Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko juoda pätkäpaaston paasto osuudella pepsimaxia

Vierailija
11.05.2020 |

Moikka. Olen aloittanut tuon 16 tunnin paastoamisen. Tietääkö kukaan onko ok juoda light ja zero sugar juomia sen paastoamisen aikana vai onko vesi ainut mitä saa juoda?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KVG

Vierailija
2/19 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noiden paastojen tarkoitus ole nimenomaan puhdistaa kehoa? Juo mieluummin vihreää teetä, kolajuomat on hirveätä myrkkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele! Kun suussa maistuu makea, aivoihin lähtee viesti että ”sokeria tulossa, aloita insuliinin tuotanto!” Hetken kuluttua sitten joukko ja heikottaa. Ja niin hormonisi ovat sekaisin ja vyötärö sen kun paksuuntuu.

Vierailija
4/19 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen satunnaisesti sortunut, mutta vältän jo mainituista syistä. Kannattaa opetella pois tuosta tavasta. Itse juon kuplavettä ja vihreää teetä ja rouskuttelen jäitä.

Vierailija
5/19 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsi Max on on helvetin hyvää, mutta täynnä myrkkyjä jotka pahimmillaan sotkevat aineenvaihduntasi. Unohda pepsimaxit ja paastot, et sä niillä pysyvästi laihdu.

Vierailija
6/19 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele! Kun suussa maistuu makea, aivoihin lähtee viesti että ”sokeria tulossa, aloita insuliinin tuotanto!” Hetken kuluttua sitten joukko ja heikottaa. Ja niin hormonisi ovat sekaisin ja vyötärö sen kun paksuuntuu.

Tämä. Eihän siinä kaloreita ole, mutta tulee insuliinivaste koska elimistö luuli saaneensa sokeria. Mutta kun sitä sokeria ei vaan kuulu, niin tulee päänsärky ja jomottava "tarve" syödä jotain hiilaripitoista joka kiduttaa seuraavat 10 tuntia.

Itse laiharilla join suosiolla vettä. Sopii joka tilanteeseen eikä sekoita hormonitoimintaa pätkän vertaan.

Vierailija
7/19 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit juoda vettä, tai kahvia ja teetä, mutt niitä ilman maitoa ja makeutusaineita.

Vierailija
8/19 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse joskus paaston aikana juonut Pepsi maxia. Minulle se ei tee nälkää eikä päänsärkyä tai mitään muutakaan, mutta yleensä pitäydyn vihreässä teessä ja vedessä paaston aikana, koska olen kuullut väittämän että makeutusaine katkaisee paaston vaikkei kaloreita olekaan. Takapakkia en painonpudotuksessa ole sokerittomasta limsasta huolimatta ottanut, mutta kenties paino putoaisi nopeammin jollen koskaan siihen sortuisi.

Vierailija
9/19 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tottakai voi ottaa vähä välipalaa,pähkinöitä,jukurttia proteiinipatukoita.

Vierailija
10/19 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KVG

Laukesitko kun pääsit kirjoittamaan tuon?

Vierailija
11/19 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et koska ne saattaa nostaa insuliinitasoa. Vain puhdasta vettä.

Vierailija
12/19 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pepsi Max on on helvetin hyvää, mutta täynnä myrkkyjä jotka pahimmillaan sotkevat aineenvaihduntasi. Unohda pepsimaxit ja paastot, et sä niillä pysyvästi laihdu.

Pätkäpaasto on elämäntapa, ei mikään kuuri. Se on erinomainen tapa hallita painoa ja ehkäistä esimerkiksi diabetesta ja rasvamaksaa. Itse olen nyt ollut pätkäpaastolla liki vuoden enkä näe mitään syytä lopettaa. Jatkan varmaan vanhuuteen saakka.

On väärinkäsitys pitää pätkäpaastoa jonain äärimmäisenä ihmedieettinä, joka vaatii hirveää itsekuria ja nälänsietoa. Minä ainakin kärsin nykyään nälästä ja ruuanhimosta vähemmän kuin ennen, kun jatkuva insuliiniralli on loppunut.

Huomattavasti helpompaa tätä on pitää yllä kuin jatkuvaa kalorien kyttäämistä ja rasvan välttelyä. Minä olen jaksanut sitä enimmillään muutaman kuukauden.

Vierailija
13/19 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaasto on elämäntapa, ei mikään kuuri. Se on erinomainen tapa hallita painoa ja ehkäistä esimerkiksi diabetesta ja rasvamaksaa. Itse olen nyt ollut pätkäpaastolla liki vuoden enkä näe mitään syytä lopettaa. Jatkan varmaan vanhuuteen saakka.

