Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klarna erämaksu

Vierailija
13.05.2020 |

Ostin uuden pesukoneen Gigantista Klarnan erämaksulla. Arvatkaa paljonko siinä on korko? En tiennyt, että erämaksut tulee näin kalliiksi, siis 19% korko?? Ihan älytöntä ja nyt joudun maksamaan ihan hulluna noita korkoja.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppiailla on monia keinoja kartuttaa omaa ja yteistyökumppaneidensa kassaa. Yksi yleisimmistä on tämä osamaksukauppa eri muotoineen. Järkevä ihminen välttää niitä, vaikka käteismaksu ei aluksi tahdokaan kauppiaalle kelvata.

Höpön löpön .. Multa ainakin kysyvät aina, että millä maksetaan: Käteisellä tietenkin vastaan

Zinc

Hetken myyjä tyttö katsoo hämillään takaisin, kun hopeaselkä maksaa käteisellä ja SITÄ ON ;)

Vierailija
22/34 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ensimmäinen kerta kun käytän erämaksua ja olin ajatellut jotenkin että se on edullista, kun kuukausisumma on niin pieni ja moni tuttu näitä käyttää useinkin.. en kyllä tajua miksi? ap

Ihminen saa haluamansa tavaran heti odottamatta. Moni ei ajattele korkoja. Ongelmia tulee, jos ihminen sitten innoissaan tekee useamman osamaksusopparin ja sitten hänen taloudellinen tilanne muuttuukin.  Vähintään kannattaa katsoa ehdot ja laskea paljonko euroissa joutuu maksamaan ylimääräistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain kokemusta tuosta Anyfinistä, josta tuo Mimmit sijoittaa blogi kirjoittaa?

En ole itse kokeillut, mutta nähnyt muutamia mainoksia. Ruotsissa sitä taidetaan käyttää enemmän kuin täällä, mutta vaikuttaa ihan luotettavalta.

Vierailija
24/34 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain kokemusta tuosta Anyfinistä, josta tuo Mimmit sijoittaa blogi kirjoittaa?

En ole itse kokeillut, mutta nähnyt muutamia mainoksia. Ruotsissa sitä taidetaan käyttää enemmän kuin täällä, mutta vaikuttaa ihan luotettavalta.

Minä olen käyttänyt Anyfinia helmikuusta lähtien ja ollut tyytyväinen. Sain alemman koron ja kuukausittainen tilinhoitomaksunkin poistui. Itsekin kuulin Anyfinista tuosta Mimmit Sijoittaa podcastista ja olen suositellut parille kaverillekin, joilla on ollut luottokorttivelkaa. Eli ap kannattaa kokeilla jos voit saada paremman koron tuolta.

Vierailija
25/34 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, itse asun Ruotsissa ja täällä toi Anyfin on tosi iso ja suosittu! En ole itse myöskään käyttänyt kun ei ole luottoja, mutta tiedän monia jotka käyttää ja jotka ovat olleet tyytyväisiä. Hyvä palvelu heille, joilla sitä lainaa on.

Vierailija
26/34 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää Maisalla olevan juuri yhteistyö tuon Anyfinin kanssa ja sillä on koodikin, jolla voi saada alennuksen https://www.instagram.com/p/CAK-OScDZrX/

Vierailija
27/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarnassa tai sen koroissa ole mitään ongelmaa. Jos haluat vaurastua, ostat kaiken velalla. Tietenkin maalaisjärjellä, älä osta koskaan sellaista mitä et voi halutessasi maksaa pois.

Itse tehnyt näin ja joka kuukausi lähtee säästöihin iso summa rahaa. Ja tämä tietenkin vaatii alkupääomaa ennen kuin alat velalla ostamaan.

Ja säästöt tietenkin sijoitat kohteisiin jotka tuottavat.

Koroista ja veloista huolimatta varallisuutena kasvaa kokoajan vaikka olen perusduunari ja vaikka maksaisin velkani, varallisuus ei heikkene.

Vierailija
28/34 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laskitko kuinka paljon se tekee lisää hintaa?

Vierailija
29/34 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laskitko kuinka paljon se tekee lisää hintaa?

Puhutaan mitättömyyksistä vrt. kun ostoksen maksaa heti ja kerralla. Tunnen maailmalta rikkaita jotka ostavat kaiken velaksi. Pankista ottavat lainaa sijoittamista varten eivätkä koske tikullakaan omaan pääomaan. Halutessaan voivat maksaa kaiken pois.

Vierailija
30/34 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo 19% on siis laskennallinen niin sanottu todellinen vuosikorko, joka ei ole kovinkaan todellinen lyhytaikaisissa luotoissa. Se sisältää koron lisäksi kaikki kulut, eli mahdollisen luoton avauskulun ja kuukausittaiset laskutuskulut..

Minusta tuo ei ole hillittömän suuri ja toisaalta Suomessa on 20 % korkokatto tämän tyyppisille lainoille. Katso paljonko se tekee euroissa koko laina-ajalta. Näillä erämaksun tuotoilla Klarna rahoittaa toimintansa. Klarnan laskulla kaiken kerralla maksavista ei ole sille kuin kuluja ja luottoriski.

Vierailija
31/34 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuo 19% on siis laskennallinen niin sanottu todellinen vuosikorko, joka ei ole kovinkaan todellinen lyhytaikaisissa luotoissa. Se sisältää koron lisäksi kaikki kulut, eli mahdollisen luoton avauskulun ja kuukausittaiset laskutuskulut..

Minusta tuo ei ole hillittömän suuri ja toisaalta Suomessa on 20 % korkokatto tämän tyyppisille lainoille. Katso paljonko se tekee euroissa koko laina-ajalta. Näillä erämaksun tuotoilla Klarna rahoittaa toimintansa. Klarnan laskulla kaiken kerralla maksavista ei ole sille kuin kuluja ja luottoriski.

Niin. Aloitushan on vuodelta 2020.

Ja olikohan siellä Gigantin verkkokaupassa nykyään sellainen mahdollisuus, että osamaksukaupan lopullisen hinnan pystyy selvittämään, jokin osamaksusopimuksen pituuden mukainen laskuri kertoo mikä on erän suuruus ja kaupan loppusumma.

Vierailija
32/34 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneen hinta aina säästössä.

Vierailija
33/34 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä teistä mutta joka kerta kun klarnalla ostaa osamaksulla niin se kertoo kokonaiskustannuksen sille ajalle, jolla olet suunnittelut maksaa velan pois.

Ja korko näyttäisi olevan yhä 19%.

Suurin osa pelkää aivan turhaa Klarnan kaltaisia toimijoita.

Vierailija
34/34 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi klarnan muutaman euron korot ovat aivan naurettavia kuluja. Ei kaada kenenkään taloutta, kunhan vähennätte sitä velkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi