Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa Vain 19 uutta tartuntaa?

Vierailija
12.05.2020 |

Ja eilen joku 20.
Uskoakko?
Miten ne noin yhtäkkiä voi tipahtaa.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te tuomiopäivän pasuunat: tunnetteko montakin koronaan sairastunutta? Itse en tunne ketään enkä ole kuullut huhujaan kenestäkään sairastuneesta.

Itse tunnen kaksi sairastunutta (toinen helsinkiläinen, toinen vantaalainen) ja tämän lisäksi miehen työpaikalla (vantaa) on ollut useampikin sairastunut, mutta näitä en siis tietenkään tunne.

Vierailija
82/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työpaikalla ollut pienimuotoinen koronaepidemia (pk-seudulla) niiden keskuudessa, jotka eivät ole olleet etätöissä. Kun joku kyseli tunteeko joku jonkun koronaan sairastuneen. Yksi on myös ollut teholla melkein kaksi viikkoa, nyt käsittääkseni päässyt tavalliselle osastolle.

Sen mitä kuulumisia olen kuullut, niin raju tauti on, ei mikään tavallinen talviflunssa. 

Ei yhtään kyllä tee mieli kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan testeihin päässyt Helsingissä. Eivät myöskään ottaneet vastaan terveysasemalle oireiden perusteella.

Et käytä rekisteröityneenä http://www.omaolo.fi -palvelua? Jos olet rekisteröitynyt niin sinuthan oikein kutsutaan testiin.

Minähän en tuollaisiin rekisteröidy, mutta täytin kyselyn ja tarjosivat testiä. En ole menossa, koska mitä se auttaa? En tee mitään sillä tiedolla (tai oikeammin vain varmistuksella) että tämä on nyt koronaa. Tiedän sen testaamattakin ja tiedän jopa mistä tämän sain.

Vierailija
84/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on työpaikalla ollut pienimuotoinen koronaepidemia (pk-seudulla) niiden keskuudessa, jotka eivät ole olleet etätöissä. Kun joku kyseli tunteeko joku jonkun koronaan sairastuneen. Yksi on myös ollut teholla melkein kaksi viikkoa, nyt käsittääkseni päässyt tavalliselle osastolle.

Sen mitä kuulumisia olen kuullut, niin raju tauti on, ei mikään tavallinen talviflunssa. 

Ei yhtään kyllä tee mieli kokeilla.

Ja jatkan, jotkut jotka ovat työpaikalta nyt sellaisessa "flunssassa", että pärjäävät kotona, eivät ole menneet testeihin. Eli kaikki tapaukset eivät tosiaan tule ilmi, oireisiltakaan. 

Vierailija
85/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te tuomiopäivän pasuunat: tunnetteko montakin koronaan sairastunutta? Itse en tunne ketään enkä ole kuullut huhujaan kenestäkään sairastuneesta.

Itse tunnen kaksi sairastunutta (toinen helsinkiläinen, toinen vantaalainen) ja tämän lisäksi miehen työpaikalla (vantaa) on ollut useampikin sairastunut, mutta näitä en siis tietenkään tunne.

Pääkaupunkiseudulla ehkä saattaakin tuntea koronaan sairastuneen, mutta täällä periferiassa eipä juurikaan, kun sairastuneitakaan ei ole kuin muutama.

Vierailija
86/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla ehkä saattaakin tuntea koronaan sairastuneen, mutta täällä periferiassa eipä juurikaan, kun sairastuneitakaan ei ole kuin muutama.

Sen takia tuntuukin täysin järjettömältä, että hallitus haluaa tämän pk-seudun tilanteen sinne periferiaan vaikka väkisin kun toisinpäinkin voisi toimia.

Sen uudenmaan eristyksen olisi pitänyt olla pk-seudun eristys eli vain hki, vantaa, espoo ja kauniainen. Melkein olisi silloin riittänyt että olisi eristetty kehä III:n sisäpuoli eli lähinnä hki ja sitten tarvittaessa laajennettu muihinkin pk-seudun kaupunkeihin. Ei hlvetti jonkun nurmeksen ravintoloita ja kahviloita tarvitse sen takia sulkea, että Kontulassa tai lauttasaaressa on kunnon tautipesäke. Riittää kun pitää huolen siitä ettei nämä ihmiset liiku rajatulta alueelta mihinkään, jotta saadaan tauti aisoihin ja altistusketjut lyhyiksi.

Vierailija
87/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tulla taas tipottain pitkin päivää? Eihän ennen klo 12 tiedetty monistakaan sairaanhoitopiireistä ja osa päivittää tiedot vasta klo 14 aikaan. Oikeastaan vasta iltapäivällä voidaan tietää eilisen tiedot luotettavasti koko maasta.

Tietysti, jos trendi on laskeva, on se äärimmäisen hienoa! Paha vaan veikkaan uuden ryppään tulevan näiden hamamisekopäiden vuoksi.

Seuraavat tulevat, kun juopot suomalaiset pääsevät kesäkuntoaan kokeilemaan.

Vierailija
88/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä vauhkotaan koulujen avaamisesta. Oulussa viimeisen kahden viikon aikana tullut 1 uusi tartunta (sunnuntaina, edellinen yli viikko aiemmin). Naapurikunta Kempele on ollut pidempään 5 tartunnassa. Muissa lähikunnissa (Liminka, Tyrnävä, Muhos) alle 5, kun eivät listoilla näy. Iissä (pohjoispuolella Oulua) näemmä 10, mutta se onkin sellainen pitäjä, josta kuljetaan Oulun lisäksi myös Länsi-Pohjan alueella töissä eli tartunnat voivat olla Kemi-Tornio -lähtöisiä. Pudasjärveäkään ei näy listoilla eli 0-4 tartuntaa (tämä siis seuraava kunta Oulusta koilliseen mennessä)

Aika rauhallinen tilanne täällä ainakin näemmä on.

Täällä ei pääse testeihin. Omassa kunnassa on kuulemma ollut 4 koronatapausta. Oulun alueen tilanne on oikeasti paljon pahempi.

- lähikunnasta

Jostain ylen jutusta luin, että Oulussa tehdään 700 testiä päivässä.

Minä pääsin Oulussa testiin tosi lievillä oireilla.

Vierailija
89/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin tuntuu harmittavan kun luvut laskee :D

Harmittaahan se jos menee ensiluokkaisesti kasvatettu hysteria hukkaan. Massapsykoosi vaatii että massat lähtee mukaan. Av-mammat vielä yrittää panikoida mutta vaikeampaa se varmasti on kun sairaalassa olevien määrä alkaa olemaan sellainen että tietää jokaisen nimen.

Vierailija
90/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia tuntuukin täysin järjettömältä, että hallitus haluaa tämän pk-seudun tilanteen sinne periferiaan vaikka väkisin kun toisinpäinkin voisi toimia.

Sen uudenmaan eristyksen olisi pitänyt olla pk-seudun eristys eli vain hki, vantaa, espoo ja kauniainen. Melkein olisi silloin riittänyt että olisi eristetty kehä III:n sisäpuoli eli lähinnä hki ja sitten tarvittaessa laajennettu muihinkin pk-seudun kaupunkeihin. Ei hlvetti jonkun nurmeksen ravintoloita ja kahviloita tarvitse sen takia sulkea, että Kontulassa tai lauttasaaressa on kunnon tautipesäke. Riittää kun pitää huolen siitä ettei nämä ihmiset liiku rajatulta alueelta mihinkään, jotta saadaan tauti aisoihin ja altistusketjut lyhyiksi.

On Suomessa paljon pahempia alueita kuin pääkaupunkiseutu. Helsinki oli vasta 5. tartuntojen suhteessa väestöön. Ylitorniolla on kolme kertaa suurempi riski saada tartunta kuin Helsingissä.