On väärinkäsitys pitää pätkäpaastoa jonain äärimmäisenä ihmedieettinä, joka vaatii hirveää itsekuria ja nälänsietoa. Minä ainakin kärsin nykyään nälästä ja ruuanhimosta vähemmän kuin ennen, kun jatkuva insuliiniralli on loppunut.

Huomattavasti helpompaa tätä on pitää yllä kuin jatkuvaa kalorien kyttäämistä ja rasvan välttelyä. Minä olen jaksanut sitä enimmillään muutaman kuukauden.

Kyllä itsekurikin on harjoiteltava taito. Itse olen ollut 23-1 pätkäpaastolla (paastoa 23 tuntia, syön seuraavana päivänä) nyt 7 vuotta ja alussa repsahduksia tapahtui jatkuvasti.

Nälän tunne katosi kokonaan vasta siinä puolen vuoden kohdalla kun elimistö tottui saamaan yhden ison aterian päivässä. Ennen sitä napostelin 6-8 kertaa päivässä, olin pöhöttynyt, aknea oli kaikkialla ja naama punotti.

Vierailija
14/19 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Light-juomakin sen paaston keskeyttää. Turha niillä muuten pelotella, ei ole pakko juoda, jollei pidä, itse olen juonut light-limuja  jo melkein 40v, helposti keskimäärin 2-3l päivässä. Toistaiseksi ei ole ongelmia ollut, vajaa 60v ja normaalipainoinen, Maku Maxissa vaan on itseäni miellyttävä. Muutenkin teen valinnat sen mukaan, mistä pidän, en terveysjuttujen takia. 

Vierailija
15/19 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselle ei suositella kuin max 14 h paastoa, pidempi rapauttaa hormonitoimintaa. Miehen keho operoi paremmin pidempien paastojen kanssa.

Vierailija
16/19 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa paastossa siis tapahtuu ja mitä tapahtuu kun se katkeaa? Mitä hyötyä tuosta on ja onko esim 14-10 tai 12-12 paasto enää hyödyllinen? 

Kyselen, koska alkoi kiinnostaa. 

Vierailija
17/19 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juoda ihan hyvin, siinä ei ole kaloreita joten se on ok. 

"En suosittele! Kun suussa maistuu makea, aivoihin lähtee viesti että sokeria tulossa, aloita insuliinin tuotanto!"

Tämä reaktio itse asiassa tapahtuu vain 10%:lla ihmisistä. Suurimmalla osalla sitä ei tule, ei siis insuliinipiikkiä eikä sen seurauksia kuten nälkää tai makeanhimoa. Sen huomaa helposti itse, kumpaan kuuluu. Jos Pepsi Max paastolla aiheuttaa pian juomisen jälkeen ruokahimon, ei kannata tietenkään juoda. Useimmilla ei aiheuta, ja silloin kyllä voi.

Vierailija
18/19 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiselle ei suositella kuin max 14 h paastoa, pidempi rapauttaa hormonitoimintaa. Miehen keho operoi paremmin pidempien paastojen kanssa.

Tämä on tosi tosi yksilöllistä. Useimmilla naisillakin keho on totutettavissa 16 tunnin paastoon. Kaikilla ei, mutta ihan turvallista on kokeilla. Itse olen aina syönyt aikuisena ihan ilman tietämättä mistään pätkäpaastoista 16/8 tyyliin, koska aamupala ei maistu, joten eka syöminen lounas klo 13, ja sitten siitä eteenpäin 1 välipala klo 17 ja päivällinen klo 20-21. Ei ole ollut mitään hormoni- eikä terveysongelmia.

Vierailija
19/19 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Light-juomakin sen paaston keskeyttää. Turha niillä muuten pelotella, ei ole pakko juoda, jollei pidä, itse olen juonut light-limuja  jo melkein 40v, helposti keskimäärin 2-3l päivässä. Toistaiseksi ei ole ongelmia ollut, vajaa 60v ja normaalipainoinen, Maku Maxissa vaan on itseäni miellyttävä. Muutenkin teen valinnat sen mukaan, mistä pidän, en terveysjuttujen takia. 

Ei, light-juoma ei keskeytä paastoa. Paastohan on aineenvaihdunnan tila, jossa energiaa otetaan varastoista ja syntyy ketoaineita. Light-juoma ei millään tapaa katkaise tätä. Olen ollut 12 viikon VLCD-kuurillakin missä ollaan suht syvässä ketoosissa, kun syödään vain 500 kcal per päivä, ja Pepsi Maxin kitttaaminen ei mitenkään purkanut ketoositilaa, ihan Keto-Stixeillä mitattuna todettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi