Korona saattaa olla lapselle erittäin vaarallinen
Mielestäni ainakin pk-seudulla ja muilla koronakeskitymillä lasten kouluun menoa kannattaa harkita vielä kerran. Voi tulla todella ikäviä seurauksia myös lapsille.
Linkki Iltalehden uutiseen koronan aiheuttamista vakavista terveyshaitoista lapsille.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a62357ad-d40c-44ee-84c7-68b87c03818e
Kommentit (41)
Li Andersson tietää paremmin kuin kaikki muut. Kouluun vain tauti saamaan!
Ei haittaa ketään jos muutama ongelmaperheiden kakara kuolee tai vammautuu. Sitä kutsutaan luonnonvalinnaksi.
Klikkihuoralehdet keräävät otsikoita.
Minun lapseni ei mene kouluun. Eikä mene yhdenkään muunkaan tuntemani akateemisen tai muuten asiallisen perheen lapset.
Kyllä.
Koronna voi olla kaikille hyvin vaarallinen. Mutta yksittäistapaukset ovat aina erikseen.
Näin suuressa epidemiassa katsotaan kokonaisuutta, ja tiedossa olevien faktojen mukaan, tauti on kaikkein vaarallinen iäkkäille, jotka suurimmalta osalta kuolevat siihen.
Muut selviävät joko kotona sairastamalla tai sairaalahoidossa.
Ja nythän me nähdään, miten Suomessa alkaa mennä, kun tartunnat lisääntyvät sitä mukaa kun rajoituksia puretaan.
Aivan selvää on, että sen seurauksena korona leviää yhä laajemmin kaikkii ikäluokkiin.
Voi tulla ikäviä seurauksia ja on todella kamalaa jos tulee. Voi kuitenkin joutua onnettomuuteen tai voi tulla joku muu vakava sairaus. Mikä sitten lieneekään todennäköisyys missäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mammat taas on vähän hysteerisiä
Jep, opettajat myös
Tämän päivän tietojen mukaan, kouluihin on tullut odotettua vähemmän lomapyyntöjä ja anomuksia lasten poissaolosta tälle loppukeväälle.
Suuri osa lapsista menee kouluun, ja ne jotka eivät, ne eivät sitten mene, ja sillä selvä.
Mitäs tuosta jankkaa satoja sivuja lähes joka ikinen päivä?
Huolestunut_Espoo kirjoitti:
Minun lapseni ei mene kouluun. Eikä mene yhdenkään muunkaan tuntemani akateemisen tai muuten asiallisen perheen lapset.
Hei, täällä asiallinen ja jopa akateeminenkin perhe myös Espoosta, jonka lapset menee kouluun.
85 tapausta raportoitu USA:ssa. Montako lienee koronatartuntaa lapsilla yhteensä? Auttaisi vähän arvioimaan vakavuutta, jos olisi vertailulukuja.
Vanhemmat voi siinä tapauksessa kurkata peiliin kun omat äidinvaistot ovat olleet hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Hei, täällä asiallinen ja jopa akateeminenkin perhe myös Espoosta, jonka lapset menee kouluun.
LUULIS akateemisen tietävän paremmin. Sääliksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuo akateeminen pitää erikseen mainita?
Ei se akateeminen koulutus tee ihmisestä automaattisesti yhtään fiksumpaa tai parempaa.
Hallitus on piiloutunut nyt näköjään ihan täysin. Välillä niille iskee aina koronakaranteeni, kun tarpeeks vaikea aihe tulee eteen. Voi olla, ettei kyseisistä ihmisistä kuulla, kun joskus ens jouluna seuraavan kerran. Ja ehkä joskus syksyllä Me Naisten kannessa.
Tutkijoiden pitää ehdottomasti selvittää, mitä koronavirukseen liittyvän lapsilla ilmenevän oireyhtymän taustalla on, ennen kuin koulut voidaan avata turvallisesti. Lasten ja nuorten terveydellä ei pidä ottaa turhia riskejä.
Minä pitäisin kotona jos eivät pakottaisi kouluun. En yhtään tykkää nyt tästä että en saa itse päättää omasta ja perheeni elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pitäisin kotona jos eivät pakottaisi kouluun. En yhtään tykkää nyt tästä että en saa itse päättää omasta ja perheeni elämästä.
Siis kuka pakottaa? Pidä nyt lapsistasi itse huolta ja hae heille lomaa. Jos ei loma onnistu jostain kumman syystä, niin otat kotikouluun. Helppoa.
Hallitus ohjeisti tiukasti että lasten pitää mennä kouluun. Tämä oli jo silloin uutisoitu ja tiedossa. Missä lie mättää kun hallitus ei yhtään ota huomioon ulkomailta tulevia tietoja. Todella välinpitämätön meininki. Itselläni ei ole lapsia, kunhan ihmettelen kuinka mitätön on suomalaisen lapsen henki.