Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin tänään koronatestissä. Kukaan ei osaa vastata, voinko laittaa huomenna yläkoululaisen kouluun

Vierailija
13.05.2020 |

Jotenkin uskomatonta.

Olen tössä sellaisessa paikassa, että pienistäkin oireista pitää jäädä pois ja testiin otetaan heti. Minulla siis tosi lievät oireet, yskää ja peruslfunssan oireita. Töihin en saa mennä ennen kuin tänään otetun testin tulos saadaan, se on kuulemma aikaisintaan perjantaina.

Keskustelin ensin puhelimessa kolmen eri hoitajan kanssa, sitten juttelin hetken vielä sen hoitajan kanssa, joka minulta auton ikkunan kautta testin otti ja vielä kysyin asiaa koulusta.

Kukaan ei tiedä, miten pitäisi tehdä. Jos testi osoittautuu positiiviseksi, alkaa massiivinen selvitysoperaatio siitä, missä olen kulkenut (no - töissä ja hyvin harvakseltaan kaupassa) Sitä ennen ei perheenjäsenillä ole ilmeisesti mitään kontrollia - tai ainakaan kukaan ei tiedä onko. Meillä siis 16-vuotias 9. luokkalainen, joka noin periaatteessa haluaisi palata kouluun ihan vaan kavereiden vuoksi. Mutta entäs jos olenkin positiivinen ja oppilas vie koronan sinne kouluun.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori voi mennä kouluun normaalisti. Eikö ihmiset osaa lukea ohjeita vai eivätkö ymmärrä lukemaansa?

Jos osoittaudut positiiviseksi, sitten perheenjäsenesi jäävät karanteeniin.

Jatkan vastaustani. Jos olisit erilaisessa työssä, jossa et pääsisi testeihin heti oireiden alettua, miettisitkö silloinkin, voiko lapsesi mennä kouluun? Sinulle tullut tänään (eilen?) flunssaoireet, ajattelet, että koko perheen tulee jäädä sen vuoksi kotiin? Onko jotain syytä epäillä koronatartuntaa? Olet närkästynyt, kun kukaan (asiantuntija) ei vastaa sinulle, että tottakai pitää lapsen jäädä kotiin?

Olen sairaanhoitaja ja töissä keskussairaalassa. En hoida työssäni koronapotilaita vaan "terveitä". Pojallani on flunssa. Minä olen terve. Ja töissä. Tietenkin! Ei minulla ole mitään oikeutta jäädä kotiin ihan vain siksi, jos poikani flunssa onkin koronaa (mikä ei ole lainkaan todennäköistä.)

Vierailija
22/28 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori voi mennä kouluun normaalisti. Eikö ihmiset osaa lukea ohjeita vai eivätkö ymmärrä lukemaansa?

Meillä tuli koulusta ohje, että jos perheessä on yksikin oireinen niin kukaan lapista ei silloin tule kouluun. Ei nekään, jotka ovat terveitä. 

Eli ap:na en laittais lasta kouluun. En kyselis tai odottais ohjeita tai lupia. Ilmoittaisin wilmaan luvallisen sairauspoissaolon. Ei se opettaja tai reksikään sinne halua potentiaalisia koronasairaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saanut syntymälahjaksi aivoja. Et tietenkään laita lasta kouluun, jos sinulla Covid19 epäily. Jos se on sinulla, se on myös lapsellasi. Vain itsekäs ihminen laittaa lapsensa kouluun muita tartuttamaan. Pösilö!!!!!!!

Vierailija
24/28 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuloksessa kestää noin kauan? Täällä se saadaan usein jo samana päivänä tai viimeistään seuravaan aamuun menessä. Eikä olla Helsingissä.

No nimenomaan täällä Helsingissä pöäsin testiin torstaina ja tulos tuli maansntaina.

Laboratorioissa on kova ruuhka.

Ehkä pienillä paikkakunnilla on pienemmät ruuhkat.

Ap:lle - et tietenkään laita lasta kouluun, jo järkikin sen sanoo.

Vähän vaikea uskoa että Helsingissä ohjeistus on noin onnetonta että kukaan ei tiedä mistään. Täällä perähikijällä tiefon kulussa voi joskus olla ongelmia. Jokaisessasa on tartuntataudeista vastaava lääkäri jotka ne ohjeet antaa ja joka päättää esim. karanteeneista.

Vierailija
25/28 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vastaustani. Jos olisit erilaisessa työssä, jossa et pääsisi testeihin heti oireiden alettua, miettisitkö silloinkin, voiko lapsesi mennä kouluun? Sinulle tullut tänään (eilen?) flunssaoireet, ajattelet, että koko perheen tulee jäädä sen vuoksi kotiin? Onko jotain syytä epäillä koronatartuntaa? Olet närkästynyt, kun kukaan (asiantuntija) ei vastaa sinulle, että tottakai pitää lapsen jäädä kotiin?

Olen sairaanhoitaja ja töissä keskussairaalassa. En hoida työssäni koronapotilaita vaan "terveitä". Pojallani on flunssa. Minä olen terve. Ja töissä. Tietenkin! Ei minulla ole mitään oikeutta jäädä kotiin ihan vain siksi, jos poikani flunssa onkin koronaa (mikä ei ole lainkaan todennäköistä.)

Aika jännä, kun meille ihan koululta on annettu ohjeeksi, että jos kotona on flunssaoireisia perheenjäseniä niin silloin ei tulla kouluun. Vaikka itse oltais terveitä. Ne kouluhommat kun voi tehdä kotonakin, joten turha on ottaa riskiä.

Vierailija
26/28 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuloksessa kestää noin kauan? Täällä se saadaan usein jo samana päivänä tai viimeistään seuravaan aamuun menessä. Eikä olla Helsingissä.

No nimenomaan täällä Helsingissä pöäsin testiin torstaina ja tulos tuli maansntaina.

Laboratorioissa on kova ruuhka.

Ehkä pienillä paikkakunnilla on pienemmät ruuhkat.

Ap:lle - et tietenkään laita lasta kouluun, jo järkikin sen sanoo.

Vähän vaikea uskoa että Helsingissä ohjeistus on noin onnetonta että kukaan ei tiedä mistään. Täällä perähikijällä tiefon kulussa voi joskus olla ongelmia. Jokaisessasa on tartuntataudeista vastaava lääkäri jotka ne ohjeet antaa ja joka päättää esim. karanteeneista.

Minä helsinkiläinen joka kävin testissä torstaina ja sain tuloksen maanantaina en ole ap.

Ap ei ole kertonut, missä kaupungissa asuu.

Vierailija
27/28 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä, kun meille ihan koululta on annettu ohjeeksi, että jos kotona on flunssaoireisia perheenjäseniä niin silloin ei tulla kouluun. Vaikka itse oltais terveitä. Ne kouluhommat kun voi tehdä kotonakin, joten turha on ottaa riskiä.

Onko tuossa sitten mitään epäselvää? Koulu antaa ohjeet omille oppilailleen ja niitä silloin noudatetaan. Ap:llä ei ilmeisesti ollut koulu ohjeistanut, silloin mennään yleisillä ohjeilla ja terveellä maalaisjärjellä. Jännää, eikö?

Vierailija
28/28 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se vastaus saadaan?

Mikäli saat vastauksen huomenna niin teini lähtee kesken päivää kouluun.

Luokanvalvojalle viesti että mikä on tilanne.

Nyt et voi laittaa koska sua syytellään jos on korona.