Lue keskustelun säännöt.
Mikä tehdä? Perheen sisällä erilaiset näkemykset elämästä koronan aikaan
12.05.2020 |
Niin, perheen sisällä vanhemmilla erilainen näkemys siitä, miten korona-aikaan toimitaan ja nähdään/ollaan näkemättä tuttuja. Mies on lähdössä kaveriporukalla kesäkuun alussa mökkeilemään. Emme ole nähneet tuttavia tai kyläilleet. Ulkona näkeminen olisi itselle ok jos turvaväleistä huolehditaan, mutta mökki on pieni eikä turvavälin pitäminen onnistu. Miten toimia? Mies on lähdössä reissuun, itse sanoin että olkoot sitten kaksi viikkoa reissun jälkeen jossain eristyksessä, mutta kotiin en haluaisi kaikkien reissussa olevien perheistä pöpöjä (9 lähtijää). Huoh.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
No, juuri noin kai on toimittava kuin meinasit. Meilläkin on puolison kanssa hieman eri käsitys tarvittavien rajoitusten ja hätävarjelun määrästä. Osin olemme myöntyneet toisen mielipiteisiin, vaikka olemme itse eri mieltä. Osin on vain tarvittava omaa linjaa ja huolellisempi pesee käsiään vimmaisemmin.
Mutta tuo nyt on sen verran iso mielipide-ero, että ei voida olettaa sujuvan ilman jonkinlaista reipasta linjausta. Jos ei suostu telttailemaan mökin pihassa, niin pidätte vähintään kotona etäisyyttä: tekee itse omat ruoat ja siivoaa astiansa, oma käsipyyhe, nukkuu eri huoneessa.
Tällä hetkellä on ilmeisesti varsin heikko todennäköisyys sairastua, etenkin jos kaikki muut ovat olleet kotioloissa. Mutta kun koukut aukeavat yms. on tietysti riski isompi. Tuleepahan vähintään harjoiteltua sitten sitä tilannetta, että jompikumpi teistä oikeasti on sairaana!