Oma kokemukseni siitä, miksi kivannäköinen ja fiksu nainen jää lapsettomaksi ja elelee sinkkuna
Seuraa olisi aina ollut tarjolla. Melkein oman maun mukaistakin aina silloin tällöin. Vikoina miehille olen nähnyt mm. seuraavat:
-on haluttu lapsia mutta talous ei ole ollut kunnossa (=olen tienannut miestä selvästi enemmän ja jos olisin tehnyt lapsia ja sitoutunut, elintasoni olisi laskenut reippaasti)
-talous on ollut kunnossa mutta sosiaaliselta statukseltaan mies on ollut vähän "nössö"
-seksi on ollut vähän sinnepäin eli ei minun kannaltani tyydyttävää
-miehellä on ollut minua heikompi libido
-miehen ulkonäössä on ollut joku tosi paha ongelma (esim. huonot hampaat)
-miehellä on ollut jokin riippuvuus (esim. alkoholi tai ruoka)
-mies on joku superekologisesti eläävä kierrättäjä mutta on silti tykännyt siitä, että naisystävä tarvittaessa kuskaa autollaan lentokentälle ja sieltä takaisin (ja tietysti kuljettaa töihin huonolla säällä, hakee miehen autottoman äidin jouluna hautausmaakäynnille jne.)
-sairaalloinen pihiys (esim. ruokakaupassa aina se halvin vaihtoehto aivan, kuin makuhermoista ei oltaisi koskaan kuultukaan)
Minusta parisuhteen pitäisi tuoda elämään lisää jotakin kivaa. Oma kokemukseni on useampaa miestä tapailtuani se, että elämäni on paljon mukavampaa ilman (huonosti palkattua) riippakiveä. Perinteisten sukupuoliroolien kannattajana toivoisin, että mies pystyisi tarvittaessa kantamaan vastuun sekä minusta että jälkikasvusta, Vaan ei, tarjolla on ikuisia ja vielä nelikymppisenä asumistukea nostavia opiskelijamiehiä, pätkätyökäisiä yms. elämäntapaintiaaneja, joille on joko henkisesti tai taloudellisesti vaikeaa tarjota naiselle kahvia edes ensimmäisillä treffeillä. Tuntuu todellakin siltä, että 20-vuotiaana olisi pitänyt napata ne helmet opiskelijabileistä. Jos näennäisesti hyvä mies on 40-vuotiaana sinkku, siihen löytyy takuulla (ja vain hiukan kaivelemalla) hyvä syy.
Kommentit (68)
Nuo lihavoidut vastakommentit ovat aivan parhaiden joukossa mitä olen ikinä tältä palstalta lukenut. Kiitos. Minulla akateemisella ihan hyvin ansaitsevalla tavis-sinkkumiehellä ei ole mitään lisättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppinen nainen. Kuulut parisuhdemielessä alelaariin jonne ne hoteimmat miehet eivät edes katso.
Ei millään pahalla.Ei millään pahalla, mutta suurin osa tolkuissaan olevista miehistä kai katelee suurinpiirtein omanikäisiään naisia. Itse olen viisikymppinen eronnut mies ja katselen enimmäkseen viisikymppisiä naisia. En mitään tyttärieni ikäisiä.
Olet sitten poikkeus
Vierestä
Miehillä on joko yleisesti laskenut libido tai sitten naisten libido on yliaktiivinen tässä ajassa. Feminismi taas on tuhoamassa miehen roolia ja suomi alkaakin olemaan täynnä kaikenlaisia pullomössöpoikia, pleikkaa rämpyttäviä vanhoja poikia ja feministihipsterimiehiä, joilla on soijatissit ja ikuinen lapsuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä huolimatta, että aloitusviesti herättää ainakin minussa kohtalaista ärsyyntymistä ja turhautumista (vähän jotenkin turhankin itseriittoiseen ja nirsoon sävyyn kirjoitettu ehkä), pakko kommentoida että tuon rivien välistä aistimani yleissanoman kanssa osittain yllättäen osittain samoilla linjoilla. Ja se yleissanoma, jonka olin bongaavani, on siis se, että ihan jopa näkyvä osa miehistä vähän niin kuin näyttäisi jotenkin heittäytyvän ajelehtimaan; elellään tuilla, ollaan hukassa uran suhteen, ulkonäön osalta ehkä hygienia-asiat vähän sinnepäin jne...
