Onko pitkät hiukset vaikea kasvattaa
Mihin asti teillä on hiukset? Kauanko oot kasvattanut? Miten saisin kasvamaan nopeemmin?
Kommentit (44)
Mulla on tukka alaselkään/pepun rajoilla asti ja se vaan kasvaa hurjaa vauhtia. Yli sentti tulee kuussa pituutta varmasti. Joka kesä leikkaan keskivaiheille selkään, kun kuumuudessa on kivempi olla kevyellä tukalla. Leikkaan myös aina huonot latvat pitkin vuotta pois ja silti joka kevät tukka yltää taas alaselkään. Tukka on myös paksu ja vahva. Huollan sitä paljon hiusöljyillä ja hoitosuihkeilla. Luin joskus että joillain on hiuksen ikä 2-3vuotta ja toisilla voi olla jopa 6vuotta.siksi joillain ei kasva pitkäksi vaikka kuinka yrittävät, hius tippuu aina enben kun ehtii kasvaa. Olen päätellyt että mulla on varmaan tuon 6 vuotta hiuksen ikä ku ne kyllä kasvaisi yli pepun jos antaisin. Kai tässä voi lähinnä vaan geenejä kiittää.
Ei ole vaikeaa, mutta se vaan kestää ihan järkyttävän pitkän aikaa.
Oikeanlaiset hiustenshampoot ovat todella tärkeät. Liian kuiva päänahka esim rasvoittuu normaalia nopeammin ja näin hiukset rasvoittuvat nopeammin, kun päänahka yrittää itseään kosteuttaa.
Hoitoainetta ei kannata edes käyttää, tai jos on pakko, niin pelkästään latvoihin.
Vitamiinit ovat kaikista tärkeimmät. Hiukset tarvitsevat niitä ollakseen vahvoja ja kasvaakseen, jos on puutteita niin ei hiukset ja kynnetkään kasva. Myös nesteytys on tärkeässä roolissa.
Kiitos, mutta en kysynyt hoitoneuvoja.