Yllättävä tulos THL:n selvityksessä: Sosiaalisen eristyksen aikakausi ei ole kasvattanut psyykkistä kuormaa
Kommentit (43)
Ja silti koulut avataan, kun vanhemmat voivat niiiiiiiiiin huonosti nyt, että lasten pitää päästä pois kotoa.
Just just! Hallituksen perusteluissa ontuu kaikki. Todellinen syy on saada tauti leviämään...se on kyllä tartuntatautilain vastaista tietääkseni.
Ja hallituksen politiikka pitkälti taas perustuu siihen, että on ollut kovastikin psyykkisesti raskasta.
Itsestä on koko ajan vaikuttanut, että tuotakin asiaa on huomattavasti ja tarkoitushakuisesti liioiteltu hallituksen toimesta ja koululaiset lähinnä rakastavat lomaa koulusta.
Toinen syy koulujen avaamiselle on, että monia kolulaisia ei ola lainkaan tavoitettu. Näitä on lähinnä Itä-Helsingissä.
Miten tämäkin selvitys on toteutettu? Yliopiston kyselyssä taakka oli ainakin kasvanut merkittävästi, ja monilla aloilla tilanne on todella tukala. Huoli tulevaisuudesta, etätyön paine. Kyllä ahdistaa.
Ei eeistäytyminen ole minulle ollut yhtään raskasta.
Sen sijaan on todella ahdistavaa ja stressaavaa, että rajoituksia puretaan ja tartuntavaara kasvaa taas.
Minulle, joka olen jo vuosikausia painiskellut pääni sekä mm. yleisen huonommuudentunteen (valtaväestöön verraten) kanssa, tämä eristys on ollut kieltämättä huojentavaa aikaa. Kerrankin on koko kansa ns. samassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja silti koulut avataan, kun vanhemmat voivat niiiiiiiiiin huonosti nyt, että lasten pitää päästä pois kotoa.
Just just! Hallituksen perusteluissa ontuu kaikki. Todellinen syy on saada tauti leviämään...se on kyllä tartuntatautilain vastaista tietääkseni.
Eikös tällä koulujen avaamisella mallinneta sitä, miten syksyllä aletaan kouluissa toimia. Näin jossain tuutissa oli.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan on todella ahdistavaa ja stressaavaa, että rajoituksia puretaan ja tartuntavaara kasvaa taas.
Sama! Mä en oo mistään muusta tässä korona-aikana ollutkaan niin onnellinen kuin rajoituksista! En haluais ikinä lähteä täältä karanteenista! Ainoa mikä on kurjaa, että lapset kärsii kun eivät pääse tapaamaan kavereita tai harrastuksiin. Terveys menee kuitenkin edelle ja karanteenissa jatketaan.
En usko tuon tutkimuksen luotettavuutta! Ei voi pitää paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tällä koulujen avaamisella mallinneta sitä, miten syksyllä aletaan kouluissa toimia. Näin jossain tuutissa oli.
Ja sä uskoit!!!! Mistä näitä lampaita sikiää?!
Vierailija kirjoitti:
Samoin, se on asennekysymys.
Entäpä jos olisi sotatila? Uhmaisko ihmiset silloinkin kaikkea ja natisisi kaikesta, kun r y s s ä tai joku muu kolkuttelis ovella. Nyt sentään ei tarvitse pelätä, että jostain putoo kesken AV-palstailun pommi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sä uskoit!!!! Mistä näitä lampaita sikiää?!
Mitäs uskomista siinä on? Bää
Vierailija kirjoitti:
Uskot varmaan ufoihin?
Mulla hajoo pää tämän poukkoilevan tiedottamisen kanssa.
Ei se eristyksissä oleminen varmaan sinänsä ole useimmille raskasta ollut (varsinkin jos on saanut olla kuin lomalla etätöiden takia), mutta ihan varmasti on paljon niitä, joille on tullut taloudellisia huolia omasta ja perheen pärjäämisestä. Tässä tutkimuksessa taidettiin kysyä tarkkarajaisesti vain eristyksessä elämisen kokemuksesta?
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
No näin päin se kyllä on. Psyykkinen kuorma kyllä kasvaa enempi siitä ajatuksesta, että mitä kaikkea vielä on edessä tämän taudin kanssa. Tämä eristäytyminen on sen rinnalla pikku juttu.
Koskee vain Suomea ja suomalaisia
:)