Kuinka moni aikoo matkustaa taas ulkomaille?
Ystävättäreni viestitteli, että ovat lähdössä eteläeurooppaan lokakuussa, kun nyt saa lentoja niin mahdottoman halvalla. Yrittivät houkutella mukaan, mutta en innostunut ajatuksesta. He kuitenkin ovat lähdössä, koska uskovat koronan häipyvän siihen mennessä.
Millaisia suunnitelmia teillä on?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähdette matkustelemaan heti kuin mahdollista?
Koska Bucket List:allani on joka tapauksessa enemmän kohteita kuin mihin elämäni aikana ehdin matkustaa. Olen haaveillut matkustamisesta pikkulapsesta saakka, mutta vasta 2000-luvulla siitä on tullut käytännössä mahdollista. Siihen saakka oli varaa vain yhteen ulkomaanmatkaan vuodessa ja lentojen ostaminen oli hankalaa ja ne olivat kalliita.
Jooojoo mutta lasketko oikeasti korona-ajan mahdolliseksi ajaksi matkustaa?
Koko loppuelämämme tulee olemaan "korona-aikaa". Ei se minnekään enää häviä.
Kesälomareissu peruuntui jo. Olimme varaamassa syyslomareissuakin, mutta jätämme myös sen väliin. Ehkä hiihtolomalla pääsisi Lappiin? Ulkomaille menoa en osaa vielä ajatella. Itse en halua sairastua jossain Italiassa ja joutua siellä hengityskoneeseen. Olen aika turvallisuushakuinen, enkä usko, että nauttisin lomasta tällaisessa tilanteessa. Matkustamisesta kyllä pidän noin yleensä.
Heti lähden, kun Espanjaan pääsee! Meillä on ihana talo siellä eikä haittaa yhtään, jos joutuu olemaan pari viikkoa karanteenissa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaamea ajatus varoa koronaa jumalattomassa helteessä.
Saati sairastaa jumalattomassa helteessä.
Ajattelin pyörähtää Wuhanissa maistelemassa lepakkoa ja kaikkea eksoottista pitkästä aikaa.
Kyllästyttää jo kotiruoka.
Tuolta Kongoon katselemaan sademetsien hedelmälepakkoja ja naisia.
Sitten onkin aika matkata Intian Gurugramiin nauttimaan ilmastosta, sekä uimisesta.
Jos rahaa jää, käyn mutkan vielä Ukrainassa rauhoittumassa.
Vierailija kirjoitti:
DXTR kirjoitti:
Matkustan varmaankin aika pian sitten kun lentokoneessa/laivassa/määränpäässä ei tarvitse pitää maskia eikä tarvitse olla karanteenissa. Tallinnassa ei ollut tullut käytyä aikoihin jo ennen tätä pöpökauhua, joten siellä voisi käydä muistelemassa menneitä, syömässä ja piipahtamassa kirja- ja viinakaupoissa. Sikäläiset kirjakaupat ja divarit kiinnostavat sen takia, että harrastan kirjoja ja osaan lukea viroa hyvin.
Onko siellä ravintolat auki?
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähdette matkustelemaan heti kuin mahdollista?
Koska Bucket List:allani on joka tapauksessa enemmän kohteita kuin mihin elämäni aikana ehdin matkustaa. Olen haaveillut matkustamisesta pikkulapsesta saakka, mutta vasta 2000-luvulla siitä on tullut käytännössä mahdollista. Siihen saakka oli varaa vain yhteen ulkomaanmatkaan vuodessa ja lentojen ostaminen oli hankalaa ja ne olivat kalliita.
Jooojoo mutta lasketko oikeasti korona-ajan mahdolliseksi ajaksi matkustaa?
Koko loppuelämämme tulee olemaan "korona-aikaa". Ei se minnekään enää häviä.
Juu ihan samoin kuin kaikki aiemmatkin pandemiat riehuu koko ajan valtoimenaan. Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Heti lähden, kun Espanjaan pääsee! Meillä on ihana talo siellä eikä haittaa yhtään, jos joutuu olemaan pari viikkoa karanteenissa siellä.
Tuo on varmaan ainoa toimiva tapa
Katellaan, meillä on muutto Saksaan edessä heti kun matkustustilanne vähän selkiää. Siinähän sitä reissua jo sitten onkin.
Lähden sitten kun tilanne rauhoittuu ja kun ei tarvitse maskeja ja karanteenia matkustaessa ulkomaille. En nauttisi lomailusta näiden lisäjuttujen takia.
Olen mukavuudenhaluinen, matkustelen kotimaassa siihen saakka.
Jos ei rokotetta saada, niin tässä menee 1-4 vuotta kunnes epidemia on pyyhkinyt koko väestön läpi noin 2 kertaa, jolloin sairastuvuus laantuu normaalille tasolle. Niin on käynyt aiemminkin, niin tulee käymään nytkin. Esimerkkinä esimerkiksi kaikki influenssat. Se, meneekö vuosi vai neljä vuotta riippuu taudin etenemisnopeudesta.
Rokotetta voi toki toivoa, toivon itsekin. Muttei voi laskea sen varaan.
Matkustamista auttaisi kyllä se pikatesti, joka paljastaisi koronan jo pari päivää ennen kuin alkaa tartuttaa.
EU linjaamassa:
Jos esimerkiksi matkailija liikkuu kahden maan välillä, jossa tautitilanteen kehittyminen ja rajoitustoimet, kuten turvavälit, ovat samantasoiset, ei ole tarvetta karanteenitoimiin.
Itse matkustan vasta, kun tuo toteutuu.
Kannattaa matkustaa Ruotsiin, taitaa olla se ainoa maa kohta, jossa rajat aukeaa suomalaisille. Haluavatko muut maat päästää viruksen leviämään suomalaisten turistien mukana?
minua ei kiinnosta lähteä lennolle, jossa käytetään omatekoisia maskeja, ja pelätä jos vieressä oleva yskii. Kuka sellaisesta nauttii?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa matkustaa Ruotsiin, taitaa olla se ainoa maa kohta, jossa rajat aukeaa suomalaisille. Haluavatko muut maat päästää viruksen leviämään suomalaisten turistien mukana?
Ruotsissa tilanne ei ainakaan ole hallinnassa, joten ei kiitos varsinkin Tukholmalle
Saksan ja Tanskan välisellä rajalla Saksa on myös valmis lopettamaan rajatarkastukset, kunhan ”Tanskan hallitus on saanut neuvottelut päätökseen naapurimaidensa kanssa”.
Focus-lehden mukaan rajatarkastuksia jatketaan Ranskan, Itävallan ja Sveitsin rajoilla vielä 15. kesäkuuta asti.
Rajatarkastuksia kevennetään Saksan sisäministeriön mukaan, koska tartunnoissa on nähty positiivista kehitystä. Mikäli uusien tartuntojen määrä kasvaa naapurimaissa rajusti, rajoja suljetaan jälleen.
Kyllä on ihan hataralla pohjalla ainakin matkailuautoreissun suunnittelu, kun rajst voidaan sulkea taas kesken matkan ja samalla myös huoltopaikat.
Jos kesällä pääsee Kreikkaan niin lähdetään kyllä. Syksyllä/ talvella Kanarialle. Siitä eteenpäin sitten varmaan jo voi harkita Italiaakin jo... Paljonhan riippuu siitä mihin Suomalaisia päästetään maahan, ja minne on lentoja.
Vierailija kirjoitti:
minua ei kiinnosta lähteä lennolle, jossa käytetään omatekoisia maskeja, ja pelätä jos vieressä oleva yskii. Kuka sellaisesta nauttii?
Minä olen kerran istunut huivipäisen naisen vieressä, joka oli selkeästi sairas ja kuumeessa. Hän yski ja pärski lentokoneen muoviseen turvaohjeläpyskään ja viuhtoi sitä sitten naamansa edessä oloaan viilentääkseen. Eli huiski vimmatusti pöpöjä ympärilleen. Matkustin koko 4 h huivi kasvojeni edessä enkä sairastunut, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreikkaan olis kiva päästä, mutta kun Kreikka ei uskalla suomalaisia maahan päästää...
Höpö höpö.
Kreikalla kova tahto saada turismo rullaamaan. Miettivät esim. sitä, että tulijoiden tulisi mennä testiin 3 pv ennen maahantuloa.[/quote
Entäs jos saat oireettomana positiivisen tuloksen ennen matkaa? Voitko perua matkan kuluitta? Korvaako vakuutus?
Eikä ole välttämättä kovin rentoa lomailua jos Kreikassa kuitenkin aika paljon rajoitteita, esim. turistien laivareissut, hotellien aamiaisbuffat, AI-hotellit nyt saisikin poistua valikoimista mutta haluaahan ihmiset sellaisiinkin mutta se nyt vaan ei taida onnistua.
Lähden Englantiin heti kun "rajat aukeaa" ja olen siellä sitten ainakin kuukauden.