Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita n. 30 v. joilla ei ole koskaan ollut kokoaikasta, vakituista työtä?

Vierailija
12.05.2020 |

Minä olen 29-vuotias enkä ole vielä onnistunut saamaan työtä, joka olisi vakituinen täysillä tunneilla. Olen kaupan alalla. Muutama täysituntinen on ollut, mutta ne on olleet määräaikaisia sopimuksia. Kaksi vakituista nykyinen työ mukaanlukien, mutta osa-aikaisia, joten on haettava myös soviteltua päivärahaa pienen palkan lisäksi.

No joo, onneksi on edes joku työ joten ehkäpä se vielä joskus avaa oven kokoaikatyöhön (etsin toimistotöitä), mutta kyllä tämä turhauttaa. Haluaisimme ostaa miehen kanssa jo oman kodin, mutta minkäs teet kun minun työmäärillä ei lainaa saa. Muutenkin inhottaa se, että en pysty leipää tuomaan pöytään täysin itse ansaitsemillani rahoilla, vaan tarvitsen lisäksi yhteiskunnan apua.

Opiskelu työllistävämpään ammattiin on kyllä suunnitelmissa, tietäispä vaan mikä ammatti se olisi. Pelkästään rahan takia en haluaisi uutta tutkintoa, en halua toista kertaa alalle jolla en viihdy. Jos en toimistohommiin pääse niin tosiaan pakko jotain keksiä, koska kaupan alalla ei nykyään tunnu olevan kuin päälliköillä kokoaikaiset työt, enkä halua esimieheksi enkä uskoisi sellaisena pärjäävänikään.

Muita? Millä alalla olette?

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sote alalla jotkut vakinaistetaan nopeasti tiedän Miehen joka sairaanhoitaja sai vakipaikan noin 2 vuodessa valmistumisestaansa. oli 25 vuotiaana jo vakituinen ja on yhä samassa työpaikassa. Että tämä Mies-airaanhoitaja sai aika nopeasti vakkaripaikan. Kävi vissiin tuuri että 2 vuodessa valmistumieseta vakkariksi hänellä Kuitenkin sote ala ei vakinaista nopeasti kaiketi mutta kyseinen mies hoitaja vakinaistettiin nopeahkosti

Vierailija
82/82 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvältä näitä täälläkään. Olen ihan arvoton  vitsi jos miettii työnantajan kannalta. Kukaan järkevä ei voi palkata minua ilman työkokemusta. Siihen vielä se, että olen kaikkea muuta kuin sellainen ihminen, jota he hakevat. En usko minun koskaan pääsevän kunnolla töihin tälle menolla. Se juna meni jo. Hävettää vähän. Jos on pilannut elämänsä jo 26-vuotiaana ja samalla tietää miksi se kaikki on mennyt näin ja löytää siihen monta asiaa. Siinä mielessä olen arvoton. Tämä tilanne määrittelee minut kuitenkin. Ei sillä ole väliä millainen olon, kun olen epäonnistunut.

Minä katson, että yhteiskunta on epäonnistunut jos ei pysty takaamaan vakituisia työsuhteita ihmisille.

Sitten vongutaan, että miksi hedelmällisyysluku on pudonnut jonnekin 1,3.een per nainen. Syytä ei tarvitse miettiä, jos aivot toimivat.

Olet oikeassa. Lisäksi parikymppisiltä on viety ostovoima. Jos halutaan, että ihmiset perheellistyvät ja tekevät lapsia, niin silloin pitäisi olla mahdollisuus parikymppisillekin päästä kunnollisiin työtehtäviin joista maksetaan oikeaa palkkaa. Myös omaan asuntoon pitäisi pystyä pääsemään nopeammin kiinni. Nuoremmista ikäluokista on tehty persaukisia pakottamalla nämä opiskelemaan vuosia, jotta saisivat jonkin "dead end" nollatuntisopparin tai perushomman jota pystyisi hoitamaan ilman koulutusta. Ostovoima on mennyttä. Sitten ihmetellään huuli pyöreänä miksi ei hankita lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla