Teini ei halua mennä isälleen. Pitääkö pakottaa?
Mitä mun äitinä pitäisi tehdä. Sopimuksessa lukee et yksi arki-ilta viikossa. Teini ei halua mennä. Pienemmät lapset menee mielellään. Isä ei laita viestiä tms. lapsille, minun pitää kertoa heille, milloin on isäpäivä. Kerron teinille toki. Sanoo, ettei halua mennä. Mitä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (32)
Ei mitään. Vanhemmilla ei ole tapaamisoikeutta lapsiin, vaan lapsilla vanhempiin. Lapsi voi myös valita olla tapaamatta vanhempaa.
Ei voi eikä kannata pakottaa. Jos ei halua niin ei halua ja piste. Ymmärrän teiniä täysin.
Vierailija kirjoitti:
Kysy lapselta, miksi ei halua mennä.
Ei oo tekemistä, kuulemma. On kerrottu isälle myös tämä.
Ap
Sanot lastesi isälle, että on aika ottaa itse vastuuta asiasta. Sinun palvelusvuotesi on ohi.
Ei pidä pakottaa. Teini-ikäisten ja lasten ääntä pitäisi kuunnella enemmän. Toinen vanhempi voi olla ikävä luonteeltaan tai sitten teini haluaa jo päättää elämästään itse, kuulostelee että miltä tuntuu. Miksi hän kotoaan lähtisi jatkuvasti jonnekin, jos se kuormittaa ja hänellä on jo muutkin menot /tekemiset. Ehkä isä voi itse sopia tulevansa lähelle tapaamaan joskus, jos on ihan pakko nähdä, mikäli se sopii teinille - ei väkisin
Vierailija kirjoitti:
Sanot lastesi isälle, että on aika ottaa itse vastuuta asiasta. Sinun palvelusvuotesi on ohi.
Tämä. Oon sanonut ja muistaa viikon. En jaksa enää. Ehkä syyttää mua jossain kohti tapansa mukaan siitä, etten ole tukenut hänen ja lasten suhdetta. Mutta en jaksa välittää enää. Enkä tekohengittää sitä suhdetta, jota hän ei ylläpidä. Mutta tuntuu pahalta. Jä vähän myös ärsyttää, et en saa olla yksin. Tarvitsisin sitä, että jaksan olla läsnäoleva äiti.
Ap
Sano teinillesi, että soittaa tai laittaa itse viestiä isälleen siitä, ettei olkaan tulossa sovittuun tapaamiseen.
Eihän teinin ole pakko tavata isäänsä isän kotona, eikä samana iltana kuin pikkusisarukset ovat siellä. Esim. yhteinen harrastus tai jotain, voisi olla toimiva tapa tavata teinin kanssa. Mutta sitä sinä et voi heidän puolestaan suunnitella etkä päättää. Heidän on tehtävä se itse, yhdessä.
Näin nuorena joka pakotetaan isälleen vastentahtoa
Sun lapsesi tulee suoraansanottuna vihaamaan sinua jos pakotat sinne<3
En halua olla epäkohtelias mutta jos isänsä luona tapahtuu jotain epämukavaa siitä ei välttämättä uskalla kenellekkään kertoa koska asia lähtisi käsistä.
Meillä oli samanlaista. Ex.n uusi vaimo vei kaiken ajan. Meillä ex tajusi yskän.
Sanoin tämä on sinun lapsesi, sinä olet isä ja lapsesi ei halua tulla luoksesi. Mitä aiot tehdä
Anna teinin olla rauhassa. Usko minua, tiedän kokemuksesta, että se on pitkän päälle paras neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Niinkö kovin panettaa että pakko pakottaa menemään?
Ap ei halua pakottaa, mutta sinä käännät asian nurinkurin ja saat jotenkin seksinkin kytkettyä mukaan. Oletko eroisä, joka ei ota lapsiaan ikinä luokseen, ettei ex vaan pääse harrastamaan seksiä :D
Teini ei mene. Se on hänen päätös. Isän pitää ymmärtää sitä ja jonkun selittää miksi ei nyt käy. Isä voi itse kysyä vaikka kahvilaan teiniä jos haluaa äidin kautta, mutta edelleen lapsen oma päätös. Isä on ehkä itse mokannut tai teini ei kestä isää?
En pakottanut. Lapset ei ole ollut isällään vuosiin ja ovat jo ehtineet kasvaa aikuisiksi.
Sinulle kuitenkin kelpaa isältä tulevat rahat niin jos et pakota niin luovukko miehelle asettamista maksuista? Luulen kyllä että olet niitä naisia jotka ovat vain tyytyväisiä kun mies ei näe lastaan vaikka sen elämän joutuu maksamaan.
Elariasiat olisi paljon hyväksyttävämpiä jos naiset joutuisi todistamaan että käytti elarit lapseen ja todistaa että itse käyttää saman verran. Mutta eihän naiset suostu mitään todistamaan kun vaatii että pelkkä puhe pitää riittää vaikka kaikki tiedämme että ei ole niin pientä asiaa mistä naiset ei valehtele itselleen etuja tai taloudellista hyötyä
Pyydä isää keskustelemaan teinin kanssa. On isän velvollisuus selvittää, miksi teinille on vaikeaa lähteä hänen luokseen. Et äitinä ole vastuussa isän ja lapsen suhteen tilasta.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä isää keskustelemaan teinin kanssa. On isän velvollisuus selvittää, miksi teinille on vaikeaa lähteä hänen luokseen. Et äitinä ole vastuussa isän ja lapsen suhteen tilasta.
Ei saa ikinä pakottaa teiniä keskustelemaan väkisin isän kanssa. Isä voi olla vaikka mikä diktaattori tai alistava - koskaan ei tiedä. Tai muuten epämiellyttävä. Isä ei saa selvittää mitään ominpäin.
En tiedä.