Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uusi työntekijä puolivälissä raskautta

Vierailija
30.07.2008 |

Meille palkattiin uusi työntekijä, joka aloitti ennen lomia harjottelussa, ja kiirehti työsopimustaan lomien aikana. Ei tosin käynyt työpaikalla, vaan sopimus lähetettin hänelle postitse. Nyt kun palasi vakisopimuksen kanssa töihin, ilmoitti olevansa raskaana viikolla 22. Tietysti on hänen oikeutensa, en kiellä sitä, mutta pelasi korttinsa melko huonosti. Kyseessä pieni firma, jossa epärehellisyyttä vihataan yli kaiken. Tyyppi on nyt normaalisti koeajalla, ja voin olla varma että sanotaan irti koeajan puitteissa. Raskaus ei tule olemaan syy, vaan oikeastikin voidaan näyttää toteen, ettei ole RIITTÄVÄN hyvä, mitä olisi varmaankin ollut a) ilman raskautta tai b) jos olisi avoimesti kertonut raskaudestaan.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä uudella työntekijällä on lain turva puolellaan ja hänet halutaan kammeta ulos, koska saa lapsen. Käsittämätöntä. Olisiko sama tehty, jos mies olisi ilmoitanut tulevansa kuukauden kuluttua isäksi? Voihan isäkin jäädä pois töistä lapsia hoitamaan pitkäksikin ajaksi. Työtoverini (mies) oli juuri kuusi kuukautta hoitovapaalla. Oma mieheni ja monet ystäväpiirini isät ovat viettäneet useita kuukausia lapsia kotona hoitaen. Toivottavasti tämä miesten vastuun ottaminen kotona lapsista yleistyy, jotta nämä laittomuudet eivät kohdistuisi näin julmasti naisiin. Alettaisiin ymmärtämään, että perhe on työmarkkinoilla naisellekin voimavara, ei vain meriitti miehille.

Vierailija
22/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hakenut neljästi työtä raskaana ollessani, ja aina olen saanut töitä ja hyvistä organisaatioista. En ole koskaan kokenut tuollaista ylenkatsontaa tai halveksuntaa rehellisyyttäni kohtaan, päin vastoin, raskaudestani on onniteltu ja lämpimästi toivotettu hoitovapaiden jälkeen töihin.

Työnantajalla ja työntekijällä on perustavaa laatua olevia eroja, kuten se, että työntekijä on palkollinen, ja työnantaja yrittäjä, eikä työntekijän tarvitse ottaa yrittäjän roolia palkollisen palkalla. Tulospalkkaus on asia erikseen.

Työyhteisönne kuulostaa kuvottavalta ja asenteenne olisikin syytä tarkistuttaa oikeuskäsittelyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehiltä kysellä (tai automaattisesti oleteta selvityksiä) perheenlisäyksistä ja yhtäläinen oikeus heilläkin on jäädä vanhempain- tai hoitovapaille. Ja enenevissä määrin jäävätkin, mikä on hyvä juttu.

Vierailija
24/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se paljastaa todella kierot kasvonsa. Ei ehkä käy mielessä,e ttä asiakaskunnassa ja asiakasfirmojen johdossa voi olla äitejä, isiä, vanhempia, jotka ajattelevat inhimillisemmin?

Vierailija
25/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se paljastaa todella rumat kasvonsa.

Onko käynyt mielessä, että asiakkaiden joukossa, asiakasfirmojen johdossa voi olla äitejä, isiä, vanhempia, jotka ajattelevat inhimillisemmin?

Miksi ihmisten arvostamisesta ja työntekijöiden hyvinvoinnista ei voisi tehdä brändiä?

Vierailija
26/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekemisen näkökulmasta voimavara. Kyllä työpaikkaani hyödyttää ehdottomasti enemmän perheettömät, jotka ovat valmiita painamaan pitkää päivää, joustamaan työajoissa ja jotka eivät ole poissa vesirokon tai korvatulehdusten vuoksi kerran kuussa.

Vierailija
27/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asiakkaamme maksavat työpanoksestamme noin 200 euroa tunnilta, olen varma etteivät he halua ajatella meidän suhteen muuta, kuin rahojensa vastinetta ja sitä, että se maksettu tunti käytetään tehokkaasti.

Vierailija
28/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ymmärrän asenteenne, ne nyt onkin niin kylmiä firmoja että ajatellaan vaan sitä bisnestä.

- lakifirmassa töissä ollut, ei kiitos enää -

Vierailija
29/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esim.olen töistä pois keskimäärin vähemmän kuin monet lapsettomat työkaverit.

Itsestäni voin sanoa, että lasten saannin jälkeen minusta on tullut nimen omaan tehokkaampi työntekijä, eli käytän työajan todellakin täysin siihen, mihin pitäisi (koska en voi enkä halua venyttää työpäivä. mitä tuli tehtyä lapsettomana). Toimeksiantajan kannalta mitä ilmeisemmin olen nyt tehokkaampi työntekijä.

Vierailija
30/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos firmaanne ei olisi haitannut se, että hakija on raskaana, miksi haittaa nyt se, ettei hän ilmoittanut olevansa raskaana?

Ei hän tehnyt mitään epärehellistä, tekisin itse JUURI samoin. Työmaailma on epärehellinen ja hyväksikäyttävä, joten niin olen minäkin. Hah

Koita kestää ny sielä sit ja kattella sitä mahaa.

Vierailija
31/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvittelee kai, ettei koeajalla päästä eroon... No, parempi olisi ollut pelata avoimin kortein, voi olla, että olisitte hänet pitäneetkin. Mun kaveri mietti pitkään, kertooko raskaudesta työsopimusta kirjoitettaessa. (työ vakinaistettiin) Sanoi, ettei voinut yksinkertaisesti toimia epärehellisesti ja kertoi ennen allerkirjoittamista olevansa raskausviikolla 14. Tuleva pomo vaan onnitteli ja työsopimuksen tekoa jatkettiin. Sanoi jälkikäteen, että kyllä rehellisyys kannatti ja itsellekin tuli parempi mieli.

Vierailija
32/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos firmaanne ei olisi haitannut se, että hakija on raskaana, miksi haittaa nyt se, ettei hän ilmoittanut olevansa raskaana?

Ei hän tehnyt mitään epärehellistä, tekisin itse JUURI samoin. Työmaailma on epärehellinen ja hyväksikäyttävä, joten niin olen minäkin. Hah

Koita kestää ny sielä sit ja kattella sitä mahaa.

Vierailija
33/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eihän sellaista työnantajaa voi mitenkään puolustella.

Rahalla saa joustoja, ennen ja jälkeen raskauden. Ei työntekijä ole työnantajan alammainen vaan liikekumppani, tietyllä panoksella tietty vastike. Jos panoksen pitää olla vastiketta suurempi, viisas työntekijä vaihtaa duunia.

Vierailija
34/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työsyuhde aloitetaan epärehelliseltä tuntuvissa merkeissä. Olisi antanut itsestään paljon paremman kuvan nimenomaan pelaamalla avoimin kortein. Ap

kuvittelee kai, ettei koeajalla päästä eroon... No, parempi olisi ollut pelata avoimin kortein, voi olla, että olisitte hänet pitäneetkin. Mun kaveri mietti pitkään, kertooko raskaudesta työsopimusta kirjoitettaessa. (työ vakinaistettiin) Sanoi, ettei voinut yksinkertaisesti toimia epärehellisesti ja kertoi ennen allerkirjoittamista olevansa raskausviikolla 14. Tuleva pomo vaan onnitteli ja työsopimuksen tekoa jatkettiin. Sanoi jälkikäteen, että kyllä rehellisyys kannatti ja itsellekin tuli parempi mieli.

[/quote]

Vierailija
35/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätkätöitä tekevät eivät sitten koskaan voisi saada lapsia -_-

MInä heitän vesilintua tuommoisilla kirjoittamattomilla säännöillä.

kyllähän tuo on ihan kirjoittamaton sääntö

Vierailija
36/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä oikein hyvin tuota työntekijää! Koskaan ei voi tietää kuka kohdalle sattuu, hän on vaan pelannut asiansa varman päälle, eikä mun mielestä häntä voi siitä moittia. Mitään velvollisuuksia hänellä ei ole ollut raskaudestaan kertoa, niin että siinä mielessä en ymmärrä ongelmaa.

Vierailija
37/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kertominen on rehellisyyttä niin kertomatta jättäminenkö on epärehellistä? Tiedoksi että naisen tulee kertoa raskaudestaan kaksi kuukautta ennen äitiyslomalle jäämistään, ei ennen sitä. Sitä ennen kertominen ei rehellistä sen enempää kuin kertomatta jättäminen.

Jurppii kun vedotaan johonkin ihmeelliseen rehellisyyteen, että kyllä pätkätyöläisen pienipalkkaisen naisen pitää olla rehellinen työnantajalleen. Raukka parka työnantaja kun menee konkurssiin. Ja naiselle palkka siitä on mahdollisesti potkut ja todennäköisesti pienempi äitiyspäiväraha jos uutta työtä ei ehdi saada. Että riski on sen verta suuri, että itse ainakin kehoita kaikkia pitämään raskautensa salassa niin pitkään kuin huvittaa. Töitä tässä maailmassa ehtii kyllä tekemään, todennäköisesti se firma on pystyssä vielä parin vuoden päästä ja tarvitsee edelleenkin työntekijää.

Vierailija
38/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kertominen on rehellisyyttä niin kertomatta jättäminenkö on epärehellistä? Tiedoksi että naisen tulee kertoa raskaudestaan kaksi kuukautta ennen äitiyslomalle jäämistään, ei ennen sitä. Sitä ennen kertominen ei rehellistä sen enempää kuin kertomatta jättäminen.

Jurppii kun vedotaan johonkin ihmeelliseen rehellisyyteen, että kyllä pätkätyöläisen pienipalkkaisen naisen pitää olla rehellinen työnantajalleen. Raukka parka työnantaja kun menee konkurssiin. Ja naiselle palkka siitä on mahdollisesti potkut ja todennäköisesti pienempi äitiyspäiväraha jos uutta työtä ei ehdi saada. Että riski on sen verta suuri, että itse ainakin kehoita kaikkia pitämään raskautensa salassa niin pitkään kuin huvittaa. Töitä tässä maailmassa ehtii kyllä tekemään, todennäköisesti se firma on pystyssä vielä parin vuoden päästä ja tarvitsee edelleenkin työntekijää.

Vierailija
39/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaanaolevan palkkaaminen on huono sijoitus työnantajalle.

Vierailija
40/53 |
30.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nuoria naisia ei missään nimessä kannattaisi palkata töihin, ja aikoo noudattaa linjaa mahdollisimman tarkasti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi