Vanhemmilla pienemmässä kaupungissa yhtä iso pelkkä olohuone kuin minulla Helsingissä koko asunto
Kommentit (13)
Ja saat sen 2x varmemmin myytyä kun sen aika tulee...
Minulla on Helsingin kantakaupungissa pienehkö studioasunto. Sen arvo on yli kaksi kertaa suurempi kuin lähellä Uuttamaata sijaitsevan keskikokoisen ja isolla tontilla sijaitsevan omakotitaloni. Korona-ajan vietän talossa monistakin syistä.
No elämä on valintoja. Meilläkin iso omakotitalo maalla muuttotappiopaikkakunnalla ja lapsella isommassa kaupungissa pieni yksiö, joka maksaa kolme kertaa enemmän, kuin me maksoimme tästä talosta.
Sinullakin on mahdollisuus muuttaa samalle paikkakunnalle, kuin vanhempasi ja saada iso asunto
Vierailija kirjoitti:
No elämä on valintoja. Meilläkin iso omakotitalo maalla muuttotappiopaikkakunnalla ja lapsella isommassa kaupungissa pieni yksiö, joka maksaa kolme kertaa enemmän, kuin me maksoimme tästä talosta.
Sinullakin on mahdollisuus muuttaa samalle paikkakunnalle, kuin vanhempasi ja saada iso asunto
Niin ja lisäksi valintoihin kuuluu, että emme tietenkään saa tätä koskaan myytyä, vaan tämä jää kylmäksi ja tyhjilleen meidän kuoltua. Lapsemma saa helposti yksiönsä myytyä, jos haluaa ja rahansa pois.
Niin, mutta eihän se neliöiden määrä välttämättä ole suoraan verrannollinen onnellisuuden kanssa? Vaikka itse en voisi kuvitellakaan asuvani vakituisesti omilani missään muualla kuin maaseudulla.
Elämä on valintoja. Helsingissä se pieni kopperosi voit myydä kymmenkertaiseen hintaan, mitä vanhempasi saa koko talosta.
Ja maapohjan arvo voi helposti olla sata kertainen.
Jossakin Itä-Suomessa myytiin rivitalo 4h+k hintaan 30.000€.
Niin, ajatella. Itse asun 118 neliön pikkutalossa huomattavasti edullisemmin kuin Helsingin jossain hikisessä pikkukopissa. Eikä tarvitse kauas Helsingistä muuttaa.
Tämähän on itsestäänselvyys. Paitsi niille, jotka yrittää saada Kiihtelysvaarasta taloa kaupattua Helsingin hinnoilla.
onko ap.n käynti m,t toimistossa jäänyt väliin vai onko muutenkin idiootti
Niin pienestä neliömäärästä en maksaisi mitään. Ei edes omaa pihaa. Mitä sillä kopilla tekee?
Vierailija kirjoitti:
Niin pienestä neliömäärästä en maksaisi mitään. Ei edes omaa pihaa. Mitä sillä kopilla tekee?
Siellä voi mm. Asua tai vaikka lemmiskellä, jos partneri tai useampi löytyy.
Ajatella.