Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pitkät hiukset vaikea kasvattaa

Vierailija
12.05.2020 |

Mihin asti teillä on hiukset? Kauanko oot kasvattanut? Miten saisin kasvamaan nopeemmin?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossahan ne roikkuu mukana ja kasvaa koko ajan ilman että mitään niille tarttee tehdä. Geenilotossa täysvoitto hiusten suhteen 😁

Vierailija
2/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän yksilöllistä. Monilla on tietty raja, mitä pidemmiksi eivät vain millään kasva (tasapaksuisina ja hyväkuntoisina). Mulla tuo raja kulkee vyötärössä, tuon pidemmiksi en ole saanut siisteinä kasvamaan.

Kolme vuotta taisi mennä kun sain kasvamaan polkkatukasta pitkiksi, siis jonnekin lapaluille asti yltämään. Vyötärölle asti sitten pidempään, mutta siihen en osaa sanoa aikaa, paljonko meni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Mulle tosin tulis semmonen Juice -tyyppinen sulkapallo tukka.

Vierailija
4/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kasvoi ihan ittekseen, ei tarvinnut edes lannoittaa. Kai siinä vuosia meni, mulla oli joskus nuorena pyllyyn asti yltävä näyttävä tukka. Sitten kun ihmiset alkoivat puhutella tukkaa eikä naista, kyllästyin ja  leikkasin lyhyeksi.

Vierailija
5/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan hirveän vaikea kasvattaa, yrittävät katketa koko ajan, yölläkin joutuu laittamaan sakset lukkojen taakse kun muuten hiukset mokomat menisivät itse pätkimään itsensä.. onneksi ei sentään kaljuksi ole vielä ajellut, herran jestas.. kyllä on niiiiiin vaikeeta!!!!!

Vierailija
6/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekseen ne on kasvanut. Huono puoli on se, että tekeepä mitä tahansa fyysistä, vaikkapa kolaa lunta tai raivaushommia, niin kaulus hankaa sellaisen täysin selvittelemättömän takun osaan hiuksia. Ainoa keino on leikata tuo takku pois saksilla.

Mahtaako tuohon olla jollakin ystävällisellä hyviä neuvoja että miten välttää tuollaiset takut.

Vierailija
7/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mies leikkas häntäluumitasta vyötärölle, en saa itse suoraan. Meneehän siinä jokunen vuosi, mutta ne kasvavat ihan itsekseen, tekemättä mitään.

Vierailija
8/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla se selviää, koska hiuslaatuja on erilaisia. Tukan määrä eri kohdissa päätä on myös erilainen. Samoin hiusten kasvutahti ja yksittäisen hiuksen paksuus/joustavuus/katkeilevuus on erilainen (ja voi olla erilainen eri kohdissa päätä).

Esim. itselläni on eniten hiusta niskassa ja sellainen hiuslaatu, joka herkästi latvoista kuivuu hoitoaineesta huolimatta. Minun on hankala kasvattaa päälimmäisistä hiuksista pitkiä, koska niitä on ohuelti ja ne tuntuvat hapertuvan. Siispä olen sinut kerrostetun leikkauksen kanssa ja kasvatan hiuksia sen puitteissa, jos olen kasvattaakseni. Tasapitkää selkään ulottuvaa tukkaa ei tule koskaan tulemaan. Tämän vastapainoksi hiukseni kasvavat älytöntä nopeutta, joten lyhyestä polkkatukasta olkapäillä lepäävään kuontaloon ei kulu vuottakaan.

Vierailija
9/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset joko kasvaa tai ei kasva. Ei siinä mitään juuri voi tehdä. Annat niiden hiusten olla, niin ihan itsestään kyllä kasvavat, jos ovat kasvaakseen. Ei ole vaikeaa. Ja kyllähän siinä aika kauan menee.

Vierailija
10/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossahan ne roikkuu mukana ja kasvaa koko ajan ilman että mitään niille tarttee tehdä. Geenilotossa täysvoitto hiusten suhteen 😁

Ditto.

Hiusten kasvuun vaikuttaa kaksi asiaa yli muiden; a) geenit, b) ikä.

Sen lisäksi on monta asiaa joilla voi tehdä hallaa hiustenkasvulle; tupakointi, huonot roukailutottumukset, ylenmääräinen hiustenkäsittely (valkaisut, permanentit, suoristamiset ym.). Näihin kuitenkin ihan jokainen pystyy itse vaikuttamaan toisin kuin geeneihin ja ikään. Eli jos sinulla on lyhyet liruhiukset osasyyllinen löytyy peiliin katsomalla. ;-)

Vierailija
11/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei hiukset kasva kuin olkapäille asti ja minulla on vieläpä hyvin lyhyt kaula. Hiusten latvat hamppuutuvat ja takkuja pitää välillä leikata saksilla, kun niitä ei saa muuten auki. Hiukset on ohutta ja lasimaista laatua ja niitä on paljon, joten raskaina ne valuvat pitkin päätä. Rasvoittuva päänahka rasvoittaa hiukset puolessa vuorokaudessa ja jokapäiväinen pesu hamputtaa latvoja lisää. Minulla ei ole hiuksissa mitään käsittelyjä.

Vierailija
12/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekseen ne on kasvanut. Huono puoli on se, että tekeepä mitä tahansa fyysistä, vaikkapa kolaa lunta tai raivaushommia, niin kaulus hankaa sellaisen täysin selvittelemättömän takun osaan hiuksia. Ainoa keino on leikata tuo takku pois saksilla.

Mahtaako tuohon olla jollakin ystävällisellä hyviä neuvoja että miten välttää tuollaiset takut.

Hyvin moni luulee näin, mutta takut saa pois nyppimällä yksi hius kerrallaan auki. Se on aikaa vievää, teen sen itse pätkissä katsoen jotain tv-ohjelmaa. Sinuna kyllä laittaisin hiukset jotenkin kiinni raivauksen ajaksi jotenkin, tai vaikka pienille leteille.346

Vierailija
13/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kasvaa, mutta mulle vaikeinta on ollut jaksaa odottaa niiden kasvamista. Usein on mennyt hermot, ja olen leikkauttanut hiukset siinä vaiheessa, kun ne yltävät vähän hartioiden alapuolelle. Muutenhan hiuksille ei tarvitse tehdä muuta kuin tasata välillä latvoja.

Mutta kuten sanottu edellä, on aika yksilöllistä, miten pitkäksi hiukset kasvavat hyväkuntoisena.

Vierailija
14/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olin pitkätukka, mutta yläasteella halusin leikata pixie-tyylisen lyhyen letin. Lukion jälkeen kasvatin taas pitkää, mutta siitäpä ei enää tullutkaan siistiä. Latvat kuivuivat hoitoaineesta huolimatta ja tukka oli raskaan ja epäsiistin näköinen. Luonnonkiharana se vielä taipuili mielipuolisesti minne sattuu. Nyt pituus on vähän olkapäiden ylle ja olkapäitä alemmas en anna enää kasvaa. Tää sopii mulle ja tukka on helpompi pitää ojennuksessa. :) Kasvatus ei ollut vaikeaa, aluksi vain piti käydä aika usein kampaajalla. Muuten tukka olisi kasvanut tyhmän näköisesti ja tehnyt niskaan sellaisen möykyn.

Vierailija
15/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista paras kasvatustapa on säännöllinen leikkaaminen. Kun eivät pääse haaroittumaan niin kasvaa vahvoiksi ja pitkiksi. Jos ei ikinä leikkaa, niin ne itsestään vain katkeilevat pois kun ovat niin huonossa.

Vierailija
16/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoalla hiukseni kaksinkertaistuivat ja alkoivat kasvamaan pituutta. Vegaaniruoalla kolminkertaistuivat ja alkoivat kasvaa enemmän kuin omaan tarpeeseen.

Muita vinkkejä, ei kuumalaitteille, ei silikonille, kohtele kuin hienointa silkkiä, älä leikkaa 4 vuoteen. Kun silikonin jättää pois, latvat paranevat eikä tule kaksihaaraisia. 4 vuotta kestää olla ilman saksia, ei se mahdottomaksi mene ja siinä ajassa ehtii tulla mukava pituus.

terveisin huonon hiusgeeniloton voittaja 30 vuoden kokemuksella, kerran myös syöpähoitojen jälkeen kasvattanut metritukka

Vierailija
17/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä hiusöljy ja tukka joko kahdelle letille tai nutturalle noissa hommissa. t. metsäilevä pitkätukkanainen

Vierailija
18/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä kasvaa noin sentin kuukaudessa. Vuodessa sen 12 cm

Vierailija
19/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvin tyypillinen suomalainen lasimainen ja liukas hius. Se kasvaa aika nopeasti. On tärkeää löytää hyvä shampoo ja hoitoaine, eli sellainen, joka tuntuu hyvältä, ei rasvoita eikä kuivata. Markettimerkeistä mulle sopii Garnierin Almond Oil -shampoo vai mikä se nyt on ja saman sarjan hoitoaine. Nukun hiukset letillä ja laitan letin myös, kun lähden lenkille. En kuivata hiuksia, en käytä suoristusrautaa, en kuumakäsittele ollenkaan. Pesen hiukset illalla, käytän niissä suolasuihketta viemään tuota liiallista silkkisyyttä ja antamaan ryhtiä. Sitten letti päähän ja nukkumaan, hiukset siis vähän kosteina menen nukkumaan.

Minulla hiukset ulottuu lapaluihin, en aio kasvattaa sen pidemmiksi. Välillä käyn kampaajalla tasoittamassa latvat. 

Eli antaisin ohjeeksi aika hellävaraisen hoidon, hyvän ruokavalion, eli paljon kasviksia ja vihanneksia, kalaa  ym. Näillä mun hiukset voi oikein hyvin.

Vierailija
20/44 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistähän se on kiinni ja ikä vaikuttaa jonkin verran. Saat helposti pitkät hiukset, jos sinulla on sellaiset geenit, että hiukset kasvavat nopeasti ja niiden elinikä on pitkä. Eli ne ehtivät kasvaa pitkiksi ennen kuin irtoavat. Mutta ilman sellaisia geenejä et saa koskaan kovin pitkiä hiuksia. Jos hiuksesi irtoavat aina siinä vaiheessa, kun ne alkavat yltää lapaluihin eli niiden elinaika ja kasvuvauhti on sellainen, niin mikään hoitoaine, pesutapa tai muu kikkakolmonen ei auta. Sisäisesti otettavat vitamiinit, kuten biotiini, auttavat vain jos niistä on puutetta, mutta jos syöt terveellisesti niin niistäkään ei ole apua.

Vanhemmiten hiusten kasvuvauhti hidastuu ja hiusnystyt päänahassa kuihtuvat, joten hiukset ohenevat ja putoilevat entistä lyhyempinä. Lisäksi pigmentti vähenee jolloin myös hiuslaatu ohenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän