Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HEINÄturilaat KESKIVIIKKOON***

04.07.2006 |

Eiliset http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7712725&p=&mpage=1&tmode=…

Kiitos gallup-vastauksista. Mielenkiintoista luettavaa. Itse mietin sitä calmette-rokotusta, kun en minäkään omasta neuvolasta ole saanut mitään informaatiota asiasta ja täältä vasta valkeni asianlaita minullekin. Minulla perjantaina neuvola, mutta siellä vastassa (tumpelo-sellainen) sijainen, joten veikkaan, että tietoa ei sieltä suunnalta varmaan saa. Ajattelinkin kysyä synnäriltä, koska hoksasin linkityksen tuonne Venäjän suuntaan, joten mietityttää kyllä todella, että otetaanko vai ei. Haluaisin siis todella keskustella asiasta jonkun sellaisen kanssa, jolla selvä näkemys ja tietämys asiasta. Suututtaa muutenkin, että äitiysneuvolaan laitetaan sijaiseksi sellaisia, joilla ei ole suuntaavaa koulutusta alalle. Tuntuu, että käynnit ovat vähän yhtä tyhjän kanssa:(

Kesähelinä, harmi, kun välimatkaa näin paljon, mutta kirjoitellaan kuulumisia sitäkin ahkerammin tänne:)

Meilläkin tänään pitkästä aikaa riideltiin oikein kunnolla. En tiedä, missä tökkii, kun tuntui taas, ettei toinen ymmärrä yhtään omia fiiliksiä ja sitten kuitenkin väittää, että kyllä ymmärtää, mutta ei osoita sitä (minun mielestä) ainakaan mitenkään empaattisella tavalla. Ja täälläkin iitkettiin ainakin yhden lammikon verran. Suuttunut olen kyllä vieläkin, ja keskustu riidan syystä jatkunee huomenna. Toivottavasti on ehtinyt työvuoron aikana miettiä asiaa uudelleen.

Jotenkin sitä toivoisi, ettei tarvitsisi enää tässä raskauden vaiheessa tuhlata energiaansa minkään asian vuoksi riitelyyn, kun sitä energiaa ja hyvää mieltä tarvittaisiin ihan muuhun. Joskus sitä vaan ehkä odottaa sitten kuitenkin liikoja tuolta kaksilahkeissukupuolelta, että ne voisivat ymmärtää meitä viimeisillään olevia naisia. Mutta toivossa eletään, josko asia valkenisi....

Mietteliäs Carelia ja aktiivinen Tiitiäinen (koittaneeko lohduttaa potkutteluillaan äidin surkeaa mielialaa) 37+3

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....oletteko miettineet jo ihan valmiiksi vauvalle nimen ja löytyisikö hyviä linkityksiä etunimisivustoille? Yritin selailla tuolla nimipalstapuolella, mutta ei osunut kohdalle. Kiitollisena otan vinkkejä vastaan, mistä löytyisi etunimiä, niitä uusiakin.

Vierailija
2/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vielä kärvistellään...aloitinkin uuden pionon jo klo 03...ja tulin vielä lueskelemaan juttuja aikani kuluksi;)

Vedet meni siis jo 2,5h sitten ja nyt supistaa TOOOOSI kovaa n. 4min välein! Olen ollut suihkussa varmaan tunnin ja käppäillyt kämppää ympäri.Väsyttää ihan kamalasti...ukko vetelee vielä hirsiä.

Mietin tässä, että koska sitä lähtisi sairaalaa kohti ajelemaan...välillä, kun oikein mojova suppri tulee, tuntuu, että vauva puskee jo tonne peräsuoleen todenteolla....huii..taas tulee....

auuuuuu

kohta se on menoa!

sitruska 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas Sitruska, jokohan on vauva kainalossa tai ainakin toivottavasti loppusuora häämöttää.

Itsekin aamuyöstä ajattelin, että himskatti meneekö vedet, kun vessaan mennessä tuntui jotakin lorisevan pöksyihin, mutta taisi rakko olla niin täynnä, etten meinannut pöntölle keritä. Mä en mielellään yöllä aloittaisi tuota hommaa, kun sitten joudun yksin lähtemään, kun ei ole ketään lastenvahtia, jota yöllä kehtaisi hätyytellä. Eikä voi ajatella, että aamuun asti odotan, kun viimeksikin vauva tuli tosi nopsasti.

Yöt tulee kyllä nukuttua huonosti ja aamulla sitten klo 7, tuli nuorimmainen huoneestaan huutamaan että puuloo! Eihän siinä auttanut kun nousta keittämään sitä.

Tuota rokoteasiaa olette täällä miettineet, niin tuossa joku aika sitten juttelin ystäväni kanssa, joka on terveydenhoitaja ja hän oli ollut joillakin opintopäivillä, jossa oli käsitelty rokotuksia ja hän oli ainakin henk.koht. sitä mieltä, että niin kauan kuin sitä calmettea tarjotaan, niin kantsii ottaa, koska sitten ajan kanssa, kun ei ihmisiä taas rokoteta, niin saattaa taas alkaa lisääntymään.

Me siis otetaan se ja täytyy vain toivoa, ettei mitään ikävää tälläkään kertaa siitä tule.

Tuohon galluppiin jos vielä vastaan:

Painoarviota ei ole tehty,

Sukupuolta emme tiedä,

Oma painonnousu hui 16 kg ainaki

Vauvan tarvikkeet viittä vaille valmiina, turvakaukalo pitäisi jostakin kehittää, vaippoja ja jotakin muutakin pientä vielä,

Isot sisarukset odottaa jo kovasti, varsinkin 8-v, joka muistaa vielä hyvin nuorimmaisenkin syntymän.

Olikos muuta, en muista nyt, täytynee mennä itsekin aamupalalle.

Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä loppurutistuksiin!

Meriaani rv 38+3

Vierailija
4/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KERRANKIN TÄÄLÄ PIRTEÄNÄ JO MELKEIN VIIDELTNYT JO MEINAA MUISTI REISTATA MUT OLIKO SE SITRUSKA JOLLA VEDET MENI,ONNEA PALJON SINULLA VARMASTI JO NYYTTI KAINALOSSA.

TOIVOTTAVASTI ITSELLÄNIKIN VIIMEISTÄÄN HUOMENNA,JOS SEN KÄYNNISTYKSEN SAIS JO TÄNÄÄN.

G:UNOHTUI TUO CALMETTEEN VASTAUS ELI ME OTETAAN SE,TERKKA SANOI ETTÄ KYLLÄ SITÄ TUBIA ON NIIN YMPÄRI SUOMEA KUITENKIN ETTÄ EI KANNATA JÄTTÄÄ OTTAMATTA KUN SEN VIELÄ NOIN HELPOSTI SAA.

MUTTA NYT LAPSILLE KATTELEEN VAATETTA JA ITTELLE PUSSIT MATKAAN JA KOHTA NOKKA KOHTI SeKS.

SAAS NÄHDÄ SUVIANDE TÖRMÄTÄÄNKÖ!!!

PITÄKÄÄ PEUKKUJA ETTÄ EI TARTTE ENÄÄ TULLA KOTIA,SAAVAT SITTE KANTAA MUT,NÄILLÄ PÖLKYILLÄ ON JO IHAN HANKALA KÄVELLÄKIN.

PIPSALIINU 40+3

Vierailija
5/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tytölle 2 nimivaihtoehtoa ja katsotaan sitten kun syntyy, että kumman nimen näköinen on enenmän :)

Alustavasti ristiäisetkin on ajateltu viettää elokuun 26 päivä. Meidän on pakko hiukan etukäteen suunnitella kun mieheni isä on niin sairas että ei pysty matkustamaan joten mieheni äidin on ilmoitettava etukäteen hoitokotiin koska mieheni isä menee sinne hoitoon. Mieheni äiti on omaishoitaja vaikka hänelläkin on ikää jo 71-vuotta ja saa kerran kuussa viedä viideksi päiväksi miehensä hoitokotiin ns hoitoon...

Välillä on kyllä ihmetellyt kuinka vähän nuo omaishoitajat saavat tukea ja apua vaikka ikääkin on jo tuon verran..

En olekkaan kommentoinut mielipidettäni tuosta rokotteesta, mutta olen sitä mieltä että jos annetaan se niin otetaan. Meille ei ole puhuttu kanssa mitään neuvolassa koko asiasta.

Minulla on ainakin tällä hetkellä pinna sika kireellä. En tiedä johtuuko loppu jännityksestä/malttamattomuudesta jo vai mikä on mutta pinna menee varsinkin mieheen todella helposti ja tulee tiuskittua ihan turhasta. Jotenkin hän vain nyt ärsyttää minua ja välillä tekee sitä ihan tahalteen että suutun...

Huomenna minulla on se aromaattinen jalkahoito jonka sain lahjaksi työkavereiltani. Katsotaan onko jotain vaikutusta mutta varmasti ainakin tulee hyvä olo jalkoihin :) Ainut vain että hiukan noloo mennä jalkahoitoon kun en ole mikään mega jalkojenhoitaja niin jalta aika kehnon näköiset eli varsinkin nuo kantapäät kuivat...

kesähelinää ja neiti 37+1

Vierailija
6/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaan meille.

Täällä vielä kokonaisena.Alkaa jo olla äärimmäisen tuskastunut olo.Monta viikkoa supistuksia eikä synny ei.Edelliset lapset syntyneet kaikki ennen laskettua ja nuorin paljonkin.Nyt on ennätys.Huomenna 40 vk täynnä.

Onnea kaikille jotka olette saaneet pienen suloisen nyyttinne ja jaksamista jotka ovat pakertamassa ja pakertamaan menossa.

Minä ajattelin tänään (mukamas) olla ajattelematta koko asiaa.Olen niinkuin en oliskaan.Ihan kuin onnistuisi.Kävelystä ei tule mitään jne.No te tiedätte.En valita enempää...tsemppiä kaikille.

Musu 76 rv 39+6 94, 95 , 00

Vierailija
7/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenia kaikille muille!!

Toivottavasti saatte käynnistyksenne kesäh. ja suviande=)

Mikähän siinäkin on että aina ku on todella huono yö niin pitää kukkuraksi tapahtua jotain muutakin... viime yönä tyttö heräs painajaisiin ennen viittä ja en saanu kunnolla enää unta sen jälkeen ehkä joskus kaheksan aikoihin nukahdin uudestaan. Sitte sainkin herätä siihen että mies kiikutti poikaa suihkuun kun oli kastellu yöllä sängyn ja tietty siinä sivussa peitot, tyynyt, unilelut....niin että ei kun poika suihkuun ja pyykkäämään silmät ristissä. Mulla on tuntunu kans olevan tuo pipo oikeen extra kireellä muutaman päivän. Kaikki saa kyllä kuulla kunniansa pienimmästäkin asiasta ja huono omatunto kalvaa illallla kun on ollu niin kauhee äiti:(

No jospa tää tästä! Aurinkoista, muttei liian kuumaa päivää kaikille!

Palaillaan.....

Snowy rv 37+4

Ai joo unohdin siitä rokotuksesta, että kyllä me varmaan otetaan jos annetaan. Ja nimiä ei vielä ollenkaan tiedossa=/

Vierailija
8/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko eilisen päivän särki päätä, yölläkin heräsin kauheaan särkyyn. Vauva ei ole juuri liikkunut eilen eikä yöllä eikä tänään...menen puoliltapäivin neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet ja mittauttamaan verenpaineet.

Yöllä tuntui kuin en olisi enää raskaanakaan...kauhea tunne!

Oikea käsi on niin puutunut että en pysty tekemään sillä YHTÄÄN MITÄÄN, en edes kirjoittaa.

Nyt mäkin alan olla jo aika kyllästynyt tähän olotilaan...tulipas tästä nyt yhtä valitusta!

Siitä calmetesta, kyllä mekin se otetaan.

Väsynyt Ras-mam & poitsu 36+6

Vierailija
9/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaille oli tänne luvattu jopa 30 astetta.. Esikoinen lähtee tänään mummin ja ukin kanssa retkellä . Vievät Muumimaailmaan ja ties minne. Vähän jännittää miten menee,kun tulis melkein 5 pvää erossa oloa. Onneksi ovat sen verran lähellä,että jos näyttää pahalle niin kotiin on lyhyt matka.

Mulle tuo ero on varmaan tuskallisin,nyt jo kyynel silmäkulmassa kun katselen tyttö..Yhyy!

Sitruskalle:Voimia-tosin varmaan on vauva jo sylissä :)

Joku kyseli eilen,että mistä tietää milloin vatsalihakset on palautuneet. Mulle neuvottiin,että kannattaa mennä selinmakuulle ja tehdä hitaasti vatsalihas liike. Samalla kun nousee,hengittää hiljalleen ulospäin ja pitää kättä lihasten päällä. Tunnustele kevyesti onko lihakset oikealla kohdalle ja ettei keskelle jää mitään ylimääräistä rakoa. Eli että liike tuntuu oikealla kohdalla.

Ylipäätään kantsii odottaa jälkitarkastukseen asti ainakin.

Jos jollain on asiasta tietoa niin saa jakaa! Mulla asian tarkisti kuntosaliohjaaja..

Nyt pitäis lähteä puistoon tytön kanssa.

-Sushiko 37+5-

Vierailija
10/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruskalle KOVASTI ONNEA! Saanen jo toivotella ;)

Pipsaliinu: Toivottavasti pääsen minäkin jopa käynnistykseen asti ;) Kovasti ainakin yritän!!!! En myöskään ajatellut tulla enää tän masun kanssa sieltä pois vain kaksin :)

Mulla täällä ruoka uunissa, tyttö hoidossa jne..kohta lähden hoitamaan vielä eläimet valmiiksi ja sitten suihkun kautta neuvolaan ja toivottavasti sieltä suoraan äippäpolille..Toisaalta en kyllä pety, jos en vielä tänään pääse, kun todennäköisesti tällä viikolla kuitenkin.

Meillä vain on nyt hiukka harmi homma, kun anopilla ja appiukolla on pe-su vapaata navetalta ja lähtevät mökille. Onneksi hakevat tytön tarvittaessa sinne, mutta kun niillä olisi siellä muutenkin niin kovasti ohjelmaa, ettei viitsisi " häiritä" ..Mutta eipä auta :) Onneksi tyttö on hoidossa koko tämän viikon ja kyllähän se ukon kanssa täällä illat pärjää..

Vauva painaa niin alas, että tuntuu tulevan läpi. Josko paikatkin olisi auenneet lisää (toiveajattelua), niin pääsen lähölle ;)

Kuuma päivä tulossa taas, ei kiva!

Mutta nyt pitänee lähteä tuonne ulos hommiin, että pääsee suihkuun ja lähölle. Ei tässä onneksi vielä kiire ole, mutta pitäisi muistaa kastella kaikki kukatkin ennenkuin ne nuupahtaa tuolla helteessä.

Koittakaahan kärvistellä tällä helteellä!

~suviande ja öttiäinen 40+5~

Vierailija
11/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten käytyä jo synnytyssalissa makoilemassa, mutta takasin päästiin kotiin. Supisteli toissayönä jatkuvasti ja sitten lähdettiinkin sairaalaa kohti, ikävä kyllä supistukset loppui sairaalassa. Kuulemma kuumuus ja kuivuus aiheuttaa supistuksia, käskivät juoda vettä ja sillähän ne on nyt pysynyt sitten aisoissa. Käyrät oli hyvät niin eivät alkaneet avustamaan synnytystä mitenkään. Nyt kyllä sitten on semmoinen olo, että en edes halua synnyttämään, jotenkin alkoi " pelottamaan" kun näki taas synnytyssalin ja kuuli siellä kun jotkut teki tietänsä maailmaan. Noh eiköhän se siitä sitten kuitenkin, nyt pitäisi yrittää nukkua ja levätä kun ei tullut nukuttua sillon toissa yönä ollenkaan. Nyt siis päiväunille, hyviä vointeja kaikille ja muistakaa juoda paljon vettä :)

Maronni 39 +3 ja isoveli 2 v 9 kk

Vierailija
12/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää se minunkin välillä raapustaa tänne,kun aina vain (joka päivä) sivusta seurailen=)

Aamulla kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin...Ei ollut vauva vielä laskeutunut,mutta edellisetkin tosi myöhään laskeutunu.

paino noussu jo 13 kg,höh

sf mitta oli 34

Mä en aio antaa vauvalleni calmettea.Edellisellekkin mietin tosissaan ja veinasin etten anna,mutta tuli sit annettua.Minä ajattelen ettei järkeä antaa ku se lopetetaan sen takia,että siitä ollut enemmän haittaa ku hyötyä!

synnytksestä ei vielä mitään merkkejä,mut onhan tässä viel aikaa=)

Edellinen syntyi 6 päivää aiemmin,mutta saa nähdä miten tämä tulokas.Toivottavasti ei ainakaan kovin paljoa yli mene!

kaveri suositteli vyöhyketerapiaa avuksi,että laskeutuis ja kuulemma auttaa synnytyskipuihin.Voishan sitä testata jos apua ois.

Tietääkö kukaan muuten onko vesirokko vaarallinen vastasyntyneelle.Ystäväperheen lapsella oli kai vesirokko ja saattaa olla että meidän poitsut sai sitten siltä tartunnan.Siinähän on 2 viikkoo itämis aika eli tosi kurjaa, jos just sillon sairastuu ku vauva syntyy.Ettei sit vaan pikkunyyttiin tarttuis. kuulemma ei alle 3 kk imetyksessä olevalle helposti tartu.Mut huoli painaa...sen näkee kyl sitten....

Mukavaa loppuodotusta kaikille!

t,ma81ma 37+6

Vierailija
13/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa jännä kun Sitruska oli kirjoitellut lähdön tunnelmissa,ihan pystyin kuvittelemaan tunteen kun hän kirjoitteli ja tuli taas voimakas supistus..jännää!

Tänään meidän perhe haki mansikat ja laitoin pakkaseenkin jo.Ihan 10kg tuli vain otettua mutta eiköhän niistä taas jotain talvella saa tehtyä ja olen myös melko intohimoinen jäisten mansikoiden jyrsijä :)

Anoppi kävikin kertomassa että mansikka on allergisoiva marja ja muistutti että jos pakastan muita marjoja niin jätän muutamasta rasiasta sokerit pois..jos meinaan siis soseita tehdä vauvalle.Ihan hyvä..en olisi yhtään osannut ajatella että eihän sille vauvalle nyt mitään sokeria syötellä.

Samalla se anoppi toi ihanan potkarin ja puolipotkarit kokoa 62.Pieniä vaatteita kun alkaa olemaan ihan riesaksi asti.

Nyt on turvotus saanut myös minut..sormenpäät ihan nakkina ja jalat näyttää möykkyisiltä,kun neste ei kierrä.Voih voih,kaikkea se raskaus teettää mutta luulen että paljon se sitten antaakin,kun oman nyytin saa rinnalle ensikerran.Iih,en malttaisi odottaa millään enään.

Hitto,koti on taas ihan räjähtänyt.Ovet kun on auki koko päivän ja koira tallustelee eessuntaas ja tykkää nakertaa kävyn olkkarin matolle,niin eipä se paljon muuta vaadi.Mutta eih,en jaksa siivota,en ainakaan nyt päivällä.

Toivottavasti ras-mamilla on kaikki ookoo!?!

Ja nämä yliaikaiset pääsisivät jo " tuskastaan" .

Oumai ja Gore rv 36+6(herranjumala sentäs)

Vierailija
14/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

helteet jatkuu vain pahempana ja käy jo hermoon. Olen kiukkuinen kuin ampiainen ja tuntuu, että pinna palaa ihan tyhjästä:( Kotona ollaan ihan vaan alushousuillamme koko sakki (paitsi minä, jolla on lisäksi nämä iki-ihanat tukisukat reiteen asti..) ja silti iho ihan hiestä nihkeä. Ulos paahteeseen ei voi kuvitella menevänsä, kun lämpömittari alkaa paukutella lähemmäs +40°C.

Vauveli on ollut vähän hissukseen, mutta liikkeitä (muljahduksia) tulee kuitenkin. Huomenna ois taas lääkäri ja nyt ois kontrolliultra onko vauva kasvanut vaiko (lääkärin mukaan) laahako kasvu.. Vertasin eilen kuvista mahan kokoa esikoiselta ja tältä samana rv:nä ja nyt masu oli isompi. Esikoinen oli 3640g, eli en jaksa uskoa, että ois muka liian pieni vauva. täyttää nääs sen verran koko kuvun tämä neiti, että en kyllä yllättyis, vaikka oliskin syntyessään isompi veljeään!

No saas nähdä mitä se lääkäri huomenna tuumaa..

wekku

Vierailija
15/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan Sitruskalle! :D

Tänään oli synnytystapa-arvio poliklinikalla. Lääkäri ultrasi ja katsoi vauvan koon ja pikkuruinen oli ottanut loppuspurtin ollen tänään n.2,9kg(HUI!) Sirompi on vartalotyypiltään kuulemma kuitenkin, kuin ensimmäinen neiti. Lääkäri vertasi vauvan mittoja vanhoihin rtg-kuviin. Kohdunsuulla tilanne kaikenkaikkiaan melko epäkypsä, en sekopäissäni muistanut kysyä millainen, eikä lääkärikään merkinnyt sitä neuvolakorttiin...

Sovittiin uusi käynti 21.7.06 eli parin viikon päähän (n.rv 39) jolloin tehdään lopullinen päätös synnytystavasta. Jos syntyy sitä ennen, saa/mahtuu syntymään alateitse ja jos vauvaa ei kuulu vaan, menen tuolloin sairaalaan ja sitten sovitaan leikkauspäivästä, joka tulisi näiltä näkymin olemaan 26.7. eli päivää ennen laskettua aikaa. Näin ainakin tuumi tämän päiväinen lääkäri. Ihan järkevältä suunnitelmalta kuulosti. Mukava ja pätevä naislääkäri, joka oli erikoislääkäri oli tutkimassa meitä. Katsoi ne istukan virtauksetkin ja kunnossa olivat, eikä vauvakaan enää niin pieneltä vaikuttanut.

Vauva on valmis syntymään, vaikka saisi kyllä vielä esim. viikon pysyä sisässä, eikä tuo ole merkkiä itsestään antanutkaan...joten leikkausta odotellessa :D Toki hyviä käynnistelyvinkkejä otetaan vastaan kohtapuoliin, jos niitä on olemassakaan *virn*

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen!

t.Saraida + pikkuruinen rv 37+0 (Eilen menin vähän sekaisin viikkojeni kanssa jälleen kerran...:)

Vierailija
16/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee taas itsekin jotain raapustella. Voin oikein mainiosti ¿ mieskin tuossa sanoi, etta eihän musta ollenkaan tietäisi, että raskaana ollaan, jos ei olis tuota rantapalloa paidan alla... Kuntosalin sentään jätin jo, mutta vaan siitä syystä, että ulkona on nyt kivaa kävellä, joten ihan turhaan sitä samaa hommaa sisällä tekee. Tosin kävellessä usein alkaa tulemaan painontunnetta alapäähän ja tuntuu inhottavalta. Jotain on vaan pakko tehdä.

Itse en varmaan enää uskaltaisi olla kotona kun vedet mennyt ja suppareita 4min. Välein... mutta en olekaan ennen synnyttänyt. Ja siis onhan se parempi olla niin kauan kotona kuin vain voi. Onnea matkaan, Sitruska!!

Eilen tutkittiin taas ja ekaa kertaa ¿sisältäpäin¿. Olin 2cm auki ja kohdunsuu oli lyhentynyt 70%, joten ei tässä vielä ihan synnytellä varmaankaan. Sf-mitta oli 35cm ja vauva onneksi edelleen raivotarjonnassa. Mahassa liikutaan kovasti.

Gallupasioita (muistankohan enää?): Painoa on tullut jotain 11kg nyt. Vauvan painoarviota ei ole sen kummemmin tehty, mutta nyt lääkäri epäili (ihan tunnustellen), että vauva on jotain 3kg. Sanoi myös, että se on hyvä paino tässä vaiheessa, mutta itse toivon, ettei ihan kauheesti kasvaisi enää. Rokotuksista ei ole täällä puhuttu mitään, joten voi olla ettei sitä sen kummemmin edes kysytä. Ekaa odotellaan, joten vanhemmista lapsista en voi sanoa. Tarvikkeet on aika lailla kasassa, jotain pientä vielä pitää hankkia. Kestovaippoja ajattelin ainakin hankkia, vaikka kertiksia on jo saatu muilta. Mies aikoo laittaa kaukalon autoon pian valmiiksi (meillä on sellainen malli, jossa se alusta jää autoon). Nimi taitaa olla päätetty jo.

Onnea kaikille synnyttäneille ja sitä paraikaa käynnistäville!!! Muille mukavaa odotusaikaa!

Buddy77 rv melkein 38

Vierailija
17/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet ja kaikki hyvin!

Mutta sf-mitasta terkka vähän huolestui, viikko sitten oli 33cm ja nyt 37cm!

Kutsui vielä kätilönkin mittaamaan vaikka kokenut itsekin on ja välillä näytti mitta vieläkin enemmän.

Sanoi että todella iso vauva tulossa...nyt siis painoa jo 3,5kg.

(mahan ymp.mitta mulla 127cm)

Eli lievästi alkoi taas hieman pelottaa se synnytys, mut hyvin se menee, uskottava näin on.

Ja siksi ei enää liikukaan niin paljon, kun ei sovi.

Mut sen verran terkka huolestui, että laittoi tälle perjantaille lääkärille ajan.

Ensi maanantina menen taas synnytyssalille kokoarvioon.

Ras-mam & poitsu 36+6

Vierailija
18/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sitruskalle vauva on varmaan jo kainalossa:)

Itse olin siis tänään äippäpolilla synnytystapa arviossa.

Vauvan painoarvio olisi nyt n.3kg.Kohdunsuu on tiukasti kiinni joten sain vielä uintiluvan parille päivälle.En olekaan uimassa vielä käynyt.

Edellytykset alatiesynnytykselle on hyvät ja vauvakin oli kääntynyt pää alaspäin mutta ei ole vielä kiinnittynyt kanavaan.Toivon kyllä hartaasti ettei menisi paljoa yli lasketun ajan.Olisi niin ihan saada jo oma nyytti kainaloon.Meilläkin on vauvalle jo kaikki valmiina.Vaatteita tosin ei ole paljon mutta jos meille tulee tyttö niin miehen serkulta ja minun serkulta saamme kassi kaupalla tytön vaatteita.Enimäkseen minulla on enemmän pojalle sopivampia.

Vaikka kaikki veikkavat että meille tyttö tulee ja itsekkin olen siihen suuntaan kallistunut mutta ei sen väliä kunhan tulee terve lapsi.

Mies ei ota oikeen kantaa siihen calmette rokotukseen ja en oikein itsekkään vielä tiedä.Mutta eiköhän se päätös tässä tule. Meillä ei ole vielä nimiä lyöty lukkoon.Mies ei halua miettiä ennenkuin vauva on syntynyt.Mutta voimia kaikille ja toivotaan että kaikilla menee nämä viimeiset viikot ja päivät hyvin.Ja onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille kyllä se päivä meillekkin koittaa:)

T:Sweety20 ja " osmo" rv 37+2

Vierailija
19/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sitruskalle :-)!!!

Juu, itselläni oli tänään neuvola ja kaikki oli ihan hyvin, paino taasen tippunut melkein kilon viikkoa kohti :-), olen kyllä tyytyväinen kun ei nyt tämän raskauden aikana ole tullut kuin 6 kiloa, jotenkin tuntui oudolta käydä neuvolassa kun kuitenkin tiedän että 21.7. leikkaavat, mutta tulipa kaikki arvot katsottua ja vauvan sydänäänet kuunneltua. Nyt vain odottelen sinne sairaalan menoa....ja toiveissa olisi että voisi vaikka vedet mennä aikaisemmin niin pääsisi sitten hommiin ja saisi vauvelin kotiin.

Tänään käytiinkin miehen kanssa kahdestaan kaupungissa asioilla ja torilla käytiin kahvit juomassa :-) kun lapset oli hoidossa, oli kyllä ihan mukava olla ihan kahdestaan ja katsella kesäelämää kaupungilla.

Että tällaista, nyt pyykit hakemaan narulta ja saunaan!

Lämpöisin terkuin: Tupuhupuna+ rv 36+6

Vierailija
20/21 |
05.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli minullakin käytyä ja meinasin siellä, että tulin viimeistä kertaa:) Vauvan kanssa sitten seuraavan kerran... Sain ekan yliaikaisajan polille perjantaiksi ja ajattelin, että silloin käynnistetään. Tietty riippuu tohtoreistakin, mutta tämä mamma alkaa olla aikas kypsä. Maha suorastaan roikkuu alhaalla ja on koko ajan tiellä. Näin unta viime yönä, että poika painoi 5300g syntyissään. Järkytyin kun heräsin... Ja mittelin kauan mahan kokoa:)

Ihana kun terkalla oli sijainen ja se sai sf-mitankin 3cm pidemmäksi kuin kukaan aiemmin. Tosin mittasi sen häpyluun keskeltä vauvan takapuoleen. Oikeastihan se pitäisi mitata häpyluun päästä kohdunpohjaan:) Ja hemoglobiinikin oli muka laskenut 110:een. Se lypsi sitä verta pipettiinsä ja taisi se jäädä hieman vajaaksikin. Tuskin oli kunnollinen näyte. No mittaavatpahan herkemmin sitten synnytyksen jälkeen, jos vuodan paljon. No sydänäänet kuunneltiin ja ne oli hyvät. Ja rr ok. Eli tärkeimmät mulle.

Toivottavasti Suviande on päässyt tositoimiin. Mäkin haluan...

t.mm ja pieni 40+3