Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika täyttää huomenna 18 vuotta ja tilistään lähtee multa käyttöoikeus.

Vierailija
11.05.2020 |

Miten olette toimineet, oletteko pyytäneet vielä käyttöoikeuden lisäämistä niin että tili näkyy vielä teillekin? On ollut kätevää nähdä tilin tilanne ja vähän sitäkin mihin rahaa kuluu...ja siirrot on helpompia, kun tili on näkyvissä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei poistu automaattisesti, nuoren pitää itse se poistaa.

Näin ainakin Osuuspankissa.

Äitimuori ei voi saada sitä takaisin näkyviin ilman nuoren lupaa.

Poistuu kyllä, tuli oikein kirje Op:sta asiaan liittyen. Uskoisin että on kaikissa Osuuspankeissa sama käytäntö mutta voihan olla pankkikohtasia erojakin.

Kyllä se pitää käydä op:ssa poistamassa. T.22v op:n asiakas

Vierailija
22/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus taas tätä. Täysi-ikäisen mamma kyttää tiliä! Onnea nuorelle parille vaan, mahtaa olla unelma anoppi kyseessä!

Niin "kyttään" minäkin. Kun kerran elätän tuota täysi-ikäistä, mulla on oikeus tietää mihin antamani rahat käytetään. Sitten kun lapseni elättää itse itsensä, ei enää hänen raha-asiat kiinnosta yhtään. 

Sama täällä. En ihan ymmärrä miten joidenkin mielestä 18-vuotta täyttäneellä on vaikka mitä oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Jos äidin ja isän rahoilla elää, niin silloin raha-asiat ei ole yksityisiä. 

No jos tarvii tehdä vanhemmille tiliä että lukiokirjarahat on käytetty lukiokirjoihin, niin kuitti riittänee? En mä vahdi sitäkään mihin 12-vuotias käyttää viikkorahansa käyttötililtään. Säästötililleen hän ei yksin pääsekään vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jessus taas tätä. Täysi-ikäisen mamma kyttää tiliä! Onnea nuorelle parille vaan, mahtaa olla unelma anoppi kyseessä!

Niin "kyttään" minäkin. Kun kerran elätän tuota täysi-ikäistä, mulla on oikeus tietää mihin antamani rahat käytetään. Sitten kun lapseni elättää itse itsensä, ei enää hänen raha-asiat kiinnosta yhtään. 

Olisiko kannattanut vaikka opettaa sille lapselle rahan käyttöä ihan pienestä pitäen, eikä aloittaa sitten kun tajuaa että tyyppihän onkin aikamies.

Voit toki kysyä jos vaikka ryhtyisit ihan edunvalvojaksi.

Vierailija
24/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä pitänyt, terveisin 18- ja 19-vuotiaan osuuspankkilaisen äiti.

Ihan itsekseen poistui. Tai jospa asut jossain ernestinkylässä, missä toimii ihan omat säännöt?

Vierailija
25/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankkeja on useita eri pankkeja (paikallisosuuspankit ja sitten OP Pohjola). Niissä voi olla eri säännöt.

Vierailija
26/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 18 v on se ikä, jolloin pitää nuoren alkaa hoitaa itse raha-asiansa. Lisää annetaan kun pyydetään ja perusteet on olemassa. Ei se opi jos äiti helikopteroi taustalla, eikä itse tarvitse yhtään hallita sitä rahan kulutusta.