Vierailija
91/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne saa 20 testiä päivässä...

Vierailija
92/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, mikä ihmeen sanahirvio on UUSI NORMAALI! Kuka näitä keksii!

Laura Huhtasaaren keksintö alkujaan, niin kuin kaikki muutkin huonot jutut.

Vierailija
93/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan huvin vuoksiko oma lapseni oli 2 viikkoa karanteenissa, kuten kaikki muutkin samassa päiväkotiryhmässä olleet? En tosiaan tiedä kuka oli tuo lapsi, joka oli sairastunut koronaan, mutta että ihan lumeenako oltaisiin tartuntatautivirastosta yhteydessä ja pyydetään ilmoittamaan jos oireita tulee?

Pistä ihmeessä se foliohattu vielä syvemmälle päähäsi

Vierailija
94/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tays alueella testataan herkästi. Nyt kaksi päivää ilman tartuntoja. Kuulemma testeissä ei käy juuri ketään. Ilmeisesti ei siis ole oreitakaan...

Vierailija
95/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epidemia hiipui. Niinkuin pitikin.

Vierailija
96/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan, etten ole yrittänytkään päästä testiin, vaikka mulla on pientä kröhää. Testausasema auki vain toimistoaikoina, sijainti 25 km päässä meikäläisen majapaikasta. Onneksi olen etätyössä, voin asettaa itseni karanteeniin seuraavaksi pariksi viikoksi tai pyytää testausta, jos olo pahenee.

Sama juttu. En tosiaan lähde hakemaan itselleni tartuntaa paikallisbussista (tai tartuttamaan muita matkustajia) kun olen vältellyt ihmisiä pian 8 viikkoa ja ainoastaan ulkoillut. Sen omaolo-kyselyn perusteella minulla on todennäköisesti korona ja tarjottiin testiä, mutta koska näiden oireiden kanssa pärjään kotona eikä se testi minuakaan paranna niin antaa olla. Tilanne on toinen jos/kun oireet onkin yht'äkkiä niin pahoja etten enää kotona pärjää mutta niin kauan kun on vaihtoehto niin minä en tilastossa näy.

No mistä olisit koronan saanut?

Vierailija
97/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte testeihin, liioitelkaa oireet. Tässä asiassa ei kannata nyt olla liian rehellinen.

Vierailija
98/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä vauhkotaan koulujen avaamisesta. Oulussa viimeisen kahden viikon aikana tullut 1 uusi tartunta (sunnuntaina, edellinen yli viikko aiemmin). Naapurikunta Kempele on ollut pidempään 5 tartunnassa. Muissa lähikunnissa (Liminka, Tyrnävä, Muhos) alle 5, kun eivät listoilla näy. Iissä (pohjoispuolella Oulua) näemmä 10, mutta se onkin sellainen pitäjä, josta kuljetaan Oulun lisäksi myös Länsi-Pohjan alueella töissä eli tartunnat voivat olla Kemi-Tornio -lähtöisiä. Pudasjärveäkään ei näy listoilla eli 0-4 tartuntaa (tämä siis seuraava kunta Oulusta koilliseen mennessä)

Aika rauhallinen tilanne täällä ainakin näemmä on.

Oulun tilasto ei taida olla ihan ajantasainen...

Vierailija
99/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän päivän lukemat on viikonloppuna testattuja. Sunnuntaina oli äitienpäivä ja hyvä ilma, ei sillon lähdetä päivystykseen ellei pää ole irti.

Vierailija
100/108 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On Suomessa paljon pahempia alueita kuin pääkaupunkiseutu. Helsinki oli vasta 5. tartuntojen suhteessa väestöön. Ylitorniolla on kolme kertaa suurempi riski saada tartunta kuin Helsingissä.

Paskat ole. Ylitornion asukastiheys on alle 2 ihmistä neliökilometrillä. Helsingissä se on jotain 3000.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi