Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olet selvinnyt narsistista, selviät mistä vain.

Vierailija
11.05.2020 |

Se valehtelun, manipuloinnin ja selkään puukotuksen määrä, mitä narsisti tekee sen jälkeen kun hänestä on päässyt eroon, on uskomaton. Se, miten hän saa läheiset ja viranomaiset sinua vastaan, ei ole helppoa. Sinun pitää todella selvitä yksin ja uskoa omaan totuuteen - kukaan muu ei sitä puolestasi tee. Yleensä kuvio on se, että narsistin uhri on tottunut olemaan ovimatto vahvemmille ihmisille. Tottakai narsisti näyttää kaikkien silmissä paremmalta. Narsistin uhrin täytyy todella luoda nahkansa uudelleen. Se ei todellakaan ole helppoa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämä prosessi kesken. Olen naimisissa ja ehkä naiivisti yritän uskoa muutoksen mahdollisuuteen.

Mulla myös prosessi kesken. Ollaan asumuserossa ja lapset isällään ja asuu minun isäni rakentamassa talossa. Minä jouduin muuttamaan pois vanhemmilleni. Asiaa hankaloittaa että äitini omaa narsistisia piirteitä myös.

Se onkin hajottavaa jos oma kumppani ja vanhempi johon tukeudut väkivaltaisessa erossa on molemmat narskuja. Koettu on. Menee siinä vuosia ennen kuin saa oman kuuppansa irti noista. Välit joutuu katkaisemaan kaikkiin kaksinaamaisiin pelkureihin.

Vierailija
22/28 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt niin kummoinen mankeli minusta ollut, siinähän temppuili.

Kun en nöyrtynyt, niin sitten mokoman piti kokeilla väkivaltaa.

Pieleen meni ja eikun mokoma liikkiö ulos ovesta ja elämästäni.

Toki eron jälkeen vähän harmitti, kun  ensin joku yritti polttaa kotini, yritti myrkyttää koirani, yöllä jarruletkut oli viilletty sillee pikkusen ja lopulta joku tyyppi yritti varoittamatta lyödä minua turpaan rappukäytävässä mennessäni kotiin.

Melko hieno ihminen, etten sanoisi.

Ihan hirveetä. Miten selvisit kaikesta? Mm. Huomasit jarruletkujen viiltelyn tai miten pääsit tilanteesta ettei lyönyt turpaan sinua.

Olen tuo viestin 14 laittanut, mieheni mm. Uhkaillut pääni murskaamista, siitä tosin vuosia aikaa mutta ero pelottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämä prosessi kesken. Olen naimisissa ja ehkä naiivisti yritän uskoa muutoksen mahdollisuuteen.

Mulla myös prosessi kesken. Ollaan asumuserossa ja lapset isällään ja asuu minun isäni rakentamassa talossa. Minä jouduin muuttamaan pois vanhemmilleni. Asiaa hankaloittaa että äitini omaa narsistisia piirteitä myös.

Se onkin hajottavaa jos oma kumppani ja vanhempi johon tukeudut väkivaltaisessa erossa on molemmat narskuja. Koettu on. Menee siinä vuosia ennen kuin saa oman kuuppansa irti noista. Välit joutuu katkaisemaan kaikkiin kaksinaamaisiin pelkureihin.

Narsistiäidin mielestä ansaitsit turpiisi. Mies on hänen mielestään oikeassa.

Siinä kohtaa tajusin että näistä eroon.

Vierailija
24/28 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh. Narsistia pitää kohdella kuin pikkulasta, koska sellaisiahan ne on. Ei pidä antaa tuumaakaan periksi.

Niih. Mutta kun se on 30 kiloa painavampi ja voimakkaampi.

Oletko nähnyt millä raivolla kiukutteleva taapero toimii? Suhteuta se aikuisen miehen vietteihin, fysiikkaan ja käytännön taitoihin

Vierailija
25/28 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se nyt niin kummoinen mankeli minusta ollut, siinähän temppuili.

Kun en nöyrtynyt, niin sitten mokoman piti kokeilla väkivaltaa.

Pieleen meni ja eikun mokoma liikkiö ulos ovesta ja elämästäni.

Toki eron jälkeen vähän harmitti, kun  ensin joku yritti polttaa kotini, yritti myrkyttää koirani, yöllä jarruletkut oli viilletty sillee pikkusen ja lopulta joku tyyppi yritti varoittamatta lyödä minua turpaan rappukäytävässä mennessäni kotiin.

Melko hieno ihminen, etten sanoisi.

Ihan hirveetä. Miten selvisit kaikesta? Mm. Huomasit jarruletkujen viiltelyn tai miten pääsit tilanteesta ettei lyönyt turpaan sinua.

Olen tuo viestin 14 laittanut, mieheni mm. Uhkaillut pääni murskaamista, siitä tosin vuosia aikaa mutta ero pelottaa.

Jarruletkujen viiltelyn huomasi siitä, että kuului 'poks-tsup' jarruttaessa ja auto ei hidastunut. Mekaaninen käsijarru pelasti päivän. Kukaan ei onneksi loukkaantunut. Vika selvisi sitten huollossa.

Turpaanlyöjän suhteen kävi myös lähinnä onni, voi olla että olin myös varuillani sattumusten jälkeen. Ilman mitään perustetta alkoi tuntua, että joku väijyy. Ja kappas, siellähän sitä oli tyyppi passissa. Olen myös nopea jaloistani, ei sitä tiedä tuliko tyypille mutka matkaan.

Vierailija
26/28 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et pääse eroon narsistista, niin olet itsekin jäänyt jollakin tapaa vajaaksi. Narsistihan on kehityshäiriöinen kakara.

Jos alkaa ja jää suhteeseen narsistin kanssa, aluksi se ehkä täyttääkin jotain vajetta. Mutta ajan mittaan kun viimein yrittää päästä irti, se on se narsisti joka ei päästä irti. Hän jättää ja tulee takaisin miten tahtoo. Ja vainoaa eron jälkeen, jos ei kirveen kanssa, jollain tavalla kuitenkin.

Eli narsisti ei voi muuttua, mutta empaatikot kykenevät muuttumaan. Lohdun sana empaatikoille: pahinta mitä meille voisi tapahtua, on että muuttuisimme heidän kaltaisikseen. Silloin voisi sanoa että paha voitti.

Vierailija
27/28 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota empathic sanaa käytetään jenkkivideoissa joita löytyy YouTubesta sanalla narciccist.

Useimmat ihmiset kykenee tuntemaan jonkinverran tai paljonkin empatiaa eli myötätuntoa, narsisti ei ollenkaan.

(Toki ne jotkut osaa sitä esittää, mutta vain päästäkseen itsekkääseen tavoitteeseensa).

Vierailija
28/28 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä erosta 3 vuotta ja olen selvinnyt. Kannattaa kerätä todisteita ja puhua koko ajan (pitkin eroprosessia) luotettujen ihmisten kanssa. Eli kaikki pakollinen yhteydenpito ainoastaan kirjallisena (eli viesteillä ja s-postin kautta ja puheluja ainoastaan, jos pystyt ne nauhoittamaan. Näin pystyt keräämään todisteita, koska narskun mieli ja puheet muuttuu koko ajan). Ex ei onnistunut mua mustamaalaamaan, koska sain sen julkisesti käräytettyä lähipiirille sekä poliisille myös. Eli meikä laittoi narskulle lopulta jauhot suuhun, vaikka se yritti tuhota mut. Henkinen toipuminen oli silti raskas prosessi, mut mulla oli lähipiiri ja viranomaiset tukena, ne luotti muhun ja näki millainen tyyppi mun ex oli.

Tärkein vinkkini vastaavassa tilanteessa oleville on: älä jää yksin, pidä huolta oikeuksista, äläkä uhriudu. Ja muista, et paras kosto on jatkaa elämää.