Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haen töitä unissakin

Vierailija
13.05.2020 |

Pitkään jatkunut tuloksettomaksi jäänyt työnhaku stressaa. Miten saisin purettua kuormitusta? Alkaa tuntua vaikealta epäonnistumisten jälkeen enää mennä reippaasti uusiin haastatteluihin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vahvistaa uskoa siihen, että vielä työpaikka tulee löytymään, vaikka tähän mennessä ei olekaan vielä tärpännyt?

Vierailija
2/6 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Kohta vuoden hakenut töitä, enkä ole päässyt kertaakaan edes haastatteluihin. Aloitin 2kk sitten työkokeilun, eli 9e/päivä saan, loppuu kesäkuun loppuun mennessä. Harmi, ettei kyseinen firma voi edes palkkatuelle sen jälkeen ottaa. On siis pienyrittäjä, ja hyvä kun saa itselleen palkan maksettua joka kuukausi.

Minusta alkanut jo tuntua, että olen niitä ihmisiä, joista ei ikinä tullut eikä tule mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nähtävästi ainakin päässyt haastatteluihin. Voisit kysyä rekrytoijalta miksi sinua ei valittu: eikö ollut tarpeeksi työkokemusta? Olisiko haastattelussa pitänyt vastata kysymyksiin vielä tarkentavammin? Tuoda motivaatiota enemmän esille? Aina siitä motivaatiosta puhutaan kun monelle nyt on oikeastaan vaan motivaationa se, että pääsisi töihin ja saisi palkkaa eikä se, että kyseinen työ olisiko mikää unelma-ammatti. Ei kaikilla ole sitä unelma-ammattia, mutta jotain työtä pitäisi kuitenkin tehdä.

Vierailija
4/6 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vahvistaa uskoa siihen, että vielä työpaikka tulee löytymään, vaikka tähän mennessä ei olekaan vielä tärpännyt?

Hyvä kysymys. Itse olen jo luovuttanut, mutta älä sinä anna periksi!

Vierailija
5/6 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina siitä motivaatiosta puhutaan kun monelle nyt on oikeastaan vaan motivaationa se, että pääsisi töihin ja saisi palkkaa eikä se, että kyseinen työ olisiko mikää unelma-ammatti. Ei kaikilla ole sitä unelma-ammattia, mutta jotain työtä pitäisi kuitenkin tehdä.

Joo, on oikeastaan tosi julmaa vaatia ihmisiltä sitä, että hakee vain unelmatyötään. Kun kaikki tietävät, että hakemuksia yhteen paikkaan tulee kymmeniä, jopa satoja, niin selvää on, että kaikki ne, joita ei valittu, joutuvat hakemaan toista työtä. Eli jos jokaiseen hakemukseen pitää runoilla, että "teidän firmanne olisi minun unelmatyöpaikkani", niin selvää on, että valehteluksi menee. 

Vierailija
6/6 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina siitä motivaatiosta puhutaan kun monelle nyt on oikeastaan vaan motivaationa se, että pääsisi töihin ja saisi palkkaa eikä se, että kyseinen työ olisiko mikää unelma-ammatti. Ei kaikilla ole sitä unelma-ammattia, mutta jotain työtä pitäisi kuitenkin tehdä.

Joo, on oikeastaan tosi julmaa vaatia ihmisiltä sitä, että hakee vain unelmatyötään. Kun kaikki tietävät, että hakemuksia yhteen paikkaan tulee kymmeniä, jopa satoja, niin selvää on, että kaikki ne, joita ei valittu, joutuvat hakemaan toista työtä. Eli jos jokaiseen hakemukseen pitää runoilla, että "teidän firmanne olisi minun unelmatyöpaikkani", niin selvää on, että valehteluksi menee. 

Usein on kyllä aika feikki olo työhaastatteluissa. Tekisi mieli sanoa runoilun sijaan, että haluan toimeentulon, se motivoi minua hakemaan tätä työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi