Puututteko lapsen kavereiden kännykän käyttöön teillä kotona?
10-vuotiaalla pojallani on hyvä kaveri, joka on täysin addiktoitunut puhelimensa peleihin. Tulee usein meille kävellen ja näen, että samalla tuijottaa puhelintaan ja pitää sitä koko ajan kädessään. Meillä ollessaan pystyy vartin tekemään jotakin muuta ja ruokapöydässsä jättää pyynnön jälkeen puhelimen vastentahtoisesti sivuun, muun aikaa tuijottaa kännykkäänsä. Vien poikia autolla harrastuksiin ja tämä kaveri tuijottaa kännykkää sekä autoon tullessaan, autossa ollessaan ja autosta lähtiessään niin, että ovesta on vaikea mennä ulos, kun kädet ovat kiinni puhelimessa ja tuijottaa sitä koko ajan. Joskus pyytää poikaani pelaamaan jalkapalloa, mutta kun olen kävellyt kentän ohi, olen nähnyt oman poikani yksin potkimassa ja kaveri istuu kentän laidalla kännykkäänsä tuijottaen.
Voiko tällaiseen puuttua? Kannattaako asiasta sanoa esim. pojan vanhemmille?
Kommentit (3)
Ei ole noin pahoja addikteja tullut vastaan :)
Puuttuisin jos oma lapseni jäisi täysin huomiotta tai tulisi kiusatuksi/syrjityksi kun toinen watsappailee muiden kanssa tms.
Harrastuskuskauksissa mun lapsi ja kaverinsa on olleet päät vastakkain saman ruudun ääressä. Yleensä selailevat netistä jotain harrastukseen liittyvää.
Olen puuttunut. Kylässä on kyläpaikan säännöt.
Anna sille lahjakortti appstoreen