Olen itse aika määrätietoinen nainen, ja olen huomannut, että juuri tuossa elämänhallintamielessä monikaan mies ei ole pystynyt läheskään samaan. Vähän niin kuin se "tytöt kypsyvät nopeammin" -fraasi päitisi vielä 20-35 -vuotiaisiinkin miehiin. Ihania, hauskoja ja komeita miehiä on kyllä paljonkin, mutta tosiaan se aikuismainen vastuunkanto, vähän ehkä "suo, kuokka ja Jussi" -tyyppinen draivi rakentaa koti, perustaa perhe ja kantaa leipä pöytään, puuttuu (no joo, tietysti se puuttuu monelta naiseltakin; voihan se olla ettei tämä ole mikään sukupuoli- vaan sukupolviasia...).
Miehet tekevät uraa ja kehittävät itseään saadakseen naisen. Tästä voitte lähteä pohtimaan, miksi miehet vain "heittäytyvät ajelehtimaan".
Millaisen naisen? Katsos kun sitä uranaista ei aina sytytä Audi-luottokortti-tj mies.
ja ketään miestä ei sytytä uranainen. Paitsi ehkä niitä pahimpia lompakkoloisia, jotka kuvittelee että kukaan nainen rahojansa jakaisi.
Aika moni fiksu nuori mies etsii hyvän tulotason omaavaa naista. Ammattikoulutason duunari joutuu tyytymään siihen kaupan kassalla tai maitokaapissa hääräävään ripsipidennyrpirkkoon, joka blondaa itse hiuksensa.
Mies etsii hyvän tulotason omaavaa naista, koska ei ole valmis jakamaan resurssejaan naisen kanssa. Toisin sanottuna, mies etsii hyvän tulotason omaavaa naista, koska säästää resurssejaan muille naisille.
Jakamaan vai kustantamaan naisenkin elämää, päätä nyt ensin se.
Kovat on vaatimukset. Minä lajittelen pyykkejä, mies ei. Olen ratkaissut asian niin, että minulla on oma kori käsin/hienopestäville tai niille valkoisille vaatteille, joiden haluan pysyvän valkoisina. Niihin ei saa muut koskea. Kaikki muut vaatteet menevät yhdestä korista, jotka mies siis laittaa lajittelematta, ja minä erottelen tummia ja vaaleita pyykkejä. Minä taas unohdan tarkistaa taskut, joten jos pyykit ovat valkoisen nöyhdän peitossa, syy on useimmiten minun. Pyykit ripustellaan usein yhdessä, koska kumpikin inhoaa sitä hommaa. Samalla pohditaan kuivausrumpua. Ja hämmästellään lasten sukkien määrää.
Ja pyykit ja niiden laittamiset ovat ihan mitätön asia, yksi pikkujuttu vain arjessa ja elämässä.
Ei naisille miehen omaisuud ole tärkeää.
Joo, erosin juuri, siksi sinkku.
m41
Suosittelen, että otatte ihmisen, joka tuntuu rakkaalta.
Elätte yhdessä ja kasvatte.
Valmiita meistä ei tule koskaan, joten valmista ei kannata etsiä.
32v parisuhteessa
Niin eli AP on siis tunnevammainen tai joku ääri-introvertti. Ei ihme, että miestä ei löydy tai kukaan ei kelpaa jos et laske parisuhteessa plussaksi sitä minkä muut näkevät suurimpana. Eli siis on vain niin helvetin paljon mukavampaa tehdä kaikkia arkisiakin asioita toisen kanssa. Kaikki tulojen ja harrastusten pohtimiset tulevat ihan älyttömän paljon tämän asian jälkeen. Jos mieluummin istut iltaisin yksin sohvalla tai käyt yksin kävelyllä, niin olet ihan oikeassa. Et sinä siitä tavallisesta parisuhteesta tule juurikaan irti saamaan. Voit vain haikailla niiden ihanien miesten, tai heidän statuksen ja varauden perään, et sinä heistäkään välittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppinen nainen. Kuulut parisuhdemielessä alelaariin jonne ne hoteimmat miehet eivät edes katso.
Ei millään pahalla.Tyhmähän siinä täytyy olla, jos ei nelikymppisen päälle ymmärrä. Yleensä on lapset tehtynä, talous vakaa, ja seksi maistuu. Kasvuiän traumat käsiteltynä, ja tarjolla hyvää, rentoa seuraa.
"Yleensä on lapset tehtynä"
Usein lapset asuvat vielä kotona, tai pyörivät muuten vain nurkissa. Jos ovat omillaan niin ovat kinuamassa rahaa, mikä tulee naisen omien elintasotoivomuksien päälle."talous vakaa"
Yllättävän monella nelikymppisellä naisella ei ole. Erotessa on vielä riittänyt pankkilainoja ja koska on naitu sosioekonomisesti ylöspäin, nyt onkin totuttelemista köyhempään elämään. Asutaan vuokralla eikä säästöjä ole, koska matkustamaan on päästävä joka vuosi."ja seksi maistuu"
Ei maistu kaikilla. Ja suurimmalla osalla kroppa ei ole enää kuosissa, mikä tekee sen ettei seksi välttämättä maistu miehelle. Jotenkin se mikä oli ennen peffassa ja reisissä, on nyt vatsassa ja vyötäröllä."Kasvuiän traumat käsiteltynä"
Tai sitten uusia eron jälkeisiä traumoja kun nainen haluaa muutosta, muutosta ja muutosta rakentaessaan voimaantunutta Minäänsä uusiksi."tarjolla hyvää, rentoa seuraa. "
Tai jatkuvia tavoitteita siitä että päästäisiin taas kiinni ihanaan unelma-asuntoon ja elintasoon joka katosi erotessa. Elämässä kiinnostaa enemmän asunnon pintaremontti ja lomamatkasuunnitelmat kuin rento elely miehen kanssa.
Mutta näinhän se on vaikka melko kärjistetty. Nelikymppisellä on enemmän elämää takana kuin kaksikymppiselle ja kroppakin on voinut muuttua matkan varrella. Eihän tämä koske vain naisia, kyllä miehilläkin on samantyyppisiä asioita.
Etsi aloittaja mies maalta/ pikkukaupungista.
Ovat enemmän " miehiä" ja käytännöllisiä jota kaipaat. Ja joo sori yleistys...
Mutta luulen tietäväni mitä tarkoitat.
Kyllästytti minuakin kun vapaana isossa kaupungissa tuntui olevan enää juurikin kuvailemasi kaltaiset.
Onneksi uskalsin joustaa välimatkan suhteen ja löytyi ahkera, tekevä ja siisti mies joka omakotitalossa pitkään yksin asuneena ei ole peukalo keskellä kämmentä. Eikä asu lian, tiskien ja pyykkien keskellä vaan on jopa siistimpi kuin itse olen . Kokkaa hyvää ruokaa ja näyttää itse hyvältä. Tienaakin minua enemmän. Ei liiemmin vanhojen suhteiden painolastia kannettavana eikä lapsia pyörimässä milloin missäkin. :) Ei käytä alkoa juurikaan.
Tosiaan, tässä miehessä " vika " on se että ei asu suuressa kaupungissa. Ja ihan sama, näin hyviä on yli kolmekymppisinä enää harvoin vapaana. Enkä ole itsekään täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla.Tiedän, en onneksi enää edes halua parisuhdetta :) 6 vuotta sinkkuna (aina välillä tapailua ja mieheen pettyminen) opetti ihan tarpeeksi sinkkumiehistä.
Oletko miettinyt myös mahdollisuutta, että miehet ovat olleet myös pettyneitä sinuun.
Ei aina vika ole miehissä, eikä naisissa.
Vanha sanonta: jos yksi tai muutama tyyppi on mielestäsi kus*pää, niin he voivat sitä ollakin, mutta jos kaikki ovat niin on todennäköistä että sinä olet se kus*pää.
Vai otatko tosissaan jos mies kuvailee kaikkien sinkkunaisten olevan p*skoja?
Ai et? Hyvä, en minäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä huolimatta, että aloitusviesti herättää ainakin minussa kohtalaista ärsyyntymistä ja turhautumista (vähän jotenkin turhankin itseriittoiseen ja nirsoon sävyyn kirjoitettu ehkä), pakko kommentoida että tuon rivien välistä aistimani yleissanoman kanssa osittain yllättäen osittain samoilla linjoilla. Ja se yleissanoma, jonka olin bongaavani, on siis se, että ihan jopa näkyvä osa miehistä vähän niin kuin näyttäisi jotenkin heittäytyvän ajelehtimaan; elellään tuilla, ollaan hukassa uran suhteen, ulkonäön osalta ehkä hygienia-asiat vähän sinnepäin jne...
Olen itse aika määrätietoinen nainen, ja olen huomannut, että juuri tuossa elämänhallintamielessä monikaan mies ei ole pystynyt läheskään samaan. Vähän niin kuin se "tytöt kypsyvät nopeammin" -fraasi päitisi vielä 20-35 -vuotiaisiinkin miehiin. Ihania, hauskoja ja komeita miehiä on kyllä paljonkin, mutta tosiaan se aikuismainen vastuunkanto, vähän ehkä "suo, kuokka ja Jussi" -tyyppinen draivi rakentaa koti, perustaa perhe ja kantaa leipä pöytään, puuttuu (no joo, tietysti se puuttuu monelta naiseltakin; voihan se olla ettei tämä ole mikään sukupuoli- vaan sukupolviasia...).
Miehet tekevät uraa ja kehittävät itseään saadakseen naisen. Tästä voitte lähteä pohtimaan, miksi miehet vain "heittäytyvät ajelehtimaan".
Millaisen naisen? Katsos kun sitä uranaista ei aina sytytä Audi-luottokortti-tj mies.
ja ketään miestä ei sytytä uranainen. Paitsi ehkä niitä pahimpia lompakkoloisia, jotka kuvittelee että kukaan nainen rahojansa jakaisi.
Totta, en tunne ketään joka haluaisi itselleen uranaisen. Urassa itsessään ei ole mitään ongelmaa, mutta usein uraa rakentavat naiset ovat tunnetasolla hiukan j*lkeenjääneitä ja muiden - etenkin sen miehen pitäisi pomppia jokaisen pikku oikun mukaan. Yleensä suhteessa nainen myös kiristää etc etc.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, en tunne ketään joka haluaisi itselleen uranaisen. Urassa itsessään ei ole mitään ongelmaa, mutta usein uraa rakentavat naiset ovat tunnetasolla hiukan j*lkeenjääneitä ja muiden - etenkin sen miehen pitäisi pomppia jokaisen pikku oikun mukaan. Yleensä suhteessa nainen myös kiristää etc etc.
Kun on tottunut töissä pomottamaan "rupusakkia", niin usein se rooli jää päälle siviiliinkin.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on joko yleisesti laskenut libido tai sitten naisten libido on yliaktiivinen tässä ajassa. Feminismi taas on tuhoamassa miehen roolia ja suomi alkaakin olemaan täynnä kaikenlaisia pullomössöpoikia, pleikkaa rämpyttäviä vanhoja poikia ja feministihipsterimiehiä, joilla on soijatissit ja ikuinen lapsuus.
Ja se tuntuu sopivan oikein hyvin tämän ajan keski-ikäisille miehille jotka ei halua osallistua yhteisten talouskulujen maksamiseen ja haluaa omistaa elämänsä pleikan pelamiselle ja alkoholille ihan eläkeikään asti. Töissä ei luonnollisesti käydä ja omaisuus helvetisti miinusmerkkinen ja ulosotossa. Ja se on rooli mitkä nykyaikana miehet haluaa ja mitä miehet on.
Ihan hyvä, ettei ap:n kaltainen ihminen hanki lapsi tai ainakaan kasvata niitä. Pitäisi ensin itse kasvaa ulos omasta navastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan tuo aloitusviestini hiukan provokatiivinen. En ole pitänyt tapailemiani miehiä pahoina ihmisinä. En ajattele heistä pahalla ja toivon vilpittömästi, että he löytäisivät mukavan ja omien mieltymyksiensä mukaisen naisen. En ole kuitenkaan pitänyt heitä perheensä puolesta taistelevina alfoina vaan enemmänkin aikuisina lapsina, jotka pohjimmiltaan haluaisivat naisen pitämään huolta itsestään.
