Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pitkät hiukset vaikea kasvattaa

Vierailija
12.05.2020 |

Mihin asti teillä on hiukset? Kauanko oot kasvattanut? Miten saisin kasvamaan nopeemmin?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei hiukset kasva kuin olkapäille asti ja minulla on vieläpä hyvin lyhyt kaula. Hiusten latvat hamppuutuvat ja takkuja pitää välillä leikata saksilla, kun niitä ei saa muuten auki. Hiukset on ohutta ja lasimaista laatua ja niitä on paljon, joten raskaina ne valuvat pitkin päätä. Rasvoittuva päänahka rasvoittaa hiukset puolessa vuorokaudessa ja jokapäiväinen pesu hamputtaa latvoja lisää. Minulla ei ole hiuksissa mitään käsittelyjä.

Pesetkö liian hoitavalla pesuaineella tai käytätkö hoitoainetta muuallekin kuin latvaan kun päänahkasi niin rasvoittuu.

Hiusten latvoihin saa myös jätettävää hoitoainetta.

Yrittäisin kahden päivän pesuväliä siten, että niskahiukset kiinni ja puolen pään pesu lavuaarissa. Näin päänahka tulee suurelta osin pestyä ja kuitenkin latvat säästyvät pesulta.

Ja kyllä niitä latvoja kannattaa tasoittaa ja siistiä n. 6 viikon välein.

Kiitos, mutta en kysynyt hoitoneuvoja.

Vierailija
42/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tukka alaselkään/pepun rajoilla asti ja se vaan kasvaa hurjaa vauhtia. Yli sentti tulee kuussa pituutta varmasti. Joka kesä leikkaan keskivaiheille selkään, kun kuumuudessa on kivempi olla kevyellä tukalla. Leikkaan myös aina huonot latvat pitkin vuotta pois ja silti joka kevät tukka yltää taas alaselkään. Tukka on myös paksu ja vahva. Huollan sitä paljon hiusöljyillä ja hoitosuihkeilla. Luin joskus että joillain on hiuksen ikä 2-3vuotta ja toisilla voi olla jopa 6vuotta.siksi joillain ei kasva pitkäksi vaikka kuinka yrittävät, hius tippuu aina enben kun ehtii kasvaa. Olen päätellyt että mulla on varmaan tuon 6 vuotta hiuksen ikä ku ne kyllä kasvaisi yli pepun jos antaisin. Kai tässä voi lähinnä vaan geenejä kiittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Riippuu niin geeneistä

Vierailija
44/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa, mutta se vaan kestää ihan järkyttävän pitkän aikaa.

Oikeanlaiset hiustenshampoot ovat todella tärkeät. Liian kuiva päänahka esim rasvoittuu normaalia nopeammin ja näin hiukset rasvoittuvat nopeammin, kun päänahka yrittää itseään kosteuttaa.

Hoitoainetta ei kannata edes käyttää, tai jos on pakko, niin pelkästään latvoihin.

Vitamiinit ovat kaikista tärkeimmät. Hiukset tarvitsevat niitä ollakseen vahvoja ja kasvaakseen, jos on puutteita niin ei hiukset ja kynnetkään kasva. Myös nesteytys on tärkeässä roolissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan