypin keikarimaiset elkeet ja nolot vaatteet, jotka ilmeisesti hävettävät jo niin paljon, että piti tulla tänne naukumaan asiasta.
Tosin keksitty tarinahan tämäkin on, mutta ihan viihdyttävä sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelle Hermanni!
Pelle: sirkuksessa hölmöilemällä yleisöä hauskuttava henkilö, joka on tavallisesti maalannut kasvonsa värikkäästi ja pukeutunut värikkäisiin vaatteisiin
(halventava) itsensä naurunalaiseksi saattanut henkilö
Juuri sellaiselta miekkonen kuulostaa! Pidä ap helmestäsi huolen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ap ole kertonut miehestä mitään muuta kuin tyypin keikarimaiset elkeet ja nolot vaatteet, jotka ilmeisesti hävettävät jo niin paljon, että piti tulla tänne naukumaan asiasta.
Tosin keksitty tarinahan tämäkin on, mutta ihan viihdyttävä sellainen.
Ihan hyvää viihdettä, luultavasti satua, mutta miksi keskustelua vain miehen vaatteista?
Odotan aloittajalta lisätietoja suhteen etenemisestä? Treffaillaan, vaikka ei edes tiedetä, kuka toinen on ja missä mennään? Erittäin omituista....
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan osta tuhansien eurojen kenkiä käyttääkseen niitä kerran. Joko olet sattunut tapaamaan hänet hetkenä, jolloin hän on juuri ostanu uudet kengät, tai sitten puhut pashkaa.
Juttelin miehen kanssa alkuillasta. Oli tarkoitus kysyä tarkemmin vaatteista ja tyylistä, mutta mies kysyikin mielipidettä kravaateista, jotka aikoo pukea huomenna. Siinä sitten sanoi, että hänellä on iso vaatehuone, jossa kaikki on järjestyksessä ja harmitteli ettei aina ehdi käyttää kaikkea ja uusia tulee lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies asuu yksin, ei ole elätettäviä, keskituloinen työ, halpa vuokra, säästöjä, sijoituksia, niin miksi ei voisi olla varaa laadukkaisiin vaatteisiin?
Jos joka treffeillä on eri vaatteet ja kaikki aina uudet, niin mies on jo joku ongelmainen tapaus.
Palsta ei ikinä petä. Arvostelukykynne on kyllä järkyttävää! Miehellä ei ole ongelmia, kuten alkoholisti tai narkkari jne.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen kysymykseen: varmaan siksi, että ajattelee sen olevan kunnioittavaa. Vs. se että tulisi vaikkapa tennis-sukissa ja mokkasiineissa...
Kunnioittavaa. Todellakin sitä se on! Miehellä on aina puhtaat, upouudet ja rypyttömät vaatteet, tuskin omistaa tennis-sukkia tai mokkasiineja.
Ihmisillä on erilaisia prioriteetteja. Miksi hänen olisi yhtään huonompia kuin sinun. Siisti olemus saa olon mukavaksi?
Minulla on sellainen "ocd" että voin käyttää vain puhtaita vaatteita, laitan koneen pyörimään kun tulen kotiin ja kaikki vaatteet päältäni sinne.
Mutta ostan ensisijaisesti kierrätettyjä vaatteita. Myös merkkivaatteita löytyy kierrätettynä. Voisin helposti olla vuodenkin ostamatta uusia.