Oma kokemukseni sinkkumiehistä on se, että heillä on kaikki vähän hukassa. Ollaan epävarmoja vähän kaikessa ja puuttuu se into lähteä aloitteellisesti rakentamaan kotia. Eivät miehiä vaan ihan vasta poikasia vielä keski-ikäisinäkin.
ap
Niin. Tasa-arvolla on hintansa. Se voi toisinaan tarkoittaa myös sitä, että nainen o parisuhteessa se vahvempi ja kumppaniaan paremmin tienaava. - Ai niin, ethän sinä Ap ollutkaan hakemassa tasa-arvoista parisuhdetta, kun jo avauksessa kirjoitit kannattavasi perinteisiä sukupuolirooleja.
Miksi minulla on tunne, että osa naisista haluaa tarkoituksellisesti säiytää ja ylläpiää eriarvoisuutta sukupuolten välillä? - Aika moni mies on vuosia ollu valmis ja halukas parisuhteeseen naisen kanssa välittämättä lainkaan, tai välittäen hyvin vähän siitä, paljonko nainen tienaa palkkaa ja ollut valmis siihen, että nainen on voinut mahd. kokonaan omasta halustaan ja tahdosaan jäädä esimerkiksi kotiäidiksi.
Vaikka samaan aikaan mies on saanut kuulla alistavansa kumppaniaan, kun kumppaninsa on kotona, koiäiinä,eikä kodin ulkopuoella töissä... Eikö vosi tilanteen vosii joskus kääntää toisinpäin, niin, että mies jäisi "kodin hengettäreksi" niinkuin vuosisatoja aiemmn ja edelleen moni nainen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että fiksuilla koulutetuilla kaupunkilaisnaisilla on tavoitteena löytää joku neulepaitaan pukeutunut kultturelli mies joka fanittaa naisen lempibändejä ja jakaa yhteisen kiinnostuksen joogaan ja Balin matkailuun.
Valitettavasti - siis oikeasti valitettavasti - tuollaisia miehiä on todella vähän. Pitäisi tehdä kompromissi. Ehkä miehen ei tarvitsekaan jakaa kaikkea samaa, kenties voin aivan hyvin harrastaa ja fanittaa yksin tai naiskavereiden kanssa.
Toki nainen saa elää yksinkin, jos ei koe miehen voivan tuoda mitään täydennystä elämään.
Nykyajan naiset hakevat sielunkumppania, joka jakaa saman arvomaailman ja kiinnostuksen kohteet. Ei koulutetulle kaupunkilaisnaiselle kelpaa mies, joka pusaa omia juttujaan ja jättää naisen yksin omiin juttuihin ja tavataan ehkä sängyssä. Ei sellainen ole enää parisuhde eikä todellakaan sellaista jonka varaan haluttaisi ja uskaltaisi rakentaa perhettä ja hankkia lapsia. t: onnellinen rouva ja äiti, jonka mies on kiinnostunut joogasta ja matkailusta
"Yleensä on lapset tehtynä"
Usein lapset asuvat vielä kotona, tai pyörivät muuten vain nurkissa. Jos ovat omillaan niin ovat kinuamassa rahaa, mikä tulee naisen omien elintasotoivomuksien päälle.
"talous vakaa"
Yllättävän monella nelikymppisellä naisella ei ole. Erotessa on vielä riittänyt pankkilainoja ja koska on naitu sosioekonomisesti ylöspäin, nyt onkin totuttelemista köyhempään elämään. Asutaan vuokralla eikä säästöjä ole, koska matkustamaan on päästävä joka vuosi.
"ja seksi maistuu"
Ei maistu kaikilla. Ja suurimmalla osalla kroppa ei ole enää kuosissa, mikä tekee sen ettei seksi välttämättä maistu miehelle. Jotenkin se mikä oli ennen peffassa ja reisissä, on nyt vatsassa ja vyötäröllä.
"Kasvuiän traumat käsiteltynä"
Tai sitten uusia eron jälkeisiä traumoja kun nainen haluaa muutosta, muutosta ja muutosta rakentaessaan voimaantunutta Minäänsä uusiksi.
"tarjolla hyvää, rentoa seuraa. "
Tai jatkuvia tavoitteita siitä että päästäisiin taas kiinni ihanaan unelma-asuntoon ja elintasoon joka katosi erotessa. Elämässä kiinnostaa enemmän asunnon pintaremontti ja lomamatkasuunnitelmat kuin rento elely miehen kanssa.