Onko laiduttamisessa jokin kummallinen "kynnys", joka pitää ylittää ja sitten vasta lähtee kilot putoamaan?
Itsellä havainto, että ensin tuntui siltä, että paino pysyy vaan samassa, vaikka tekisi mitä. Sitten vaan jossain vaiheessa lähti vähenemään kuin itsestään, vaikka sitten ei asiaan niin kiinnittänyt huomiotakaan...
Eli onko siinä joku juttu, että pitää elimistö saada "laihtumismoodiin" ensin jotenkin ???
Kommentit (10)
Laiduntamisessa? Oletko jo päässyt kesälaitumelle?
On. Se kynnys on tarpeeksi suuri kalorivaje.
Laiduntamisen kynnys on toi räntäsade ainakin.
Laihdutin melkein satakiloisesta 60-kiloiseksi noin vuodessa. Ensimmäiset 3 kuukautta ei tapahtunut juuri mitään. Sitten paino humahti nopeasti. Sitten se taas seisoi. Ja taas humahti paljon. Mulla se meni sellaisissa sykäyksissä.
Nyt olen lihonut takaisin, kun en osannut sitä ylläpitohommaa. Ei muuta kuin uusiksi. Jaa mitenkäkö laihdutin: syömällä erittäin terveellisesti noin vuoden ajan. Muuta ei tarvittu. Käytännössä karsin kaiken ei-pakollisen, ei-terveellisen ja söin mahdollisimman puhdasta ruokaa.
Ainoa vaikeus on se että suomimammalle dieetit ja velmennukset pitää olla sellaisia missä saa herkutella jokapäivä pari fazerin sinistä eikä tartte liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Laihdutin melkein satakiloisesta 60-kiloiseksi noin vuodessa. Ensimmäiset 3 kuukautta ei tapahtunut juuri mitään. Sitten paino humahti nopeasti. Sitten se taas seisoi. Ja taas humahti paljon. Mulla se meni sellaisissa sykäyksissä.
Nyt olen lihonut takaisin, kun en osannut sitä ylläpitohommaa. Ei muuta kuin uusiksi. Jaa mitenkäkö laihdutin: syömällä erittäin terveellisesti noin vuoden ajan. Muuta ei tarvittu. Käytännössä karsin kaiken ei-pakollisen, ei-terveellisen ja söin mahdollisimman puhdasta ruokaa.
Mitä söit?
Vierailija kirjoitti:
Ainoa vaikeus on se että suomimammalle dieetit ja velmennukset pitää olla sellaisia missä saa herkutella jokapäivä pari fazerin sinistä eikä tartte liikkua.
Minäkin voisin aloittaa laihduttamisen tuollaisella dieetillä! :)
On